Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 5042
Meet the fockers
Atle's Avatar
4 16
Hei og hopp

Skal være toastmaster i konfirmasjonen til søstra mi til sommeren, og har fått den fantastiske oppgaven å være toastmaster
Men, lurer litt på om enkelte av dere har noen festlige triks/tips på lur?
Har ikke virkelig satt meg ned og begynt noen form for planlegging eller lignende, men ønsker innspill hvis dere skulle ha noen på lur.

på forhånd takk
"Skal være toastmaster i konfirmasjonen til søstra mi til sommeren, og har fått den fantastiske oppgaven å være toastmaster " Tidlig på morran?

Jeg har ikke toastmaster erfaring selv, da jeg nok hadde endt opp vuggende og nynnende i et hjørne av lokalet, men jeg tenker at et bra første steg må være å snakke med venner til jenta å få noen morsomme kleinheter fra dem!
Strippere. Alltid en sikker seier.
Meet the fockers
Atle's Avatar
Trådstarter
4 16
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
"Skal være toastmaster i konfirmasjonen til søstra mi til sommeren, og har fått den fantastiske oppgaven å være toastmaster " Tidlig på morran?

Jeg har ikke toastmaster erfaring selv, da jeg nok hadde endt opp vuggende og nynnende i et hjørne av lokalet, men jeg tenker at et bra første steg må være å snakke med venner til jenta å få noen morsomme kleinheter fra dem!
Vis hele sitatet...
Haha, er grutidlig på morran her har en del gode vitser på lager, morsomme leker, historier, men vet ikke helt om jeg skal ha det med og hvordan jeg skal få en sammenheng med dette i taler
Sitat av Atle Vis innlegg
Hei og hopp

Skal være toastmaster i konfirmasjonen til søstra mi til sommeren, og har fått den fantastiske oppgaven å være toastmaster
Men, lurer litt på om enkelte av dere har noen festlige triks/tips på lur?
Har ikke virkelig satt meg ned og begynt noen form for planlegging eller lignende, men ønsker innspill hvis dere skulle ha noen på lur.

på forhånd takk
Vis hele sitatet...
Du må skaffe deg kontroll på hele planen for dagen. Hva som serveres, hvem som vil holde tale, omtrent hvor lang tid de vil bruke. Du skal introdusere talerne (kort), maten og om det er røykere i selskapet må du passe på å la det bli en pause til slikt også innimellom.

Ellers forventer man vel at toastmasteren skal være småvittig, men man må altså ikke være stand-up komiker. Men har du noen morsomme (og hyggelige) historier om søstra di å skyte inn her og der, er jo sånt velkomment.

Dessuten er det viktig å uskadeliggjøre den gamle onkelen som plutselig vil holde tale i to timer...
Sitat av Mesias Vis innlegg
Strippere. Alltid en sikker seier.
Vis hele sitatet...
Ja, særlig i det tykkeste "bibelbeltet" eller hos hyperreligiøse slekninger.
Sitat av amdb73 Vis innlegg
Ja, særlig i det tykkeste "bibelbeltet" eller hos hyperreligiøse slekninger.
Vis hele sitatet...
Men nå er det jo hennes dag da. Kan ikke tenke på alle andre da.
akkurat det som susanna skriver. dropp pinlige fortellinger, det er aldri morsomt for den som blir fortalt om. hyggelige og morsomme historier (som er lette å følge og ikke trenger lang forklaring er fint). ellers, ha oversikt.
Er bare å lese seg opp på hvem som kommer, finn litt ut om de.
Gjør deg mer omgjengelig
Og så er det bare å ha en vits/kort replikk per tale, + en kort info når dere setter dere ned og skal reise dere igjen.
Det eneste som er viktig er at du får dem til å føle seg velkommen. Underholdning er vanskelig nok i seg selv, folk flest er fornøyde med å møte opp, prate hyggelig og bli servert god mat.

Kunne eventuelt hatt èn eller to allsanger med litt humoristisk vri, altså du tar en kjent melodi og skriver om teksten. Du har jo tiden på deg.

Det spørs på hvor høytidelig familie du kommer fra. Er det mer jovialt kan du nøye deg med å ønske alle velkommen når de har satt seg og fortelle litt om anledningen. Du kan si at alle som ønsker kan underveis i middagen reise seg og si noen ord. Ofte flaut for konfirmanten, men viktig for de eldre å få sagt noen ord. Du kan holde en liten personlig tale midt under middagen med litt humor. Ta fram noen morsomme hendelser dere har hatt i hjemmet, ta med noen positive sider du (eventuelt) syns med søstra di, og avslutt med humor.

Når måltidet er over kan du selv bestemme om du vil ha aktiviteter i selskapet eller om du syns det passer best at alle bare har et sosialt samvær med kaffe og kaker. Ofte er det det vanlige når det blir mye voksne, folk er som regel fornøyde med det.

Spørs jo igjen på hvor mange mennesker som kommer, hva slags type mennesker de er, hvilken type familie du kommer fra. Om det er mange spillmakere, stive folk eller de som liker å ha det rent sosialt, sitte og prate.

When in doubt, push forward.
Hei,

Sørg for at du har klart for deg det som står på denne siden: http://www.konfirmasjon.info/konfirm...le-rekkefolge/

Snakk med den enkelte om hvor lang tid talen deres kommer til å ta.

Plott inn tidspunkt på naturlige steder i løpet av festen\middagen.

Ikke drit ut konfirmanten.
Klikket inn på tråden da jeg elsker å lage eller spise toast, gjerne begge deler. Tenkte å komme med mange tips osv, men ble ganske skuffet da jeg leste hva slags toastmaster han mente... tror det blir senga på meg snart, rimelig trøtt.
Ta en prat med veninner, og tenk igjennom ting som har skjedd i løpet av livet hennes som du kan huske og skriv det ned. Så skriver du en tekst der du binder alle hendelsene sammen til en,(kanskje en litt småfrekk spøk på slutten om hvordan alt har samlet seg opp til personen hun er idag) og avslutter med at selv om du har gjort mye rart er vi fortsatt glade i deg (som du er) og ønsker deg alt vel i fremtiden.