Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  41 3215
Hei!
Trenger litt råd ang.bruk av pot som smertelindring.
Long story short, jeg har en kronisk smertelidelse som jeg ønsker å prøve å behandle med pot istedetfor tabletter jeg får av legen. Ønsker ikke å stå på Tramadol hele tiden, da de jo både er vanedannende og jeg blir litt uvel av dem.
Jeg har tidligere erfaring med rusmidler som kokain, speed, pot og hasj, men ikke på denne måten. Før (12-15 år siden) var det utelukkende for å bli så rusa som mulig, nå er vel heller målet å unngå å bli spesielt stein.
Som småbarnsmor vil bruken være på kveldstid for å dempe smerter før sengetid, utover det har jeg ikke noe ønske om å benytte meg av det.
I tillegg så er det jo køl umulig å skjønne seg på hvordan man får tak i det lenger. Jeg kan liksom ikke fly gatelangs for å score i min situasjon heller, og jeg bor på ett lite sted. De som fyrer her kunne jeg sikkert ha vært mora til
Har noen tips til meg ang denne typen bruk?
Jeg har tidligere kun røyka som joint, blandet med tobakk, men lurer på om det er andre måter som er bedre egnet?
Andre tips?
Har jo vært helt ute av "gamet" i mange år, men håper at dette kan hjelpe meg til en bedre hverdag.
Takk på forhånd!
Anonym bruker
"Oppmerksom Rotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tja, ville anbefalt deg å kjøpe deg en vaporizer {feks en volcano) som du kan stille temperatur på.

Forskjellige virkestoffer frigis ved forskjellige temperaturer og på denne måten kan du finne den beste balansen mellom smertelindring/hvor høy du blir. Samt at du slipper å dra masse røyk ned i lungene.

Alternativet er å lage edibles, men det er jo ganske upraktisk da rusen varer lenge typ 12 + timer

Hvordan du skal få tak i det må du nesten finne ut av selv. Kanskje du kjenner noen som kjenner noen. Ellers er det mulig å dra til Nederland å fikse seg resept der og ta med inn til landet lovlig eller så må du dyrke din egen, men det krever jo litt..
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tja, ville anbefalt deg å kjøpe deg en vaporizer {feks en volcano) som du kan stille temperatur på.

Forskjellige virkestoffer frigis ved forskjellige temperaturer og på denne måten kan du finne den beste balansen mellom smertelindring/hvor høy du blir. Samt at du slipper å dra masse røyk ned i lungene.

Alternativet er å lage edibles, men det er jo ganske upraktisk da rusen varer lenge typ 12 + timer

Hvordan du skal få tak i det må du nesten finne ut av selv. Kanskje du kjenner noen som kjenner noen. Ellers er det mulig å dra til Nederland å fikse seg resept der og ta med inn til landet lovlig eller så må du dyrke din egen, men det krever jo litt..
Vis hele sitatet...
Vaporizer var en god idé, takk for tips. Jeg røyker vanlige sigaretter, så jeg er ikke livredd for lungene
Edibles er jeg litt skeptisk til, nettopp som du poengterer så varer det så himla lenge. Og det er jeg ikke så keen på.

Jeg har en potensiell "kilde", så jeg regner med det løser seg, var egentlig mer ment som en morsomhet

Det er jo kanskje ett alternativ å skaffe resept lovlig fra Nederland ja, er bare litt usikker på hvor offisielt jeg ønsker at ett evnt forbruk er.
Du har ikke brukt cannabis mot smertelindring før, og du er småbarnsmor? Ville trådd veldig forsiktig her med tanke på barna dine.

Har du snakket med legen din angående tablettene? Funker ikke medisinen på tiltenkt vis vil det i de fleste tilfeller være mulig å endre dose og virkemiddel. I noen tilfeller kan man også få utskrevet medisiner basert på cannabis i Norge, men det er veldig dyrt.
Sist endret av sudo; 17. februar 2020 kl. 20:31.
Anonym bruker
"Rask Behemoth"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
I mine erfaringer så kan jeg ikke si at weed eller hasj fungerer smertelindrende for meg. Det kan nok helt sikkert få meg til å sovne lettere med en smerte, men føler ikke at det gjør noe med smerten. Alle folk er forskjellige da og dette er bare mine egne erfaringer.
Må legge til at jeg har røket veldig mye samt at jeg fortsatt røyker mye. Jeg stiller meg altså ikke negativt til at du vil prøve dette. Prøver heller bare å dele mine erfaringer rundt det. Lykke til!
Anonym bruker
"Oppmerksom Rotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
En annen ting som er verdt å nevne er at det er forskjellige straina med forskjellige effekter, så noen straina vil være bedre egnet til dine behov.

Kjøper du av dealere må du jo ta det du får... Skulle jeg selv brukt det til medisin ville jeg dyrket selv. Da vet man hva man får og man har en stabil tilgjengelighet, samt at man slipper å stresse med dealere osv.

Det blir vel ikke noe mer "offesielt" enn at legen din skriver ut tramadol? Jeg vet ikke så mye om hvordan det fungerer med resept i Nederland annet at jeg kjenner et par stk som har gjort det.

Ville uansett testet litt først for å se om det i hele tatt har den effekten du ønsker deg.
Trådstarter
Sitat av Fiyah Vis innlegg
Du har ikke brukt cannabis mot smertelindring før, og du er småbarnsmor? Ville trådd veldig forsiktig her med tanke på barna dine.

Har du snakket med legen din angående tablettene? Funker ikke medisinen på tiltenkt vis vil det i de fleste tilfeller være mulig å endre dose og virkemiddel. I noen tilfeller kan man også få utskrevet medisiner basert på cannabis i Norge, men det er veldig dyrt.
Vis hele sitatet...
Takk for omtanken, men jeg tror ikke at Tramadoltoleranse er spesielt bedre enn ett trekk cannabis i ny og ne.
Legen ønsker ikke skrive ut Sativex, av andre preparater så er det snart kun faste igjen som ikke er prøvd og jeg ønsker å være moderat med medisinering, og hvertfall ikke bruke noe fast.
Legen har ikke så mange andre alternativer enn Tramadol å tilby lenger.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
En annen ting som er verdt å nevne er at det er forskjellige straina med forskjellige effekter, så noen straina vil være bedre egnet til dine behov.

Kjøper du av dealere må du jo ta det du får... Skulle jeg selv brukt det til medisin ville jeg dyrket selv. Da vet man hva man får og man har en stabil tilgjengelighet, samt at man slipper å stresse med dealere osv.

Det blir vel ikke noe mer "offesielt" enn at legen din skriver ut tramadol? Jeg vet ikke så mye om hvordan det fungerer med resept i Nederland annet at jeg kjenner et par stk som har gjort det.

Ville uansett testet litt først for å se om det i hele tatt har den effekten du ønsker deg.
Vis hele sitatet...
Dette ang strains osv er jeg klar over, men jeg ønsker å prøve litt for å se om det kan ha noen effekt før jeg i det hele tatt evnt vurderer å dyrke noe.

Jeg vet ikke, men det føles liksom mer innafor å ha noe som er lovlig i Norge i journalen, hvis det gir mening.
Sist endret av Beebob; 17. februar 2020 kl. 20:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Ekstravagant Sau"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei,
skjønner godt at du vil prøve cannabis mot smerter. Men for at dette skal være hensiktsmessig bør du styre unna all pot og hasj som er produsert for rus, og gå for det som er produsert for faktiske medisinske smertelindringsforhold. Min kusine brukte vanlig hasj for smerter i mange år men endte i hasj psykose som ødela psyken hennes fullstendig så nå får hun hverken smertelindring i kroppen eller ro i hodet og må holde seg unna hasj.
Det skal også en del til å tilfeldigvis dumpe over en strain som fungerer på smerter, ikke alle gjør det.
Men må innrømme jeg blir noe betenkt til behovet ditt når du kun vil bruke det om kvelden, er det ikke isåfall vesentlig med smertelindring på dagen når du er med barna dine også?
Om du på ekte ikke er ute etter rus vil jeg anbefale deg å melde deg inn i grupper for CBD og medisinsk cannabis på Facebook. Det fins både norske og utenlandske selgere som selger CBD olje fra medisinsk strain og med medisinsk prosent. Dette er olje du drypper på tungen, men kan også få en tykkere variant litt som kvae som legges i joint papir og røykes. CBD lindrer smerter, men gjør en ikke høy.

