Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 3591
Hei! Resier ned til Amsterdam med 2 kompiser på torsdag(13nov) men har kun bestilt flybilletter, det jeg lurer på er om noen har erfaring(er) med å reise ned å finne et billig hotell/hostel der nede? eneste kravene vi setter er at vi må slippe å sove i en sovesal med andre personer, vil helst også ha eget bad på rommet, men det er ikke et krav, og at det er i nærheten av sentrum/redlight område... )
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Gjort det en gang, booking.com har en egen helpdesk like etter bagasjebåndene, rom vil dere nok få, men billig og med bad på rommet kan være vanskelig å få kombinert.
Trådstarter
6 3
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Gjort det en gang, booking.com har en egen helpdesk like etter bagasjebåndene, rom vil dere nok få, men billig og med bad på rommet kan være vanskelig å få kombinert.
Vis hele sitatet...
Okei tenkte rundt 1000 kroner per pers, større muligheter da? eller er det fortsatt for ¨billig¨?

Lurer på en ting til! haha, er vel nesten 100% sikker, men spør for det. Er det oppbevaringsbokser på togstasjonen i amsterdam?
Sist endret av hawks22; 11. november 2014 kl. 08:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sist jeg var i Amsterdam på guttetur så var vi ute etter boende kun for overnattingens skyld. Eget bad osv var ikke noe vi følte behov for.
Vi fant et sted i sentrum der det var felles dusj men egne soverom, vi betalte 400kr / 50euro pr. natt og vi var storfornøyde!

Oppbevaringbokser på tog stasjonen aner jeg ikke, vi hadde en liten mini safe på rommet som ble tatt i bruk til verdisaker

Burde også nevne at dette er 6 år siden så prisene burde være noe høyere nå i dag.
Trådstarter
6 3
Sitat av Noxaran86 Vis innlegg
Sist jeg var i Amsterdam på guttetur så var vi ute etter boende kun for overnattingens skyld. Eget bad osv var ikke noe vi følte behov for.
Vi fant et sted i sentrum der det var felles dusj men egne soverom, vi betalte 400kr / 50euro pr. natt og vi var storfornøyde!

Oppbevaringbokser på tog stasjonen aner jeg ikke, vi hadde en liten mini safe på rommet som ble tatt i bruk til verdisaker

Burde også nevne at dette er 6 år siden så prisene burde være noe høyere nå i dag.
Vis hele sitatet...
Okei, takk for svar Fant ut at det var like så greit å drite i hotell siste kvelden, siden flyet hjem går 07.00 derfor vi trenger oppbevaringsbokser
Jeg vil anbefale dere å bestille hotellrom før dere reiser.
Det er som regel billigere å gjøre dette før dere reiser enn å vente til dere kommer frem. Dessuten kan det være ett stress å rote rundt i amster for å finne et sted som både er billig og ledig. Bruk tiden på å ha det gøy, ikke å lete etter rom.
Alle hotellene jeg har bodd på i amster tilbyr å oppbevare bagasjen din fra du sjekker ut til du skal reise. Det har fungert problemfritt hver gang.
Dra på et hotell som heter Schrøder, ligger 5-10 minutters gange fra togstasjonen.
Her trenger du ikke bestille på forhånd, har selv kommet dit to ganger uten å ha gjort dette.
Mest sannsynlig vil det sitte en tjukk pakistaner der, og han prøver å lure deg.
Si at du har vært der før, og begynn å prute på prisen. Vi fikk til det begge gangene og kun måtte betale 25 euro natta, dette er helt greie rom, hvor du også kan røyke innendørs.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det er oppbevaringsbokser på togstasjonen (forøvrig er dette standard i alle vestlige flyplasser/bussterminaler/togstasjoner).
Trådstarter
6 3
Takk for alle hjelp
Trådstarter
6 3
Amsterdam var helt magisk! Anbefaler sterkt å reise ned dit, klarte også å smugle med en pre rolled joint hjem, var ikke meningen fant den bare i lomma i stad haha
Sitat av hawks22 Vis innlegg
Amsterdam var helt magisk! Anbefaler sterkt å reise ned dit, klarte også å smugle med en pre rolled joint hjem, var ikke meningen fant den bare i lomma i stad haha
Vis hele sitatet...
Tenk den magefølelsen dersom du sjekket lommene dine for småmynter før du går igjennom metalldetektoren, og kjenner en svær J.
Trådstarter
6 3
Sitat av Relevant Vis innlegg
Tenk den magefølelsen dersom du sjekket lommene dine for småmynter før du går igjennom metalldetektoren, og kjenner en svær J.
Vis hele sitatet...
Haha ja ikke sant, men når jeg først hadde tatt med 1 joint uvitene så tenkte jeg, faen kunne tatt med masse mere!
Når jeg kom hjem fra Amsterdam sist gang nå i august ble jeg møtt av en "hoppende glad" narkohund på Gardemoen. Jeg hadde heldigvis ikke med meg noen ting, men det ble en intim stripp sammen med en toller...
Stikk innom feks hotels.com 2-3 stjerners hotell begynner på rett over 400 spenn pr natt for dobbeltrom.

Jeg har selv bodd på 2 stjerners hotell der, og det var helt okei!

Typiske synet i Amsterdam er backpackers som ikke har skaffet seg tak over hodet, og før de finner hotell/hostel skal de bare en liiten tur innom en coffeshop og blir om til zombier som såvidt har føtter å stå på mens de febrilsk leter etter tak over hodet mens kaldsvetten siler og noian rager høyt
Sist endret av UngarEffect; 17. november 2014 kl. 23:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av UngarEffect Vis innlegg
Stikk innom feks hotels.com 2-3 stjerners hotell begynner på rett over 400 spenn pr natt for dobbeltrom.

Jeg har selv bodd på 2 stjerners hotell der, og det var helt okei!

Typiske synet i Amsterdam er backpackers som ikke har skaffet seg tak over hodet, og før de finner hotell/hostel skal de bare en liiten tur innom en coffeshop og blir om til zombier som såvidt har føtter å stå på mens de febrilsk leter etter tak over hodet mens kaldsvetten siler og noian rager høyt
Vis hele sitatet...
Det hørtes ut som et eventyr for meg
http://www.hostelworld.com

Jeg brukte denne siden til å finne hostel sist jeg var i Amster!
Kan Være lurt å bestille Før dere drar, kjekke andres erfaringer.
Vi hadde ikke gjort det, og nesten alle hotellene og andre plasser var opptatt.
Vi fant til slutt et sted, men med rotter som krabbet rundt I rommet og inne på rommet. Og under lakenet en stor flekk med blod. Det var veldig billig men ikke noe særlig koselig.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Som et lite tips. Ta toget til Rotterdam en tur. Syntes Rotterdam er bedre på noen områder.
Prøv dam hotel i dam square! Veldig nært alt