Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 717
Nå bestemte printeren min seg for at den ikke kan brukes mer, “ink pad warranty” og bricka seg.
Er så møkk lei av den evige blekk-scamminga, men må ha printer.

Finnes det noen måte å ha hjemmeprinter uten å måtte kjøpe psyko-dyre blekkpatroner hele tiden?
Ja laserprinter. Da slipper du i det minste at dyser går tett pga lite bruk som jo er helt vanlig på blekkskrivere.
Må du ha printer må du jo ta kostnadene edet medfører. Men du kan jo vurere termoprinter? Men da blir det dyrt papir.
Finnes printere du helt enkelt kan helle blekk inn i, blekk får du litersvis for et par hundrelapper. ��
Sitat av vurezo Vis innlegg
Finnes printere du helt enkelt kan helle blekk inn i, blekk får du litersvis for et par hundrelapper. ��
Vis hele sitatet...
Har jeg aldri hørt om. Har du en link?
Vel, hva må du ha slags funksjoner? A4? A3? Farge? Sorthvit? Hva skal du printe? Tekst eller bilder?
2pac alive in serbia
Brother printer som er laser = verdens beste kjøp.

Jeg googla meg opp på div printer modeller fra brother og la inn søk på finn.no med de aktuelle modellnummerene. For min del ble det DCP-L3517CDW. For 700 kr fikk jeg en laserfargeprinter med skanning funksjon som alltid holder kjeft og printer. Printer-tonerne var nesten utgått, men jeg gikk bare inn på tekniker-menyen og nullstilte tellerne, og nå printer den som bare juling enda. Nye tonere er ikke så jævlig dyrt uansett.


Point being: skaff deg en brother printer. De varer utrolig lenge, og er ikke nazi på hvilke og hvordan blekkpatroner/tonere du bruker.
Enig med frilanser.
Har en gammel brother selv. Bruker den 1 gang i mnd, men den setter i gang print etter 2 sekunder uten oppvarming eller annen lagg. Fortsatt ikke byttet toner på den.

Sort hvit laser 1700,-
https://www.elkjop.no/product/outlet...rskriver/69825

Toner til 1000 sider 150,-
https://www.24hshop.no/datatilbehor/...BoCXWcQAvD_BwE
Sist endret av toolate; 19. mars 2024 kl. 15:31.
Sitat av GakkGakk2 Vis innlegg
Har jeg aldri hørt om. Har du en link?
Vis hele sitatet...
min erfaring med disse er at dysene tettes ganske fort om den ikke brukes regelmessig.

Min skriver fungerer kun for tekst nå etter et års tid.
Hør på frilansloser. Brother laserskriver. De fleste andre prøver å lure deg med på masse drit. Abonnement, kontoer, skylagring, innsamling av data osv. De er helt skamløse. HP er blant de verste. Hjalp en kompis med å sette opp en HP inkjet her om dagen, og jeg har aldri sett maken til pushing av bloatware og lureri.
Som de andre nevner, Brother laserskriver.
De er evighetsmaskiner, krever ingen abonnement, konto eller noe ekstra piss.
Etter over 7 år i IT-yrket er det desidert Brother som er vinneren hos meg.

Sitat av GakkGakk2 Vis innlegg
Har jeg aldri hørt om. Har du en link?
Vis hele sitatet...
Epson EcoTank.
https://www.epson.no/no_NO/for-home/ecotank

HP en "Smart tank"-serie som skal være noe lignende, men ville i så fall gått for Epson (Eller alt annet enn HP).
Da slipper man å bli tvunget til å bruke mobilapp for oppsett og vedlikehold, samt unngå at man uheldigvis opt'er inn til HP+ som krever at printeren er koblet til nett hele tiden og blokkerer bruk av uoriginalt blekk. (Er angivelig vanskelig å komme seg ut av HP+ om det først er aktivert, uten at jeg har prøvd.)
Sist endret av Bruskork1; 19. mars 2024 kl. 18:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
2 0
Mye bra kunnskap her, folkens! Takker!