Ville ikke tatt risikoen med noe THC holdig med barn, heller ikke røyking som metode. Dråper på tunge er helt brilliant og gir ingen fare for hverken psykose, barnevern eller rusavhengighet. Du finner selgere i gruppene på nett. Lykke til!
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hei,
skjønner godt at du vil prøve cannabis mot smerter. Men for at dette skal være hensiktsmessig bør du styre unna all pot og hasj som er produsert for rus, og gå for det som er produsert for faktiske medisinske smertelindringsforhold. Min kusine brukte vanlig hasj for smerter i mange år men endte i hasj psykose som ødela psyken hennes fullstendig så nå får hun hverken smertelindring i kroppen eller ro i hodet og må holde seg unna hasj.
Det skal også en del til å tilfeldigvis dumpe over en strain som fungerer på smerter, ikke alle gjør det.
Men må innrømme jeg blir noe betenkt til behovet ditt når du kun vil bruke det om kvelden, er det ikke isåfall vesentlig med smertelindring på dagen når du er med barna dine også?
Om du på ekte ikke er ute etter rus vil jeg anbefale deg å melde deg inn i grupper for CBD og medisinsk cannabis på Facebook. Det fins både norske og utenlandske selgere som selger CBD olje fra medisinsk strain og med medisinsk prosent. Dette er olje du drypper på tungen, men kan også få en tykkere variant litt som kvae som legges i joint papir og røykes. CBD lindrer smerter, men gjør en ikke høy.

Ville ikke tatt risikoen med noe THC holdig med barn, heller ikke røyking som metode. Dråper på tunge er helt brilliant og gir ingen fare for hverken psykose, barnevern eller rusavhengighet. Du finner selgere i gruppene på nett. Lykke til!
Vis hele sitatet...
Jeg har tidligere brukt cbd olje, både med og uten thc. Jeg hadde god effekt en periode, hvertfall av den med noe thc også. Men så avtok effekten, og jeg droppa det.
Du spør om grunnen til at jeg medisinerer på kveldstid, det er ganske enkelt fordi at jeg ikke ønsker å være påvirket av noe hverken på jobb eller sammen med barna. Det gjelder også de reseptbelagte medisinene jeg har. Tar kun etter barna har lagt seg, og kun ved behov, for å unngå overforbruk. Når man har kroniske smerter så bør man være ganske restriktiv på medisininntak, siden det i grunn egentlig er behov 24/7..
Det som er litt spesielt er at ingen stiller spørsmål når man i teorien omtrent kan spise så mye Tramadol man ønsker, men i det øyeblikket man nevner cannabis så ules det om barnevern og rusavhengighet.

Nå har jeg faktisk hatt såpass flaks at en godt voksen mann jeg kjenner har tilbydt seg å hjelpe meg. Han bruker selv sporadisk mot smerter og har tilgang til noe som i teorien skal være riktig variant. Så da får vi se om det kan gjøre nytten jeg ønsker.
Sist endret av Beebob; 17. februar 2020 kl. 21:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Ekstravagant Sau"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Beebob Vis innlegg
Jeg har tidligere brukt cbd olje, både med og uten thc. Jeg hadde god effekt en periode, hvertfall av den med noe thc også. Men så avtok effekten, og jeg droppa det.
Du spør om grunnen til at jeg medisinerer på kveldstid, det er ganske enkelt fordi at jeg ikke ønsker å være påvirket av noe hverken på jobb eller sammen med barna. Det gjelder også de reseptbelagte medisinene jeg har. Tar kun etter barna har lagt seg, og kun ved behov, for å unngå overforbruk. Når man har kroniske smerter så bør man være ganske restriktiv på medisininntak, siden det i grunn egentlig er behov 24/7..
Det som er litt spesielt er at ingen stiller spørsmål når man i teorien omtrent kan spise så mye Tramadol man ønsker, men i det øyeblikket man nevner cannabis så ules det om barnevern og rusavhengighet.

Nå har jeg faktisk hatt såpass flaks at en godt voksen mann jeg kjenner har tilbydt seg å hjelpe meg. Han bruker selv sporadisk mot smerter og har tilgang til noe som i teorien skal være riktig variant. Så da får vi se om det kan gjøre nytten jeg ønsker.
Vis hele sitatet...
Virkningen av Cbd olje avtar ikke, men man skal øke gradvis i dosering. Virkning av pot derimot avtar ganske fort og du blir kjapt "innrøyka".
Cbd olje blir man som sagt ikke høy av og det kan inntas morgen, formiddag og kveld. Hjelper mange med smerter gjennom hele dagen.
Er meget klar over at tramadol ikke er bra som langtidsmedisin, men om du virkelig ønsker medisinsk effekt må du gå etter medisinsk cannabis eller ren CBD olje.
Om du bare tar i mot noe pot så er det som å si ja til å ruse seg, og ikke få medisinsk effekt over tid. Smerter er kjipt å leve med og det er veldig forståelig at du vil prøve andre mindre avhengighetsskapende ting enn tramadol, men med vanlig pot vil du ha de samme utfordringene angående økt toleranse og avhengighet, bare at det skader psyken mer enn lever'n. Som sagt, det eneste jeg kan råde deg til er CBD olje. Den bør inneholde minst 20% cbd og det er mange i Facebook gruppene på nett som sender deg i diskret sending.
Lykke til videre
Trådstarter
Som nevnt så "tar jeg ikke bare imot noe pot". Vedkommende bruker selv mot smerter med god effekt, og er ikke en typisk stoner som er ute etter å røyke seg fjern.
Cbd olje har jeg forsøkt over en periode på ett snaut år, med økende doser etter "boka", både thc-fri og fullspektrum, men virkningen avtok, noe jeg vet flere andre også har opplevd.
Så takk for rådet om cbd, men det har ikke fungert for meg.

Etter litt søk på forumet har jeg igrunn fått svar på de tingene jeg ønsket ifb med min sykdom og weed som medisin, selv om de ikke kom i denne tråden.
Sist endret av Beebob; 18. februar 2020 kl. 00:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hei,
skjønner godt at du vil prøve cannabis mot smerter. Men for at dette skal være hensiktsmessig bør du styre unna all pot og hasj som er produsert for rus, og gå for det som er produsert for faktiske medisinske smertelindringsforhold.
Vis hele sitatet...
Bare så det er nevnt så inneholder medisinsk cannabis like mye om ikke mer THC som "vanlig" cannabis og gjør deg like høy. Ja det finnes typer med lavere THC innhold, men typen folk flest får har 22% THC og under 1% CBD.
Bare å sjekke opp bedrocan sine produkter (hovedprodusent av medisinsk cannabis)

https://bedrocan.com/products-servic...bing-cannabis/
Sist endret av Flaffersen; 18. februar 2020 kl. 00:49.
Anonym bruker
"Ekstravagant Sau"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Flaffersen Vis innlegg
Bare så det er nevnt så inneholder medisinsk cannabis like mye om ikke mer THC som "vanlig" cannabis og gjør deg like høy. Ja det finnes typer med lavere THC innhold, men typen folk flest får har 22% THC og under 1% CBD.
Bare å sjekke opp bedrocan sine produkter (hovedprodusent av medisinsk cannabis)

https://bedrocan.com/products-servic...bing-cannabis/
Vis hele sitatet...
Ja men det er derfor jeg foreslår cbd olje. Syns ikke det er etisk å rådføre en barnemor til å ruse seg og risikere barnevernet på nakken. Ja det skjer og ja man får store problemer det kjenner jeg godt til
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja men det er derfor jeg foreslår cbd olje. Syns ikke det er etisk å rådføre en barnemor til å ruse seg og risikere barnevernet på nakken. Ja det skjer og ja man får store problemer det kjenner jeg godt til
Vis hele sitatet...
Jeg tror du har misset poenget kraftig her.
En urinprøve, om det skulle komme til det, gir utslag uansett om det er den ene eller andre slags cannabisprodukt man har inntatt. All cbdolje har spor av thc, det er grunnen til at det faller under narkotikalovgivningen her til lands. Ergo har det lite å si hvor thc'en kommer fra, utslag er utslag.
Det er begrenset hvor ruset man blir av ett inntak som det jeg beskriver. Jeg vil påstå at to Tramadol gir en vel så sløv fremtoning som ett puff cannabis, for ikke å snakke om ett vinglass eller to, for de som drikker alkohol.
Syns fremdeles det er utrolig spesielt at skepsisen er så stor, hvertfall her inne.
Jeg forstår nå at min hensikt tydeligvis har blitt misforstått flere steder her i tråden, og tenker at jeg uansett ikke kommer til å få noe mer klarhet på det grunnlaget. Basises for en ordentlig samtale blir i grunn borte når folk koker opp barneverns-scenarioer utifra dette.

