Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 669
Hei! Jeg bor og jobber i Danmark. Betaler all skatt til Danmark. Har dansk personnummer. Men har fortsatt norsk statsborgerskap og har ikke tenkt til å kvitte meg med det med det første.

Lurer egentlig kjapt og greit på om jeg kan kjøpe ting i Norge når jeg er hjemme også gjøre som alle disse kinesiske turistene, og få refundert merverdiavgiften når jeg drar tilbake til Danmark.

Noen som vet?
https://www.toll.no/no/turist/tax-free

Det står riktig nok ikke noe om hva som skjer hvis du har norsk statsborgerskap, men ut i fra hva jeg kan lese skal ikke dette ha noe å si.
Du må vise pass når du får stempel av tollere, og jeg er rimelig sikker på at du må ha statsborger utenfor landet du besøker for å kreve moms/toll tilbake. Men anbefaler å sende en epost til epostadressen du finner på toll.no, så får du nok riktig svar der.