Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 867
Hei. Har et bitte litte backup script jeg sliter litt med.
Visual Basic Kode:

Kode

My.Computer.FileSystem.CopyDirectory(My.Computer.FileSystem.SpecialDirectories.MyDocuments, "C:\system_admin\backup\" & dato & "/documents", True)
Feilmelding:
Ingen tilgang til banen... Finnes det noen måte å omgå dette på?
Hvordan kjører skriptet? som egen bruker, i kontekst av bruker eller som administrator? Har nevnte bruker rettigheter til "MyDocuments" og filbanen "Csystem_admin\*" med ihvertfall skrive rettigheter eller sterkere?
Som @darkslayer322 påpeker, så har du nok problemer med rettighetene til en av mappene.

Hvis du kjører scriptet under egen bruker (som er anbefalt), så sjekk hvem som eier og hvilke rettigheter Csystem_admin\backup\ har. Høyreklikk på mappen «backup», velg egenskaper og legg til din bruker med lese og skrive rettigheter.
Det kjøres på admin brukeren ja. Er ikke ferdig, så har kun kjørt "Debug" i VisualBasic programmet.
Sitat av ertsaas Vis innlegg
Det kjøres på admin brukeren ja. Er ikke ferdig, så har kun kjørt "Debug" i VisualBasic programmet.
Vis hele sitatet...
Da må du legge til adminbrukeren med skrive og lese rettigheter, både på din hjemmemappe og på backup mappen. Hvorfor kjører du scriptet under admin brukeren?
Altså, det kjøres under min bruker, som er admin... Jeg må korrigere litt. Skriptet stoppes under kopiering av en "Intern Video" som skal være under "Mine Dokumenter" denne mappen ser jeg ikke...

Oppdatert:
Det er en mappe under minedokumenter jeg ikke har rettigheter på, den heter InternVideo og jeg har testet på flere datamaskiner og finner samme feil der. Denne mappa er skjult på dem alle og må være en slik system mappe av noe slag.

Forslag til hvordan å hoppe over denne?
Sist endret av ertsaas; 2. november 2017 kl. 12:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.