Forøvrig, grunnen til at jeg poster her inne, er ganske enkelt fordi norcan ligger nede. Jeg tror jeg kunne fått en mer konstruktiv debatt der, kontra her hvor det antydes at det er rusen som er målet.
Lev ett liv med intense smerter døgnet rundt, så tenker jeg at dere også er villige til å gjøre nesten hva som helst for noen timer avslapning så kroppen klarer hente seg inn.
Sist endret av Beebob; 18. februar 2020 kl. 06:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg trodde nesten ikke jeg var på freak når jeg leste denne tråden. Men freak i 2020 er vel for det meste opiatmisbrukere, som tenker at noen trekk av hasj er mye værre enn tramadol.

Jeg har ikke så mye å komme med selv. "Prøv og feil" konseptet blir vel kanskje det beste. Hvordan du kan få tak i en strain du er ute etter veet jeg desverre ikke.
Trådstarter
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Jeg trodde nesten ikke jeg var på freak når jeg leste denne tråden. Men freak i 2020 er vel for det meste opiatmisbrukere, som tenker at noen trekk av hasj er mye værre enn tramadol.

Jeg har ikke så mye å komme med selv. "Prøv og feil" konseptet blir vel kanskje det beste. Hvordan du kan få tak i en strain du er ute etter veet jeg desverre ikke.
Vis hele sitatet...
Takk, godt det ikke bare var jeg som stusset litt
Strainen har jeg tilsynelatende under kontroll, i den grad man kan det når man ikke er på coffeshop og bestiller akkurat det man vil ha.
Jeg er vel så mye ute etter tanker rundt metode, blandingsforhold osv. Bør jeg forsøke rent, pipe osv.
Den perioden jeg gjorde dette (men av andre årsaker), blandet jeg det ut med tobakk. Kanskje 0,15g per joint. Jeg klarer ikke å røyke det hvis det blir for mye hasj iforhold til tobakk.
Jeg tror trikset her blir nesten å prøve seg litt fram uten å føle at man er den store slemme ulven.
Sist endret av Superspurv; 18. februar 2020 kl. 11:38.
Kjør på, har ikke så mye konstruktivt å komme med, men så lenge du har en fyr du stoler på, med produkt du ser etter, så gi det en sjans. Hold kjeft om det til alle, og ingen får vite noe. Selvfølgelig er det bedre med litt pot en opiater over tid. Om det vil fungere eller ikke vet ingen før du har prøvd. Lykke til
Trådstarter
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Den perioden jeg gjorde dette (men av andre årsaker), blandet jeg det ut med tobakk. Kanskje 0,15g per joint. Jeg klarer ikke å røyke det hvis det blir for mye hasj iforhold til tobakk.
Jeg tror trikset her blir nesten å prøve seg litt fram uten å føle at man er den store slemme ulven.
Vis hele sitatet...
Takk for svar.
Jeg har aldri prøvd å røyke gress rent, så jeg tenker at jeg får forsøke å blande ut svakt med tobakk selv.
Med en mann som er omtrent avholds på alle vis, og som gir sin velsignelse, så tenker jeg at prøving og feiling blir tingen her. Han gir rom for at jeg skal kunne finne en dosering som fungerer i vår hverdag.

Sitat av sukkersyke Vis innlegg
Kjør på, har ikke så mye konstruktivt å komme med, men så lenge du har en fyr du stoler på, med produkt du ser etter, så gi det en sjans. Hold kjeft om det til alle, og ingen får vite noe. Selvfølgelig er det bedre med litt pot en opiater over tid. Om det vil fungere eller ikke vet ingen før du har prøvd. Lykke til
Vis hele sitatet...
Takk skal du ha
Har ingen planer om å markedsføre dette så voldsomt, så det blir en greie mellom den svært straighte mannen min og meg.
Jeg føler også det du sier, at litt pot ved behov må være bedre enn opiater. Legene har null skrupler med å skrive ut tabletter, men en stakkars bønne får skylda for all elendighet
Jeg satser på at det fungerer etter planen, mottar en testdose eller to iløpet av halvannen ukes tid. Så da får jeg sørge for at mannen er hjemme og tilgjengelig slik at jeg kan prøve ut.
Sist endret av Beebob; 18. februar 2020 kl. 12:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Om jeg hadde vært deg hadde jeg kjøpt en billig vaporizer og ikke blandet med tobakk.

https://www.medvape.no/epages/Medvap.../Products/1049

Enkel, billig og perfekt å mikrodosere med, og du kan også røyke hasj i den.

Du trenger også en stormlighter, jeg synes denne fra Primus fungerer utmerket:

https://www.clasohlson.com/no/Primus.../p/Pr318558000

Se denne videoen så får du en svært god introduksjon til hvordan vaporizeren fungerer.

https://www.youtube.com/watch?v=fiDFp5kq2fk
Sist endret av voktern; 18. februar 2020 kl. 12:25.
Trådstarter
Sitat av voktern Vis innlegg
Om jeg hadde vært deg hadde jeg kjøpt en billig vaporizer og ikke blandet med tobakk.

https://www.medvape.no/epages/Medvap.../Products/1049

Enkel, billig og perfekt å mikrodosere med, og du kan også røyke hasj i den.

Du trenger også en stormlighter, jeg synes denne fra Primus fungerer utmerket:

https://www.clasohlson.com/no/Primus.../p/Pr318558000

Se denne videoen så får du en svært god introduksjon til hvordan vaporizeren fungerer.

https://www.youtube.com/watch?v=fiDFp5kq2fk
Vis hele sitatet...
Takk for tips!
Jeg forsøker en gang eller to på "vanlig" måte, og hvis effekten virker lovende så skal jeg definitivt investere i en vaporizer. Vil ikke handle inn masse utstyr før jeg får en følelse av om dette kan hjelpe eller ikke, selv om effekten sikkert hadde vært bedre på måten du beskriver.
Skal kikke på videoen i kveldinga
Anonym bruker
"Digital Føniks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Jeg trodde nesten ikke jeg var på freak når jeg leste denne tråden. Men freak i 2020 er vel for det meste opiatmisbrukere, som tenker at noen trekk av hasj er mye værre enn tramadol.
Vis hele sitatet...
Er vel heller det at det veldig stor forskjell på lovlige piller igjennom legen og ulovlig narkotika fra gata.
Barnevernet (siden det har blitt nevnt tidligere) bryr seg lite om det du får lovlig fra legen, narkotikaen du anskaffer ulovlig derimot... Den blir ett helt annet kapittel og kan medføre både det ene og det andre nettopp fordi det er ulovlig narkotika.
Ikke nok med det men du må også oppsøke kriminelle miljøer for å få anskaffet det i de fleste tilfeller istedenfor å gå på apoteket.

Tviler på at folk mener at hasj er verre en opiater, men det ligger litt dypere enn som så.
Hasj er ikke akkurat ett rusmiddel uten avhengihetspotensiale, plutselig så sitter du der og røyker en 3'er om dagen samtidig som du ikke klarer å fungere i hverdagen, noe som er ett must når man har små barn.
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er vel heller det at det veldig stor forskjell på lovlige piller igjennom legen og ulovlig narkotika fra gata.
Barnevernet (siden det har blitt nevnt tidligere) bryr seg lite om det du får lovlig fra legen, narkotikaen du anskaffer ulovlig derimot... Den blir ett helt annet kapittel og kan medføre både det ene og det andre nettopp fordi det er ulovlig narkotika.
Ikke nok med det men du må også oppsøke kriminelle miljøer for å få anskaffet det i de fleste tilfeller istedenfor å gå på apoteket.

