Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1020
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Sitter her og venter på en pakke med piller fra utlandet, står på posten appen sendingen er under importbehandling.
Hva er sjansen for at pakken blir stoppet? Om så, hva skjer? Får jeg brev fra politiet eller ber de om krav på resept? Eller kommer bare onkel blå på døra? Noier jævlig her
Sist endret av kamelia; 6. januar 2020 kl. 11:11.
Anonym bruker
"Mekanisk Vampyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Spørs veldig hvilket land.
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Spørs veldig hvilket land.
Vis hele sitatet...
Tyskland. Selger hevder det er lav risiko. ble oprinnelig fortalt at den ble sendt fra sverige, så noier ekstra.
Anonym bruker
"Vred Sild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Best sørge for at boligen er renset for ulovligheter. Razzia kan komme de nærmeste dagene nå. Så har du ting du ikke burde ha hjemme får du finne en smart plass for det i noen uker nå. Kanskje blir det bot kanskje blir det ingenting. Vet ikke hva du har bestilt. Forbered på krise og se på alle andre utfall som hell og lykke.
Anonym bruker
"Mekanisk Vampyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du får satse på at det blir sendt fra en av leverandørene hans i sverige ellerno. Selvom han sender det godt pakket (lavrisiko) så er ikke det sikkert at det vil gjelde det samma for utlandsk-shipping. Hadde jeg vært deg hadde jeg bestilt fra norge :P
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Best sørge for at boligen er renset for ulovligheter. Razzia kan komme de nærmeste dagene nå. Så har du ting du ikke burde ha hjemme får du finne en smart plass for det i noen uker nå. Kanskje blir det bot kanskje blir det ingenting. Vet ikke hva du har bestilt. Forbered på krise og se på alle andre utfall som hell og lykke.
Vis hele sitatet...
Har ikke blitt stoppet i tollen, pakken er bare i tollen akkurat nå. Jeg spurte om sannsynligheten for at pakken blir stoppet. Har ikke akkurat bestillt en atombombe, er bare snakk om 50 piller.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du får satse på at det blir sendt fra en av leverandørene hans i sverige ellerno. Selvom han sender det godt pakket (lavrisiko) så er ikke det sikkert at det vil gjelde det samma for utlandsk-shipping. Hadde jeg vært deg hadde jeg bestilt fra norge :P
Vis hele sitatet...
Står på leveringen at den ble sendt opprinnelig fra tyskland med DHL.
Sist endret av kamelia; 6. januar 2020 kl. 11:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Stø Gjedde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvordan piller?
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvordan piller?
Vis hele sitatet...
xanax
Anonym bruker
"Tjukk Makrellhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ikke uroe deg, du har ikke bestill et helt ship full av stæsj heller. Jeg personlig kjøper fra en russisk leverandør i over et år nå og den har blitt tatt 1 gang i tollen. Bare slapp av, og prøv å ikke sjekke status hele tiden da noia følelsen blir verre uten grunn
Anonym bruker
"Mekanisk Vampyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ikke vær uforberedt heller.
Det beste som kan hende deg er en lettelse ;,D
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Trådstarter
Fikk melding om at pakken er tollbehandlet og på vei til meg! Er ganske lettet, men kan dette være bait?
Anonym bruker
"Tjukk Makrellhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av kamelia Vis innlegg
Er ganske lettet, men kan dette være bait?
Vis hele sitatet...
Herregud stakkars du har jo helt noia. Det er snakk om 50 piller bare hva faen. Ikke tenk på det, neppe sannsynlig at tollvesen gidder å sette bait på så litt. Men da får du pakken din likevel, enjoy mannen
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Herregud stakkars du har jo helt noia. Det er snakk om 50 piller bare hva faen. Ikke tenk på det, neppe sannsynlig at tollvesen gidder å sette bait på så litt. Men da får du pakken din likevel, enjoy mannen
Vis hele sitatet...
Har genuin angst, så noier lett. Klarer meg fint
Da satser jeg på at saken er biff da, takk for gode råd freakere!
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Spørs veldig hvilket land.
Vis hele sitatet...
Det har liten betydning hvilket land det kommer fra. Posten blir behandlet likt for alle land, med mindre tollen utfører en aksjon mot bestemte land.

Kan tipse andre om at posten lettere blir stoppet fra 1. april, da all posten skal importbehandles (betale moms). Da er det lettere å oppdage ulovlige forsendelser. Så forbered dere!
Anonym bruker
"Tjukk Makrellhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Kan tipse andre om at posten lettere blir stoppet fra 1. april, da all posten skal importbehandles (betale moms). Da er det lettere å oppdage ulovlige forsendelser. Så forbered dere!
Vis hele sitatet...
Tror at det faktisk gir motsatt effekt. Så vidt meg bekjent har ikke posten eller tollvesen investert i noe som kan håndtere så store mengder post, og skal man behandle enhver pakke fra utlandet sier det seg selv at jobben er enorm. Nordmenn har kraftig kjøpekraft, og landet drukner av varer, så om et nytt system for håndtering av pakker ikke finner sted vil jeg tro at det blir enda lettere å importere saker hit