Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 5821
Ser etter "beste" måte å innta på.

Jeg har en god del tørket fleinsopp jeg tenkte å innta ikveld, men jeg synes soppen er helt for jævlig å tygge/spise. Så jeg lurte på om noen hadde en fin step by step instruksjon på hvordan og hvor mye ? andre typer måter å innta kan også taes i bruk.

Takk på forhånd.
I Thailand kjørte de den i en blender med banan
først mal den til pulver, så;
1. hell ønsket dose i en kopp med kokende vann tilsatt litt sitronsaft. trekk i 15min og drikk alt.
2. fyll malt pulver i kapsler. enten pakk så mange små kapsler du kan tett, el bruk store om du skal måle helt nøyaktig hver gang.
Kumar123's Avatar
Trådstarter
15 1
Sitat av gotta_love_dmt Vis innlegg
I Thailand kjørte de den i en blender med banan
Vis hele sitatet...
Bare banan eller noe mere, en kompiss sa å at jeg kunne bruke en slik maskin
Mal det så godt som mulig.
Putt i tom tepose, eller med te om ønske av smak.
La det trekke 20-30 min minimum. Drikk, trekk på nytt og drikk. Bruk 0.5g og oppover avhengig av hvor sterk opplevelse du er ute etter.

Eventuelt la teposen med sopp trekke i sitronsaft som nevnt over. Da omdannes psilocybin til psilocin. Dette forsterker trippen og gjør at den varer kortere, men du havner og rett på peaken. Framfor en sakte opptur.
La soppen trekke i 20-30 i sitron. For så å trekke med vann.

God tur.
Sitat av bewaah Vis innlegg
Mal det så godt som mulig.
Putt i tom tepose, eller med te om ønske av smak.
La det trekke 20-30 min minimum. Drikk, trekk på nytt og drikk. Bruk 0.5g og oppover avhengig av hvor sterk opplevelse du er ute etter.

Eventuelt la teposen med sopp trekke i sitronsaft som nevnt over. Da omdannes psilocybin til psilocin. Dette forsterker trippen og gjør at den varer kortere, men du havner og rett på peaken. Framfor en sakte opptur.
La soppen trekke i 20-30 i sitron. For så å trekke med vann.

God tur.
Vis hele sitatet...
har du noe kilder på at sitronsaft omdanner psilocybin til psilocin?
meg bekjent bindes alkaloidene bare til syrene og former salter som er mer vannløselige og "klare" for opptak.
Trenger ikke Male det opp eller masse annet rart facnyshiat..
skal du ha èn kopp te, så fylller du koppen med vann, ha i kasserollen, kok opp vannet, når det begynner å bobble, ta kasserollen av plata, ha i ønsket mengde sopp å la det stå å trekke i rundt 10minutter.. om du vil ha bedre smak, så er det bare å bruke feks lipton te i vannet..
Hokus Pokus å go tur

Kan trekkes 2 ganger, jeg liker heller ikke å spise soppen, tongt til magen, men jeg ender alltid opp med å spise dem opp under turen, etter andre trekk.
Sist endret av Eyeamare; 15. februar 2020 kl. 18:41.
Sitat av Munted Artist Vis innlegg
har du noe kilder på at sitronsaft omdanner psilocybin til psilocin?
meg bekjent bindes alkaloidene bare til syrene og former salter som er mer vannløselige og "klare" for opptak.
Vis hele sitatet...
Er dette en godkjent kilde? Selskapet driver med salg av trøfler i Nederland.
https://www.zamnesia.com/blog-the-le...ster-trip-n232

Edit:
Her er to kilder til: https://m.psychonautwiki.org/wiki/Ps...room_lemon_tek
https://m.psychonautwiki.org/wiki/Ps...room_lemon_tek

Finner bare at det er omtalt som en teori, ikke vitenskapelig bevist.