Tviler på at folk mener at hasj er verre en opiater, men det ligger litt dypere enn som så.
Hasj er ikke akkurat ett rusmiddel uten avhengihetspotensiale, plutselig så sitter du der og røyker en 3'er om dagen samtidig som du ikke klarer å fungere i hverdagen, noe som er ett must når man har små barn.
Vis hele sitatet...
Jeg forstår at selv her skal og bør man ikke forherlige bruk av rusmidler av noe slag på generelt grunnlag, men jeg syns dette blir dratt vel langt..
Pr nå har jeg ett forbruk av Tramadol på ca 20 tabletter på 3 mnd. Ergo ett ganske lite forbruk. Problemet er at medisinene gjør meg uvel, jeg får mer bivirkninger enn jeg syns virkningen rettferdiggjør. Forbruket har vært rimelig stabilt de siste to årene. Jeg klarer meg i typ 70%av hverdagene uten medisiner av noe slag, men når smertene blir så intense at jeg hverken sover, spiser eller klarer å fungerer skikkelig, da tyr jeg til smertelindring. Og der kommer alternativet til reseptbelagt opiat inn. Jeg er en voksen dame på 41 år med ett fornuftig syn på rus, helse og medisiner.
I min ungdom hadde jeg noen år med rusbruk for rusens skyld, og det er ikke målet i dag. Da hadde jeg like gjerne bare sagt ja takk i heftigere doser med tramadol, oxy eller lignende som har vært forsøkt. Det ønsker jeg rett og slett ikke, også fordi at jeg helt seriøst mener at en mor som er rusa på piller ikke er ett godt alternativ.
Jeg trenger noe som forhåpentligvis kan knocke ut noe smerter når jeg har behov for det, som ikke er avhengighetsskapende. Faste medisiner ønsker jeg ikke å ta, det blir jeg bare dårligere av.
Anonym bruker
"Digital Føniks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Beebob Vis innlegg
Jeg klarer meg i typ 70%av hverdagene uten medisiner av noe slag, men når smertene blir så intense at jeg hverken sover, spiser eller klarer å fungerer skikkelig, da tyr jeg til smertelindring. Og der kommer alternativet til reseptbelagt opiat inn
Vis hele sitatet...
Cannabis vil nok ikke hjelpe så mye da, ettersom vi bor i ett land hvor du i 99% av tilfellene ikke aner hva du får og fort kan ende opp med cannabis som gjør deg mer våken, ikke har effekter på smerter og/eller som ikke vil hjelpe mot matlyst i det hele tatt.
Hadde Norge derimot vært mer likt Nederland/Amerika med dispenserier hvor du faktisk kan få akkurat det du trenger så ville jeg forstått det litt bedre.

Sitat av Beebob Vis innlegg
Problemet er at medisinene gjør meg uvel, jeg får mer bivirkninger enn jeg syns virkningen rettferdiggjør.
Vis hele sitatet...
Vondt skal vondt fordrive.. De fleste medisiner har bivirkninger, cannabis har også ett hav av negative bivirkninger.
Blir du uvel av tramadol så snakk heller med legen din om det og få noe annet eller feks kvalmestillende om det er det som er problemet.

Sitat av Beebob Vis innlegg
Det ønsker jeg rett og slett ikke, også fordi at jeg helt seriøst mener at en mor som er rusa på piller ikke er ett godt alternativ.
Vis hele sitatet...
Så en mor rusa på cannabis er ett bedre alternativ?
Rus er rus, uansett om det er piller, alkohol, cannabis eller andre ting.

Sitat av Beebob Vis innlegg
Jeg trenger noe som forhåpentligvis kan knocke ut noe smerter når jeg har behov for det, som ikke er avhengighetsskapende.
Vis hele sitatet...
Cannabis er/kan være avhengighetsskapende... Det å bytte ut en avhengighet med en annen er i de fleste tilfeller bare idiotisk.
Toleransen vil også øke og du vil trenge mer og mer cannabis for å oppnå de samme effektene ved bruk over tid.
Skal du da røyke cannabis hver eneste gang du har vondt
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Cannabis vil nok ikke hjelpe så mye da, ettersom vi bor i ett land hvor du i 99% av tilfellene ikke aner hva du får og fort kan ende opp med cannabis som gjør deg mer våken, ikke har effekter på smerter og/eller som ikke vil hjelpe mot matlyst i det hele tatt.
Hadde Norge derimot vært mer likt Nederland/Amerika med dispenserier hvor du faktisk kan få akkurat det du trenger så ville jeg forstått det litt bedre.
Nå viser det seg at jeg jo har en kontakt som kan skaffe noe som hjelper mot hans smerter, og uten at jeg kan
påberope meg enorm kunnskap om sorter og strains, så er dette dyrket med smertelindring som mål. Ingen vanlig dealer på gata altså.

Vondt skal vondt fordrive.. De fleste medisiner har bivirkninger, cannabis har også ett hav av negative bivirkninger.
Blir du uvel av tramadol så snakk heller med legen din om det og få noe annet eller feks kvalmestillende om det er det som er problemet. Det har jeg gjort, og alternativet jeg ble gitt fungerte ikke.



Så en mor rusa på cannabis er ett bedre alternativ?
Rus er rus, uansett om det er piller, alkohol, cannabis eller andre ting.
Det er korrekt, rus er rus. Jeg står fremdeles på mitt om at ett moderat cannabisbruk ikke er noe mer skadelig enn ett moderat opiatbruk, heller motsatt. Men det er min mening.
Nå har jeg vel også vært ganske tydelig på at min smertelindring er på kveldstid etter at ungene er i seng, også fordi jeg ikke kan kjøre bil på de tablettene jeg har fått utskrevet. Mannen min er så godt som avholds, så en edru voksen er det alltid her på kvelden i tilfelle noe skulle skje så man må ut. Jeg spiser ikke medisiner hele dagen, på tross av at jeg gjerne kunne hatt behov for det. Der går barnas behov foran mine, men jeg må ha ett og annet avbrekk fra intense smerter døgnet rundt, hvis ikke fungerer jeg hvertfall ikke som hverken en god mor, kone eller arbeidstager.


Cannabis er/kan være avhengighetsskapende... Det å bytte ut en avhengighet med en annen er i de fleste tilfeller bare idiotisk.
Toleransen vil også øke og du vil trenge mer og mer cannabis for å oppnå de samme effektene ved bruk over tid.
Skal du da røyke cannabis hver eneste gang du har vondt
Dette føler jeg at jeg har svart ganske klart på over her. Jeg har vondt 24/7, og må ha ett og annet avbrekk for å fungere i hverdagen. Pr nå tar jeg da Tramadol, i den ratioen jeg tidligere har beskrevet, som jeg ønsker å bytte ut med noe mer naturlig. Å begynne å snakke om avhengighet blir bare for dumt i denne sammenhengen
Vis hele sitatet...
10tegn

Svarene mine havnet inne quotet over og jeg får ikke korrigert det. Håper det gir mening selv om man må åpne sitatet

Forøvrig vil jeg jo si at det ikke var råd _om_ jeg skal prøve alternativ behandling jeg var ute etter, heller om det finnes noen gode råd for _hvordan_.
Jeg er jo veldig overrasket over krisemaksimeringen over sporadisk cannabisbruk vs sporadisk opiatbruk foreskrevet av lege , det var vel det siste jeg forventet å se.
Jeg er voksen og bevisst nok til å ta de valgene som er riktige for meg og mine, og legger derfor ballen død når det gjelder om jeg burde gi gress en sjanse.
Sist endret av Beebob; 18. februar 2020 kl. 19:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Ekstravagant Sau"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Beebob Vis innlegg
Jeg tror du har misset poenget kraftig her.
En urinprøve, om det skulle komme til det, gir utslag uansett om det er den ene eller andre slags cannabisprodukt man har inntatt. All cbdolje har spor av thc, det er grunnen til at det faller under narkotikalovgivningen her til lands. Ergo har det lite å si hvor thc'en kommer fra, utslag er utslag.
Det er begrenset hvor ruset man blir av ett inntak som det jeg beskriver. Jeg vil påstå at to Tramadol gir en vel så sløv fremtoning som ett puff cannabis, for ikke å snakke om ett vinglass eller to, for de som drikker alkohol.
Syns fremdeles det er utrolig spesielt at skepsisen er så stor, hvertfall her inne.
Jeg forstår nå at min hensikt tydeligvis har blitt misforstått flere steder her i tråden, og tenker at jeg uansett ikke kommer til å få noe mer klarhet på det grunnlaget. Basises for en ordentlig samtale blir i grunn borte når folk koker opp barneverns-scenarioer utifra dette.

