Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 3777
Heisann! Jeg har tenkt og tenkt på hvem jeg skal bli, og Innsett at det å være psykolog virker spennende (og veldig krevende). Så kom spørsmålet om hvor jeg skal studere.... Ja, UiO er det nærmeste universitetet og er til og med "gratis", så det høres greit ut. Men altså, har dere noen meninger om UiO? Eller om noen her har faktisk utdanna seg til en psykolog i UiO, ville du anbefale det? Hvorfor er selve UiO dårlig/bra?
Sitat av Idksjølv Vis innlegg
Heisann! Jeg har tenkt og tenkt på hvem jeg skal bli, og Innsett at det å være psykolog virker spennende (og veldig krevende). Så kom spørsmålet om hvor jeg skal studere.... Ja, UiO er det nærmeste universitetet og er til og med "gratis", så det høres greit ut. Men altså, har dere noen meninger om UiO? Eller om noen her har faktisk utdanna seg til en psykolog i UiO, ville du anbefale det? Hvorfor er selve UiO dårlig/bra?
Vis hele sitatet...
Kanskje et dumt spørsmål, men alle de statlig eide universitetene i Norge, og alle universitetene du kan bli psykolog, er vel strengt tatt gratis?

Ser på UIO som et svært god universitet, og spesielt for psykologi syns jeg det faglige innholdet virker veldig godt og mer spesifisert mot klinikerrollen enn på andre universitet.

Har hørt fra venner som studerer/studerte på UiO at det sosiale ikke var like bra, og at de fra Oslo holdt seg mest for seg selv. Men det trenger selvfølgelig ikke å være slik for alle.
UiO blir vel sett på som et av de beste og mest populære i Norge, men sålenge karakterene dine er på plass og du bor i området så er det vel ingen grunn til å flytte til Bergen, Trondheim eller Tromsø for å studere psykologi. Alle jeg kjenner som har gått på UiO har vært fornøyd.
Sitat av Skepty Vis innlegg
Kanskje et dumt spørsmål, men alle de statlig eide universitetene i Norge, og alle universitetene du kan bli psykolog, er vel strengt tatt gratis?
Vis hele sitatet...
Nja, jeg kunne ta Bachelor på Bjørknes høyskole og så dra til Danmark og ta der master i klinisk psykologi, så det er altså andre "veier" man kan ta, bare at de er dyrere og mer kompliserte. Og fra det jeg vet, så er alle de statlig eide universitetene gratis ja. Takk for innspillet ditt a!
Sitat av Idksjølv Vis innlegg
Nja, jeg kunne ta Bachelor på Bjørknes høyskole og så dra til Danmark og ta der master i klinisk psykologi, så det er altså andre "veier" man kan ta, bare at de er dyrere og mer kompliserte. Og fra det jeg vet, så er alle de statlig eide universitetene gratis ja. Takk for innspillet ditt a!
Vis hele sitatet...
Det er vel per definisjon ikke på Bjørknes du blir psykolog da, men i Danmark, hvor det er gratis. Du kan også kvalifisere til opptak i Danmark gjennom bachelorprogrammet ved alle universitetene i Norge, men har fått inntrykk av at de som har hatt mest mulig like fag er de som stiller sterkest. (I tillegg til å ha gode karakterer selvfølgelig).