Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 2990
Har blitt litt ensom på skolen. Merker det kan bli litt kjedelig i lengden å bli sittende mye hjemme alene, men sliter med å finne noen steder å gå, eller noen måte å treffe mennesker. Mye mulig at jeg bare er elendig på å lete, eller tenke ut ting, men tenkte jeg kunne spør her.

Vet at Samfundet er en ting, men føler det stort sett går i debatter og konserter? Jeg er helt ærlig drittlei av drikking, festing og konserter med artister jeg har null forhold til. Føler det er en stor ulempe å ikke være glad i å drikke seg drita hver eneste helg som student, men sånn er nå jeg... Utenom det har jeg ikke klart å finne stort annet.
Du har de vanlige aktivitetene da. Kino, Bowling, trampolinepark, skiheis, finne skjulte gode restauranter å spise på.

Eller bare henge på den "åpne rus-scenen" ^^ men det er kanskje ikke riktig miljø?
Sitat av Sondre Vis innlegg
Du har de vanlige aktivitetene da. Kino, Bowling, trampolinepark, skiheis, finne skjulte gode restauranter å spise på.

Eller bare henge på den "åpne rus-scenen" ^^ men det er kanskje ikke riktig miljø?
Vis hele sitatet...
Tenker mer på steder der det er naturlig å møte folk, for å bli kjent med flere. Føler ikke man får mye ut av sånne aktiviteter alene, med mindre man gjør det kun for aktiviteten sin del.

Røyker ikke engang akkurat nå, så rus-scenen er ikke akkurat rett sted nei.
Kommer vel helt ann på hva du liker å gjøre på fritiden? Bor forresten i Trondheim så hvis du vil finne på noe er det bare å rope ut
Sitat av Bintang Vis innlegg
Kommer vel helt ann på hva du liker å gjøre på fritiden? Bor forresten i Trondheim så hvis du vil finne på noe er det bare å rope ut
Vis hele sitatet...
Det var det da... Eneste jeg driver med er å studere, kaste bort tid, og musikkproduksjon. Er glad i tur og friluft, og har drevet pittelitt med fisking, men er jo ikke helt optimal tid for det akkurat nå. Har også planer om å komme igang med trening igjen, men folk går ikke akkurat på treningssenter for å prate og bli kjent, hehe.

Setter pris på det! Godt mulig jeg tar kontakt, evt bare å gi en lyd om du har noen gode forslag
Bor også i trondheim, bare send meg en PM om du vil finne på noe
Ser ut til at NTNU neste stopp leste tråden din. Postet for bare 9 minutter siden.

«Gøy som student – uten å drikke?
For mange er alkohol en sentral del av studenthverdagen. Men hva om man ikke drikker, misliker øl eller vil ta en rolig kveld?
Vårt siste blogginnlegg dykker ned i problemstillingen
»

Selve blogginnlegget har mest fokus på «drikking vs avholds», men det er flere linker der som peker på mange morsomme aktiviteter i Trondheim!
Sist endret av Realist1; 5. februar 2020 kl. 19:58.
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Ser ut til at NTNU neste stopp leste tråden din. Postet for bare 9 minutter siden.

«Gøy som student – uten å drikke?
For mange er alkohol en sentral del av studenthverdagen. Men hva om man ikke drikker, misliker øl eller vil ta en rolig kveld?
Vårt siste blogginnlegg dykker ned i problemstillingen
»

Selve blogginnlegget har mest fokus på «drikking vs avholds», men det er flere linker der som peker på mange morsomme aktiviteter i Trondheim!
Vis hele sitatet...
Se der ja! De følger med

Føler ikke helt at den traff meg så veldig. Hvis jeg først går på fest drikker jeg som regel alt for mye... Det skal bare litt til før jeg faktisk har lyst til å gå på en fest, og å dra på byen unngår jeg som pesten. Og så linker de bare til TripAdvisor. Har allerede vært en tur på et museum, og det var morro det, men når man går dit alene så blir man somregel gående der alene. Men takk for linken! Morsom timing
Skal vi se. Ett museum, er jo fullt av dem så bare å gå på flere. Vitensenteret på kl skinnet og kriminal museet litt lenger bortenfor var mine favoritter.