Forøvrig, grunnen til at jeg poster her inne, er ganske enkelt fordi norcan ligger nede. Jeg tror jeg kunne fått en mer konstruktiv debatt der, kontra her hvor det antydes at det er rusen som er målet.
Lev ett liv med intense smerter døgnet rundt, så tenker jeg at dere også er villige til å gjøre nesten hva som helst for noen timer avslapning så kroppen klarer hente seg inn.
Vis hele sitatet...
Nei, du misforstår. Grunnen til at jeg mener cbd dråper er mye TRYGGERE er fordi det er mye vanskeligere for barnet eller andre rundt dere, huseier, naboer, andre foreldre osv å oppdage. En joint lukter og plutselig går ordet og barnevernet banker på. Jeg har vært gjennom det her sjæl. Det er også mye tryggere for psyken din, psykiske problemer og psykose er ikke uvanlig med hyppig langtidsbruk av cannabis. Som sagt veit jeg hvordan det er å leve med smerter døgnet rundt jeg har sett kusina mi med alvorlig revmatisk sykdom prøve ALT, og ikke være i stand til å stå opp av senga mer enn noen få dager i mnd pga smertene. Hun prøvde også hasj og det tok litt av de værste smertetoppene og virket som et mye bedre alternativ enn opiater fra legen. Men endte etter noen år i rusutløst psykose og er i dag alvorlig psykisk syk i tillegg til fysisk syk. Jeg syns ikke noe av dette er en risk du bør ta med tanke på at du har et ansvar som mor. Og jeg stiller meg fortsatt noe mistenksom til at det kun er på kvelden du mener du har behov for å røyke pot, når smertene dine er gjeldende hele døgnet som du sier. Dømmer deg ikke for å ville ha kveldskos og slappe av i kroppen etter en lang dag men da bør du stå for at du er ute etter rusen også og ikke kun smertedemping, som da burde vært en prioritet også på dagtid når du skal være aktiv. Det er fint du har bestemt deg for hva du vil gjøre og jeg ønsker deg helt oppriktig et bedre liv med mindre smerter, syns bare du bør gjøre det på andre måter enn noe som setter deg i risiko for barnevern og psykisk sykdom. Fysisk sykdom er ille nok. Og ja legemidler som opiater er værre enn hasj avhengighetsmessig men setter deg ikke i samme risiko som nevnt over. Det sagt mener jeg ikke at jeg heller syns du burde fortsette på tramadol, absolutt ikke, men kanskje andre tiltak som fysioterapi, hjemmehjelp, avlastning, aktivitetsavpassning, avspenningsøvelser, Chi gong osv kan være hjelpemidler for hverdagen din med smerter. Lykke til videre trekker meg ut av tråden nå for mener ikke å trå noen på tærne og det er dumt at du oppfatter det sånn. Jeg jeg føler med deg mtp smertene og behovet ditt for annen behandling enn tramadol. Syns ikke pot er noe dårlig alternativ, tvert i mot men at du er mor gjør det kinkig. Ex hadde razzia og barnevern på døra
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nei, du misforstår. Grunnen til at jeg mener cbd dråper er mye TRYGGERE er fordi det er mye vanskeligere for barnet eller andre rundt dere, huseier, naboer, andre foreldre osv å oppdage. En joint lukter og plutselig går ordet og barnevernet banker på. Jeg har vært gjennom det her sjæl. Det er også mye tryggere for psyken din, psykiske problemer og psykose er ikke uvanlig med hyppig langtidsbruk av cannabis. Som sagt veit jeg hvordan det er å leve med smerter døgnet rundt jeg har sett kusina mi med alvorlig revmatisk sykdom prøve ALT, og ikke være i stand til å stå opp av senga mer enn noen få dager i mnd pga smertene. Hun prøvde også hasj og det tok litt av de værste smertetoppene og virket som et mye bedre alternativ enn opiater fra legen. Men endte etter noen år i rusutløst psykose og er i dag alvorlig psykisk syk i tillegg til fysisk syk. Jeg syns ikke noe av dette er en risk du bør ta med tanke på at du har et ansvar som mor. Og jeg stiller meg fortsatt noe mistenksom til at det kun er på kvelden du mener du har behov for å røyke pot, når smertene dine er gjeldende hele døgnet som du sier. Dømmer deg ikke for å ville ha kveldskos og slappe av i kroppen etter en lang dag men da bør du stå for at du er ute etter rusen også og ikke kun smertedemping, som da burde vært en prioritet også på dagtid når du skal være aktiv. Det er fint du har bestemt deg for hva du vil gjøre og jeg ønsker deg helt oppriktig et bedre liv med mindre smerter, syns bare du bør gjøre det på andre måter enn noe som setter deg i risiko for barnevern og psykisk sykdom. Fysisk sykdom er ille nok. Og ja legemidler som opiater er værre enn hasj avhengighetsmessig men setter deg ikke i samme risiko som nevnt over. Det sagt mener jeg ikke at jeg heller syns du burde fortsette på tramadol, absolutt ikke, men kanskje andre tiltak som fysioterapi, hjemmehjelp, avlastning, aktivitetsavpassning, avspenningsøvelser, Chi gong osv kan være hjelpemidler for hverdagen din med smerter. Lykke til videre trekker meg ut av tråden nå for mener ikke å trå noen på tærne og det er dumt at du oppfatter det sånn. Jeg jeg føler med deg mtp smertene og behovet ditt for annen behandling enn tramadol. Syns ikke pot er noe dårlig alternativ, tvert i mot men at du er mor gjør det kinkig. Ex hadde razzia og barnevern på døra
Vis hele sitatet...
Du får være så mistenksom du bare vil, jeg føler jeg har forklart behovet godt. Jeg kan heller ikke bruke fks Tramadol på dagtid, da det ikke er forenelig med bilkjøring, for å nevne en av grunnene.
Jeg går til fysioterapi og psykomotorisk fysioterapi ukentlig, jeg spiser i hovedsak plantebasert etter anbefaling fra rehabiliteringssted hvor jeg har hatt flere opphold, jeg gjøe yoga daglig, hjemmehjelp får jeg ikke (ikke at det hadde hatt så mye å si siden det er mannen som gjør husarbeid), jeg mediterer og gjør mindfullnessøvelser regelmessig. Så det er ikke som om ingenting er forsøkt i jakten på ett mer ok liv.

Jeg har forstått at ett forum med i hovedsak misbrukere kanskje ikke er ett sted å spørre råd, siden deres eget rusbehov helt tydelig projiseres over på meg. Jeg søker heller derfor informasjon andre steder.
Og tror du virkelig ikke temaet om barnas sikkerhet, konsekvenser osv har vært ett tema her hjemme? Du skaper ett scenario utifra dine egne erfaringer, og det blir helt meningsløst all den tid mitt liv er totalt forskjellig fra ditt.
Sitat av Beebob Vis innlegg
Du får være så mistenksom du bare vil, jeg føler jeg har forklart behovet godt. Jeg kan heller ikke bruke fks Tramadol på dagtid, da det ikke er forenelig med bilkjøring, for å nevne en av grunnene.
Jeg går til fysioterapi og psykomotorisk fysioterapi ukentlig, jeg spiser i hovedsak plantebasert etter anbefaling fra rehabiliteringssted hvor jeg har hatt flere opphold, jeg gjøe yoga daglig, hjemmehjelp får jeg ikke (ikke at det hadde hatt så mye å si siden det er mannen som gjør husarbeid), jeg mediterer og gjør mindfullnessøvelser regelmessig. Så det er ikke som om ingenting er forsøkt i jakten på ett mer ok liv.

