Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 556
Noen som har testet forskjellene i gaming og overklokking og multitasking?
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Trådstarter
AMD Ryzen 5 4500 selges til rundt 1000 kr på proshop.
Så både ryzen 7 1700 og AMD Ryzen 5 5600X var dyrere før.
Så lurer litt på forskjellene. annen antatt ytelse.
Hadde styrt unna proshop og multicomputer, det kan ofte ta evigheter før de sender en vare som er bekreftet med butikkene at de har den varen på lager. Venter selv på en vare fra proshop de har på lager. Og de har nettopp dyttet leveringstid med en ny uke.

Når det kommer til overclocking av nyere cpu’er og skjermkort er de oftest veldig i grenseland fra fabrikk.

Særlig AMD cpuer har veldig høy volt referanse fra fabrikk. Så det å få de stabile nok i dag er mer svette, blod og tårer enn hva det smaker når du er ferdig.

Generelt sett med egen bygd vannkjøling og stock cpu clock blir de også veldig varme og ligger på nesten 55-60 grader i idle.

Fikk min 3700x fra 3.8 til 4.2 og passe stabil men fra tid til annen skrudde pcen min seg av og la den på 4. det er ekstremt liten forskjell i mine øyne
Trådstarter
Ja noe var bedre før, men forstår ikke hva som gjør de så billigere, GIGABYTE A520 kan forsåvitt forstå er beregnet på APU ikke vanlig cpu.
Men problemet er vel er vanskelig å finne hva som er best til hver tid, syns er mye problemer med x570 får ofte svart skjerm problemer med for lite volt med usb særlig om man har 6 porter usbhub fra kina får man ikke kommer gjennom uefi noen dager andre dager funger det fint.

Syns x370 er bedre mye hovedkort i dag er samme som forrige, men kun bios oppdateringer og mindre forskjell.
Nå er ikke super viktig med overklokking men vil vel foretrekke det. Men vet er mere problemer i dag en før og prisene har blitt høyere generielt.
Er glad å få på budsjekk.