Mormors stue en søndag formiddag, halv pris på kaker.

Isfiske er alltid gøy.

https://ntnui.no/grupper/ her er alt mulig rart av idretter. Treffpunkt for å møte andre.

Men ja mye festing, men man trenger jo ikke bli aøplwsritings, hehe.
Det er nok flere Freaks der ute som vil være med på noe gøy. Hva med å opprette et freak treff? Aldri vært med selv, men blir gjerne med om noen tar insj. Er selv midt i 20 årene.

Prøv søkefunksjonen "Freak treff/Trondheim" eller noe sånt.
Hei! Er gjerne med og får til ett freak-treff i byen. Forøvrig kan jeg tipse deg om Litteraturhuset, om du er av «den typen». Jeg er «en slik en».
Du nevnte ikke hvilken campus du holder til på, men det er masse som skjer på skolene. Bare på NTNU, så er det linjeforeninger med sine aktiviteter, en grupper for makers (Omega Verksted), nerding/programmering (Programvareverkstedet) og mange andre. Samfundet har også noen gjenger som involverer seg i mange deler av Samfundets drift, samt ulike klubber for de som liker film, bøker eller fest. Annethvert år har også UKA opptak, hvor det er mulig å føre litt ansvar på CVen. Det er ikke til å stikke under en stol at mange av godene med Samfundet involverer drikking, men i gjengene så er det også ting som skjer på dagtid og utenom selve bygget.

SiT, Tekna, NITO og lignende organisasjoner organiserer også aktiviteter titt og ofte. Bedriftspresentasjoner for gratis middag er de mest populære, men ellers alt i fra vinsmaking til salsa-kurs, presentasjoner og turer. Disse annonseres via e-post, og av og til via plakater på campus, men plassene går fort unna. NTNUI har også et av de mest rimelige alternativene for trening, gitt at du bor i nærheten av et av byggene deres. De tilbyr ekstremt mange ulike aktiviteter, i fra trening alene til ulike typer ballspill, kampsport, gruppetimer, og dans. Her er det muligheter for å faktisk treffe folk med en felles interesse, ikke bare trene for å trene. Har du litt over gjennomsnittet interesse for friluftsliv, så vil du nok finne noe relevant hos NTNUI, men det er et krav at du har gått på NTNU et år for å få bli medlem der.

Utenom dette, så er det mange grupper som ikke nødvendigvis drives av eller for studenter spesifikt. Her er det bare å undersøke og plukke noe du ønsker å gjøre. Du har klubber som går på fjelltur, padler kajakk, danser, maler roser, kjører offroad, og omtrent alt du kan tenke deg. Det finnes flere "skjulte" perler innen events, men det krever at du følger med på ulike medier for å oppdage de. Dette er mye lettere sagt enn gjort. Noen annonseres kun på en spesifikk Facebook-side, andre på trdevents.no, og noen må du nesten bare høre om via venner eller bekjente.
Sist endret av Dyret; 5. februar 2020 kl. 23:05.
Trondheim camping synes jeg var ok. Det er en innendørs minigolfbane over to etasjer. Serveres øl der men man må ikke drikke.
Mye bra her! Setter stor pris på det! Skal ta en gjennomgang av tipsene i morgen!

For øvrig går jeg på Gløshaugen, men starta i vårsemesteret og har ikke noen linjeforening så vidt jeg vet - siden jeg ikke enda går på en linje. Blir vel gjerne kasta enda litt mer ut i havet uten fadderuke eller noe som helst. Ble tipsa om verv på Samfundet, men anså det som lurt å vente til høstsemesteret og se hva som er ledig da.

Jeg føler at mange events blir litt det samme som selve studiet. Litt vanskelig å få noe særlig ut av hvis man ikke er veldig utadvent. Jeg sliter ihvertfall mye med det. Skal se nærmere på de andre tingene som kan virke interessant.