Jeg har forstått at ett forum med i hovedsak misbrukere kanskje ikke er ett sted å spørre råd, siden deres eget rusbehov helt tydelig projiseres over på meg. Jeg søker heller derfor informasjon andre steder.
Og tror du virkelig ikke temaet om barnas sikkerhet, konsekvenser osv har vært ett tema her hjemme? Du skaper ett scenario utifra dine egne erfaringer, og det blir helt meningsløst all den tid mitt liv er totalt forskjellig fra ditt.
Vis hele sitatet...
bare ignorer de anonyme trolla osv. veldig mange her som ikke er slik du beskriver og kan objektivt hjelpe med sin kunnskap/erfaring, uten dømming og forsøk på påtvingning av egne ideologier.

siden du har erfaring fra før så er det nok best du går via han du snakker om for å unngå mer enn nødvendig omgang med "ulovligheter", og når du har tid så prøv røyke bittelitt, neste gang litt mer til du ser om det kan være noe for deg el ikke.

om det så viser seg at det funker for deg så anbefales edibles el vaping.
edibles>vape, ja det varer lengre, men ikke mer enn en veldig kort natts søvn om vi snakker doser som ikke gir nevneverdig rus.
ganske lett å lage en større batch kapsler med en standard dose du velger i hver kapsel. bortsett fra de få gangene du lager ny batch er dette også helt diskret og nesten uendelig holdbarhet så du har mange valg på lagringsplass.

send gjerne en pm om du har fler spørsmål, men anbefaler å ta det her å bare ignorere de du føler ikke har noe å bidra med i saken din for best mulig svar.
Sist endret av Munted Artist; 19. februar 2020 kl. 07:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Beebob Vis innlegg
10tegn

Svarene mine havnet inne quotet over og jeg får ikke korrigert det. Håper det gir mening selv om man må åpne sitatet

Forøvrig vil jeg jo si at det ikke var råd _om_ jeg skal prøve alternativ behandling jeg var ute etter, heller om det finnes noen gode råd for _hvordan_.
Jeg er jo veldig overrasket over krisemaksimeringen over sporadisk cannabisbruk vs sporadisk opiatbruk foreskrevet av lege , det var vel det siste jeg forventet å se.
Jeg er voksen og bevisst nok til å ta de valgene som er riktige for meg og mine, og legger derfor ballen død når det gjelder om jeg burde gi gress en sjanse.
Vis hele sitatet...
Sitat av Beebob Vis innlegg
Du får være så mistenksom du bare vil, jeg føler jeg har forklart behovet godt. Jeg kan heller ikke bruke fks Tramadol på dagtid, da det ikke er forenelig med bilkjøring, for å nevne en av grunnene.
Jeg går til fysioterapi og psykomotorisk fysioterapi ukentlig, jeg spiser i hovedsak plantebasert etter anbefaling fra rehabiliteringssted hvor jeg har hatt flere opphold, jeg gjøe yoga daglig, hjemmehjelp får jeg ikke (ikke at det hadde hatt så mye å si siden det er mannen som gjør husarbeid), jeg mediterer og gjør mindfullnessøvelser regelmessig. Så det er ikke som om ingenting er forsøkt i jakten på ett mer ok liv.

Jeg har forstått at ett forum med i hovedsak misbrukere kanskje ikke er ett sted å spørre råd, siden deres eget rusbehov helt tydelig projiseres over på meg. Jeg søker heller derfor informasjon andre steder.
Og tror du virkelig ikke temaet om barnas sikkerhet, konsekvenser osv har vært ett tema her hjemme? Du skaper ett scenario utifra dine egne erfaringer, og det blir helt meningsløst all den tid mitt liv er totalt forskjellig fra ditt.
Vis hele sitatet...
Det mest overraskende her er hersketeknikkene du kommer med når du får svar som ikke passer overens med ditt eget narrativ. Blant annet at du avfeier relevante argumenter som projeksjon. Det er vel strengt tatt du som bedriver krisemaksimering av legemidler forskrevet av lege, slik som tramadol.

Uavhengig av hvor voksen du er, betyr ikke det at du er kapabel til å ta de valgene som er best for deg, med mindre du sitter på kunnskapen til å kunne gjøre det. Cannabis er både avhengighetsskapende og har bivirkninger. Virker i større grad som du prøver å rettferdiggjøre et rusmisbruk, enn å redusere de kroniske smertene, da kan du i det minste være ærlig om det også.

Cannabis is involved in approximately 50% of psychosis, schizophrenia, and schizophreniform psychosis cases.
Vis hele sitatet...
DOI: 10.4103/0019-5545.124708

Cannabis use, and particularly heavy cannabis use, may be associated with an increased risk for developing depressive disorders. There is need for further longitudinal exploration of the association between cannabis use and developing depression, particularly taking into account cumulative exposure to cannabis and potentially significant confounding factors.
Vis hele sitatet...
https://doi.org/10.1017/S0033291713001438

Even after controlling for age, sex, and prior driving record, the presence of cannabis remained associated with a higher risk of a potentially unsafe driving action (1.29, 99% CI = 1.11-1.50). Cannabis had a negative effect on driving, as would be predicted from human performance studies.
Vis hele sitatet...
DOI: 10.1007/bf03405376
Trådstarter
Sitat av Skepty Vis innlegg
Det mest overraskende her er hersketeknikkene du kommer med når du får svar som ikke passer overens med ditt eget narrativ. Blant annet at du avfeier relevante argumenter som projeksjon. Det er vel strengt tatt du som bedriver krisemaksimering av legemidler forskrevet av lege, slik som tramadol.

Uavhengig av hvor voksen du er, betyr ikke det at du er kapabel til å ta de valgene som er best for deg, med mindre du sitter på kunnskapen til å kunne gjøre det. Cannabis er både avhengighetsskapende og har bivirkninger. Virker i større grad som du prøver å rettferdiggjøre et rusmisbruk, enn å redusere de kroniske smertene, da kan du i det minste være ærlig om det også.


DOI: 10.4103/0019-5545.124708


https://doi.org/10.1017/S0033291713001438


DOI: 10.1007/bf03405376
Vis hele sitatet...
Du må gjerne mene at jeg prøver å rettferdiggjøre ett rusmisbruk, deg om det. Jeg har gjort de vurderinger som er rett for meg og mine, og tenker at jeg helt sikkert har ett bedre grunnlag for å vurdere det enn fremmede på ett forum i det minste. Jeg blir provosert over at mine hensikter ikke tillegges sannhet.Jeg blir provosert over at folk som ikke kjenner meg skal fortelle meg hvordan _jeg_ tenker, og tillegge meg en holdning som jeg ikke står inne for. Jeg forklarer gjentatte ganger hvordan jeg administrer medisin ved behov, alikevel skal forumdeltagere mene de vet bedre hvordan jeg egentlig burde gjøre det. Jeg forklarer ett svært moderat forbruk og behov, da postes det om misbruk, barnevern, rusavhengig mor, psykoser og fandens oldemor. Snakk om å skape stom i ett vannglass.

Sitat av Munted Artist Vis innlegg
bare ignorer de anonyme trolla osv. veldig mange her som ikke er slik du beskriver og kan objektivt hjelpe med sin kunnskap/erfaring, uten dømming og forsøk på påtvingning av egne ideologier.

siden du har erfaring fra før så er det nok best du går via han du snakker om for å unngå mer enn nødvendig omgang med "ulovligheter", og når du har tid så prøv røyke bittelitt, neste gang litt mer til du ser om det kan være noe for deg el ikke.

om det så viser seg at det funker for deg så anbefales edibles el vaping.
edibles>vape, ja det varer lengre, men ikke mer enn en veldig kort natts søvn om vi snakker doser som ikke gir nevneverdig rus.
ganske lett å lage en større batch kapsler med en standard dose du velger i hver kapsel. bortsett fra de få gangene du lager ny batch er dette også helt diskret og nesten uendelig holdbarhet så du har mange valg på lagringsplass.