For min del så har jeg erfart at trippopplevelsen endres drastisk ved å bruke lemontek oppskrift. Jeg havner rett på peak og selve trippen blir visuelt kraftigere under peaken. Det går også raskere over. Så for meg bekrefter dette tanken om at man hurtigstarter omgjøringen til psylocin, som igjen fører til raskere opptak av stoffet i kroppen.
Sist endret av bewaah; 15. februar 2020 kl. 20:09.
Ta de med chips og appelsin juice, ikke pust med nesa. Går greit det, og ikke mye smak
Sitat av Kumar123 Vis innlegg
Bare banan eller noe mere, en kompiss sa å at jeg kunne bruke en slik maskin
Vis hele sitatet...
Hvis du er som meg og ikke liker banan, så brukte de både vannmelon og det meste annet

Den beste jeg fikk, var blanda med appelsin.

Men jeg syns det er enkelt og bare klippe det i mini biter, blande det med sitronsaft, la det trekke i 20min, shotte det og svelge ned med litt vann (jeg ser mer farger de gangene jeg tar det med sitronsaft) men jeg spiser også soppen hel jeg da, har spist det så mye at jeg syns cubensis smaker nøtter, hahaha
Lemontek anbefales
Finhakket/pulverisert sopp i appelsinjuice (la stå i 20 min - smaker som piss og rotne tær) for en korterte men mer intenst tripp. Omtrent 4 timer versus rundt 8 timer hvis du spiser soppen.

Oppturen vil være mye kortere, etter min erfaring tar det rundt 15 minutter før en merker noe, og deretter er det kun snakk om ca 15-30 min til peak.

Det kan være vanskelig å justere seg siden det går så fort, så en må regne med litt fall og skrubbsår, evt. sodomi, i starten, av typen (1) "hvorfor i helvete gjorde jeg dette igjen", (2) "helvete! jeg har forgiftet meg".
Sist endret av Hans Høyhet; 16. februar 2020 kl. 05:31.
Sitat av bewaah Vis innlegg
Er dette en godkjent kilde? Selskapet driver med salg av trøfler i Nederland.
https://www.zamnesia.com/blog-the-le...ster-trip-n232

Edit:
Her er to kilder til: https://m.psychonautwiki.org/wiki/Ps...room_lemon_tek
https://m.psychonautwiki.org/wiki/Ps...room_lemon_tek

Finner bare at det er omtalt som en teori, ikke vitenskapelig bevist.

For min del så har jeg erfart at trippopplevelsen endres drastisk ved å bruke lemontek oppskrift. Jeg havner rett på peak og selve trippen blir visuelt kraftigere under peaken. Det går også raskere over. Så for meg bekrefter dette tanken om at man hurtigstarter omgjøringen til psylocin, som igjen fører til raskere opptak av stoffet i kroppen.
Vis hele sitatet...
sry, men langt fra overbevist. sånn jeg leser det de sier i linkene du ga så er det kun det jeg nevnte som skjer når du bruker sitron.
altså ikke en defosforylering av psilocybin til psilocin, men alle alkaloidene til citrat-saltform istedenfor base-form, som gjør det lettere/raskere for kroppen å innta.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Trenger ikke noe avansert oppskrift - du koker soppmaterialet i vann, og så drikker du det.
Holder med 20-30 minutter. Ja du kan ha sitron oppi, du kan knuse bitene mye,
du kan koke væsken ned til en mindre mengde.
Sist endret av meaculpaUIO; 16. februar 2020 kl. 13:58.
Her er min oppskrift for sopp som er plukket i det fri.
Om du lager av innedyrket så kan punkt [6] skippes.
  • [1]Vei opp ønsket mengde sopp
  • [2]Pulveriser sopp i kaffekvern/morter
  • [3]Hell sopp over i gryta
  • [4]Tilsett ønsket mengde vann
  • [5]Legg på lokk
  • [6]Kok i 4 min
  • [7]Trekk gryta av plata
  • [8]La trekke ca 15 min
  • [9]Filtrer ut sopprester i egnet tesil

Lar den koke i 4 min for å drepe evntuelle bakterier som kan gi kvalme og urolig mage. Vet at Psilocybin degraderes av varme, men jeg har aldri merket noe til at det svekker mine tripper i nevneverdig grad.

Trekk med Indian Chai Tea eller lag egen ingefær te av rot.
Blandes med en god dose Kamille te. Ha i en god skive sitron eller bruk sitronesens. Søtes til med honning.

Kamille roer nervene så man slapper mer av på oppturen.
Ingefær te motvirker kvalme og roer magen.