Tror ikke jeg selv vil ta initiativ til å organisere et treff med det første, jeg har aldri satt fot i sentrum engang... men skal heller følge med dersom noen andre finner ut at det er en god idé
Or... Are they? >_>
Traps are gay's Avatar
Skulle til å si Uffa, helt til jeg leste at du ikke var så veldig interessert i rus miljøet
Føler Uffa fortsatt er en plass man burde sjekke ut, bare for the "experience", mye rart man finner der xp
Hvilken sjanger går musikkproduksjonen i?

Sitat av Traps are gay Vis innlegg
Skulle til å si Uffa, helt til jeg leste at du ikke var så veldig interessert i rus miljøet
Vis hele sitatet...
Slik jeg ser det, så foregår det flere ting på uffa enn at det bare kan forbindes med et rusmiljø?
Or... Are they? >_>
Traps are gay's Avatar
Sitat av bewaah Vis innlegg
Slik jeg ser det, så foregår det flere ting på uffa enn at det bare kan forbindes med et rusmiljø?
Vis hele sitatet...

Ah, selvfølgelig. Det er artister som kommer dit og holder konserter, hvis jeg husker riktig så blir det holdt en til denne lørdagen. Mulig jeg dropper innom en liten tur .

Det er en ganske så "søt" plass for alle type folk egentlig, ikke bare de innenfor rusmiljøet. Man må bare forvente at hvis man går rundt alene i rundt 10 sekunder, så kommer noen til å spørre deg om du har noe cannabis på deg. Så det er kanskje ikke så lurt å dra dit hvis man er ukomfortabel når det gjelder rus.
Er vell også div foreninger som bruker huset til forskjellige ting. Ikke bare fester som tiltrekker seg en stor gruppe alternative folk, dermed flere fra rusmiljø.

Men jeg har dreads, folk spørr meg om røykings over alt ��

Hva skjer på lørdag? Hvilken type musikk?
Or... Are they? >_>
Traps are gay's Avatar
Sitat av bewaah Vis innlegg
Hva skjer på lørdag? Hvilken type musikk?
Vis hele sitatet...
Tok visst feil, neste konsert blir lørdagen 22Februar .
Maskinmassakren 10(??? Var usikker på om gruppa eller selve konserten heter det, da jeg ikke fant noe som helst når jeg søkte opp navnet...)spiller, har aldri hørt om de før men det høres interessant ut .

Søk opp Uffa Trondheim på facebook så blir hver fest/konsert lagt ut
Maskinmasakeren funker, de bruke å spille gansken hard musikk om jeg ikke husker feil. Er vell kanskje fest nr10? Usikker..

Liker best psytrance, men lite av det her i byen.. Så da får man klare seg med alt som duger av elektronisk musikk.

Skal sjekke ut fb siden! Takk for info ��
Finnes et par grupper på Facebook du kunne sjekket ut ("Sosial sammen i Trøndelag" og "Venneklubben Trondheim", hhv ca 1250 og 3300 medlemmer p.t.). Her er det en del som oppretter arrangementer (altmulig rart...volleyball, spillkvelder, kino, strikking, diskusjonskafe, tur i marka, tur på Ladestien etc) som man kan hive seg med på, evt kan man opprette arrangement selv, eller bare legge inn en "Har tenkt meg på tur/trening i morgen klokka XX, noen som blir med?"

Må dessverre si at det er relativt lite aktivitet der i forhold til medlemstallene, men noe er det da. Har selv fått utvidet bekjentskapskretsen en del gjennom de gruppene, og ser at en del folk faktisk treffes der.
Hvis du ikke finner noe av de andre gode forslagene, så er jeg, som andre med på å finne på noe. Ingenting slår en rolig kveld med et par øl å noe brettspill på work-work eller hjemme hos noen.
Ser ut som det er mange Trondheimsfreaks som har lyst til å treffes. Lag et treff da vel!
Tar du ansvaret Realist1?
Føler ikke jeg kan ta det ansvaret selv, hehe, men bare å lage en tråd om andre er gira!

Takker for alle tips så langt, ser det er mye jeg kan kikke på!

Har ikke noe imot rusmidler, men ikke heller lyst til å bli med i et rusmiljø.