send gjerne en pm om du har fler spørsmål, men anbefaler å ta det her å bare ignorere de du føler ikke har noe å bidra med i saken din for best mulig svar.
Vis hele sitatet...
Takk for svar.
Du har tydeligvis forstått poenget, at det handler om å unntaksvis lindre smerte og få en natts søvn, ikke rus pr se. Jeg drikker knapt nok alkohol lenger engang, siden jeg ikke er så veldig glad i å være beruset, da blir det helt surrealistisk å bli beskyldt for å jakte på rus. Tro meg, da hadde jeg valgt andre løsninger enn ett sporadisk trekk med pot.
De jeg kjenner til ellers som benytter seg av pot som en sånn medisin, tar ett, kanskje to trekk før sengetid, med god effekt. Jeg anser det som ett behov som helt klart viser at det er annen effekt enn rusen man er ute etter. Hvis det ikle fungerer for meg så har jeg ingen planer om å sitte og røyke meg fjern. Da får jeg heller gjøre som jeg har gjort de siste 5 årene, nemlig å bruke de medisinene jeg har, selv om de ikke fungerer optimalt.
Sist endret av Beebob; 19. februar 2020 kl. 08:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Beebob Vis innlegg
Du må gjerne mene at jeg prøver å rettferdiggjøre ett rusmisbruk, deg om det. Jeg har gjort de vurderinger som er rett for meg og mine, og tenker at jeg helt sikkert har ett bedre grunnlag for å vurdere det enn fremmede på ett forum i det minste.
Vis hele sitatet...
Dette er ikke en situasjon hvor du kan gjøre en subjektiv vurdering av hva som er best for deg, og konkludere med at det er den beste avgjørelsen. Spesielt ikke når du viser så stor mangel på innsikt og forståelse for implikasjonene av valget du har tatt.

La meg illustrere det med et fiktivt eksempel: En familie har akkurat nok inntekt til å betjene de månedlige utgiftene sine, og de har levd sånn i flere år. De tenker at det er på tide med en ferie, og konkluderer med at det beste valget er å ta et forbrukslån for å finansiere denne ferien. Hvordan det vil påvirke deres framtidige økonomi vurderer de overhodet ikke.

Er dette et godt valg? Nei. Det objektivt sett et svært dårlig valg, uavhengig av hvor mange uinformerte vurderinger de har gjort av det.
Sist endret av Skepty; 19. februar 2020 kl. 08:37.
Trådstarter
Sitat av Skepty Vis innlegg
Dette er ikke en situasjon hvor du kan gjøre en subjektiv vurdering av hva som er best for deg, og konkludere med at det er den beste avgjørelsen. Spesielt ikke når du viser så stor mangel på innsikt og forståelse for implikasjonene av valget du har tatt.

La meg illustrere det med et fiktivt eksempel: En familie har akkurat nok inntekt til å betjene de månedlige utgiftene sine, og de har levd sånn i flere år. De tenker at det er på tide med en ferie, og konkluderer med at det beste valget er å ta et forbrukslån for å finansiere denne ferien. Hvordan det vil påvirke deres framtidige økonomi vurderer de overhodet ikke.

Er dette et godt valg? Nei. Det objektivt sett et svært dårlig valg, uavhengig av hvor mange uinformerte vurderinger de har gjort av det.
Vis hele sitatet...
Hvem skal da gjøre ett subjektiv valg når det gjelder meg, om det ikke er meg selv og de som er rundt meg? Jeg tviler sterkt på at mennesker som ikke kjenner hele situasjonen er bedre i stand til det enn meg selv.
Jeg har forøvrig heller ikke bedt om råd ang avgjørelsen min, noe jeg også har poengtert.
Hvilken innsikt og forståelse for konsekvenser jeg har, har du heller ikke så mye grunnlag for å uttale deg om, annet enn det du tydeligvis har tolket deg frem til her i tråden. Først må jo diskusjonen dreie seg om det samme for at den skal bli konstruktiv.
Jeg ufarliggjør ikke cannabisbruk, og krisemaksimerer heller ikke reseptpliktige legemidler. Jeg ønsker heller å forsøke noe som er mer naturlig, da legemidlene ikke gir den effekten som trengs uten uønskede bivirkninger. Kanskje det ikke er veien å gå, det vet jeg ikke før jeg har forsøkt.
Min sykdom er ganske vanskelig å behandle med smertestillende, spesielt siden smertene er stort sett konstante. Man må derfor velge _når_ man ønsker å ha en pause for å hente seg litt inn, hvis i det hele tatt man finner noe som hjelper. Alternativet er å stå fast på Ldn, Neurotonin, Lyrica, Tramadol depottabletter, fentanyl, oxynorm osv osv. Det ønsker jeg ikke, av mange grunner. En av de viktigste grunnene er at ett høyt medisinforbruk naturlignok har en god del bivirkninger. En annen grunn er at jeg ikke føler at jeg trenger alle disse sterke medisinene daglig, kanskje kun ukentlig.

Jeg ber om at diskusjon rundt om det er ett rett valg eller ei legges død, det får jeg stå for selv. Så får heller den som ønsker å komme med ett og annet fornuftig råd om hvordan dette kan gjøres på en grei måte gjerne gjøre det
Sitat av Beebob Vis innlegg

Jeg ufarliggjør ikke cannabisbruk, og krisemaksimerer heller ikke reseptpliktige legemidler. Jeg ønsker heller å forsøke noe som er mer naturlig, da legemidlene ikke gir den effekten som trengs uten uønskede bivirkninger. Kanskje det ikke er veien å gå, det vet jeg ikke før jeg har forsøkt.
Vis hele sitatet...
Hvor naturlig er fremavlet cannabis med enorme THC mengder? Lite av det du omgir deg med er naturlig, og det å legge naturligheten av noe som argument for at det er bedre er direkte tåpelig.

litt pot ved behov må være bedre enn opiater. Legene har null skrupler med å skrive ut tabletter, men en stakkars bønne får skylda for all elendighet
Vis hele sitatet...
Problemet er at medisinene gjør meg uvel, jeg får mer bivirkninger enn jeg syns virkningen rettferdiggjør.
Vis hele sitatet...
Jeg kan heller ikke bruke fks Tramadol på dagtid, da det ikke er forenelig med bilkjøring, for å nevne en av grunnene.
Vis hele sitatet...
Du fremstiller jo her direkte tramadol som den store stygge ulven, mens du fremmer et syn på cannabis som et totalt ufarlig stoff uten noen bivirkninger. Cannabisbruk er på ingen måte forenelig med bilkjøring. (Under forutsetningene at du bruker det på en slik måte at du er påvirket under bilkjøringen, på lik linje med tramadol).

Sitat av Beebob Vis innlegg
En av de viktigste grunnene er at ett høyt medisinforbruk naturlignok har en god del bivirkninger.
Vis hele sitatet...
Det kan jeg love deg cannabis også har.

Sitat av Beebob Vis innlegg
Hvem skal da gjøre ett subjektiv valg når det gjelder meg, om det ikke er meg selv og de som er rundt meg?
Vis hele sitatet...
Når det kommer til legemidler, så er det åpenbart legen som har det beste grunnlaget for å fatte en slik beslutning.

Sitat av Beebob Vis innlegg
Jeg ber om at diskusjon rundt om det er ett rett valg eller ei legges død, det får jeg stå for selv. Så får heller den som ønsker å komme med ett og annet fornuftig råd om hvordan dette kan gjøres på en grei måte gjerne gjøre det
Vis hele sitatet...
Så kan du spørre deg selv hvor fornuftige holdningene du har forfektet så langt i tråden er.
Sist endret av Skepty; 19. februar 2020 kl. 10:17.
Trådstarter
Sitat av Skepty Vis innlegg
Hvor naturlig er fremavlet cannabis med enorme THC mengder? Lite av det du omgir deg med er naturlig, og det å legge naturligheten av noe som argument for at det er bedre er direkte tåpelig.





Du fremstiller jo her direkte tramadol som den store stygge ulven, mens du fremmer et syn på cannabis som et totalt ufarlig stoff uten noen bivirkninger. Cannabisbruk er på ingen måte forenelig med bilkjøring. (Under forutsetningene at du bruker det på en slik måte at du er påvirket under bilkjøringen, på lik linje med tramadol).


Det kan jeg love deg cannabis også har.


Når det kommer til legemidler, så er det åpenbart legen som har det beste grunnlaget for å fatte en slik beslutning.



Så kan du spørre deg selv hvor fornuftige holdningene du har forfektet så langt i tråden er.
Vis hele sitatet...
Jeg antar du har lest tråden, siden du siterer. Da bør du også se at jeg ikke har nevnt at tramadol byttes ut med cannabis fordi jeg tror jeg da kan kjøre bil eller at jeg tror det er fritt for bivirkninger.
For meg så er fks Tramadol ikke ett godt valg, men det er hva jeg har fått utskrevet. Legen har ikke så mye annet igjen å tilby, da jeg har prøvd det meste av det som kan tenkes å ha effekt. Faste smertestillende er ett alternativ, men det ønsker jeg ikke av flere årsaker.
Alt har bivirkninger, det er jeg klar over. Jeg må selv bestemme hvilke bivirkninger som jeg kan tolerere.

Jeg føler meg i grunn ferdig med å måtte rettferdiggjøre ett valg som ikke påvirker deg på noe sett med deg.
Hei Beebob.
Har også utfordringer med helsen. Broken body, strong head. Har gått på Tramadol og liknende i årevis, uten at det kom noe godt ut av det.
Har gode erfaringer med cannasmør i kapsler. Det er ikke avslørende som en joint kan være. Man får tilnærmet lik dosering hver gang. Det varer lengre, som er et poeng for undertegnede. (Får nå inntil 6 timer søvn, mot 2 t tidligere)
Riktig valg av strain har såklart en betydning. Og der ligger utfordringen, da det er et mindretall av dyrkerne som lager medisiner. Majoriteten dyrker penger..
Du opplyser ikke hvilken sykdom du plages med, men forstår om det ikke ønskes utlevert her.
Hyllest for dine refleksjoner og fornuftige tilnærming til en krevende prosess.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Synd at du føler du må rettferdigjøre valget ditt, men så er det også lagt ut på et åpent forum for fri diskusjon.

Det virker som oralt inntatt cannabis ville vært best for deg. Kan tas 1-2 timer før du skal legge deg, og være fin igjen til å kjøre bil dagen etterpå reellt sett, men om man slipper unna med det i lengden i dagens samfunn er et annet spørsmål.
Trådstarter
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Synd at du føler du må rettferdigjøre valget ditt, men så er det også lagt ut på et åpent forum for fri diskusjon.

Det virker som oralt inntatt cannabis ville vært best for deg. Kan tas 1-2 timer før du skal legge deg, og være fin igjen til å kjøre bil dagen etterpå reellt sett, men om man slipper unna med det i lengden i dagens samfunn er et annet spørsmål.
Vis hele sitatet...
Takk for svar.
Jeg har dog ikke etterspurt en diskusjon rundt ett (som jeg anser) privat valg, heller hva som kan passe best til den bruken jeg beskriver.
Men takk for tipset om oralt, ser flere tipser om det, så det skal jeg definitivt kikke nærmere på. Har ingen erfaring med akkurat det, så der må jeg lese meg opp og forhøre meg litt før jeg evnt kaster meg uttpå.
det er litt vanskeligere å finne dosering første gangene med edibles, men om du lager de selv er det utrolig lett å ta akk den dosen du ønsker etter noen forsøk, selv med variabel grad på weeden/hasjen el hva du bruker å lage det med om du forstår prosessen som egentlig er ganske enkel, som å bake en kake å vite hva gjæra gjør.
Trådstarter
Sitat av shalif Vis innlegg
Hei Beebob.
Har også utfordringer med helsen. Broken body, strong head. Har gått på Tramadol og liknende i årevis, uten at det kom noe godt ut av det.
Har gode erfaringer med cannasmør i kapsler. Det er ikke avslørende som en joint kan være. Man får tilnærmet lik dosering hver gang. Det varer lengre, som er et poeng for undertegnede. (Får nå inntil 6 timer søvn, mot 2 t tidligere)
Riktig valg av strain har såklart en betydning. Og der ligger utfordringen, da det er et mindretall av dyrkerne som lager medisiner. Majoriteten dyrker penger..
Du opplyser ikke hvilken sykdom du plages med, men forstår om det ikke ønskes utlevert her.
Hyllest for dine refleksjoner og fornuftige tilnærming til en krevende prosess.
Vis hele sitatet...
Takk for ett hyggelig svar!
Jeg skal lese meg opp ang cannasmør, har såvidt sett noen tråder om det. En jevn dosering er absolutt ett pluss, men jeg må som sagt tilegne meg mer kunnskap spesielt mtp varighet.
Du har forstått meg rett når jeg ikke ønsker en utbrodering om hva som feiler, men jeg kan si at det innebærer ett liv med periodvis invalidiserende smerter, perioder med stor utmattelse, noen gode perioder, men jevnt over så er det en hverdag med svært sterke smerter i muskulatur og ledd.
Jeg vet dessverre ikke navnet på den strainen jeg skal få prøve, annet enn at det lukter mer jord og ikke søtt (indica) og dyrket av en nederlender som dyrker for eget bruk mot kroppslige plager. Hvis jeg skulle ha stort behov for det, så får jeg sikkert vite navnet på strainen.
Jeg tar heller ikke mot mer enn ett knapt gram, for å teste over en periode. Enten så funker det, eller så funker det sånn passelig, eller så funker det ikke i det hele tatt. Det gjenstår å se.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
et gram tilfeldig sort er veldig lite, selv for en utprøving.. dessuten er du interessert i å finne ut om dette har EFFEKT mot plagene dine

ikke gjør som kompisen min som kjøpte en 1% cbd olje i Spania og så avskrev CBD som bunk.. useriøs utprøving.

kjøp ti gram grønt, blandt med kokosfett, varm opp på svak varme 1-2 timer

så får du veie det ferdige "produktet", og prøve forskjellige doseringer gradvis oppover, til du begynner å merke effekt

Avhengig av tom mage / fordøyelse kan det ta over en time før du kjenner noe
Sist endret av meaculpaUIO; 19. februar 2020 kl. 13:42.
Trådstarter
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
et gram tilfeldig sort er veldig lite, selv for en utprøving.. dessuten er du interessert i å finne ut om dette har EFFEKT mot plagene dine

ikke gjør som kompisen min som kjøpte en 1% cbd olje i Spania og så avskrev CBD som bunk.. useriøs utprøving.

kjøp ti gram grønt, blandt med kokosfett, varm opp på svak varme 1-2 timer

så får du veie det ferdige "produktet", og prøve forskjellige doseringer gradvis oppover, til du begynner å merke effekt

Avhengig av tom mage / fordøyelse kan det ta over en time før du kjenner noe
Vis hele sitatet...
Takk for innspill.
Du har sikkert rett i at det er for lite.
Til sammenligning så har en medisinene tidligere vært enten en tramdol og en paracet, eller to kapsler tramadol. Det har tatt akkurat nok av smertetoppen så jeg klarer å ligge uanstrengt slik at jeg får sove en rimelig grei natts søvn. Jeg tenkte i min naivitet at ett par trekk av en svak joint fks kunne gi en indikator på om dette i det hele tatt har noe for seg, før jeg evnt går til innkjøp av mer. Mulig det ikke er tilstrekkelig. Jeg er ute etter å bruke minst mulig, akkurat nok til å gi en lindrende effekt, men ikke så mye at jeg blir veldig påvirket.

Er følelsen når man spiser kontra innhalering veldig forskjellig? Jeg er generelt ikke så glad i føle meg påvirket lenger, så den metoden som gir minst rusfølelse vil være best egnet for meg.
oppskrift på potente kapsler
hør ca % på det du får skaffa og gjør om oppskriften så du får den dosen du vil per kapsel.
Her ser du en del bra info om oralt inntak, guide til dosering osv.

og siden du er kjent med cannabis fra før så vil dette bilde gi nøye nok idè om varighet i forhold til røkt:


tror et gram bra brunt holder plenty å teste med, regn med ca 20-45% på den, altså 200-450mg thc og er nok godt med cbd osv der i tillegg.
siden du da sikter mot 1-2.5mg per kapsel har du nok til ca 200 kapsler med ca 1-2,25mg per kapsel, perfekt for å teste ut uten toleranse for ditt formål, selv om det kan hende du bør prøve oppimot 50 av de kapslene ca på en gang om ikkeno har funka før det.
Sist endret av Munted Artist; 19. februar 2020 kl. 14:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.