Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 3078
Dette gjelder svart og ganske myk indisk hasj. Når en bit påtennes tar den ganske raskt fyr og mens den brenner med en flamme avgir den en svart røyk. Når den flammen forsvinner, men klumpen fortsatt brenner, avgår den en gråhvit røyk.

Er det normalt med den svarte røyken? Jeg har hørt at det det kan tyde på urenheter, men jeg har også hørt at det bare er olje som brenner opp og at så lenge den ikke avgir svart røyk når den ikke brenner med flamme så er det normalt?

Den oppfører seg omtrent som hasjen i dette klippet: https://www.youtube.com/watch?v=OeFE...has_verified=1

Virker dette normalt eller burde jeg være bekymret?
Mener du at den avgir svart røyk når den brenner, og hvit røyk når den gløder? I så fall er det normalt.
Mener du at den avgir svart røyk når den brenner, og hvit røyk når den gløder?
Vis hele sitatet...
Presist formulert. Ja, det er det jeg mener.
Kok vann, ha oppi hasj. La det småkoke. Sil med kaffefilter. Da blir du kvitt urenheter og sitter igjen med god hasj uten vannløselige partikler.
Jeg kan ikke huske å noengang å sett svart røyk fra verken marijuana eller hasj... høres litt sketchy ut, spør du meg. Samtidig finnes det vel ingen fasit som garanterer at svart røyk er dårlig... Men kan som sagt ikke huske å noen gang ha sett det, så jeg syns det låter litt rart.


Hvis du har en del, kan en liten rens være lurt.
Eventuelt kan du spise det, løs ut i olje eller fett av noe slag (kokosolje er veldig bra, kanskje best). Det er nok tryggere hvis du mistenker at shiten ikke er ren.

Sitat av Revbatim Vis innlegg
Kok vann, ha oppi hasj. La det småkoke. Sil med kaffefilter. Da blir du kvitt urenheter og sitter igjen med god hasj uten vannløselige partikler.
Vis hele sitatet...
Vær obs på at noen cannabinoider kanskje fordamper rundt koketemperatur... Kanskje rens med isopropanol (uten fargemiddel, helst) eller aceton e.l vil være bedre.
Sist endret av Alzo88; 19. november 2015 kl. 21:33.
Hvis du tenner på hjørnet av klumpen din, blåser ut flammen, og det ikke ryker svart så er det et bra tegn!
Hasjen min gir sort røyk mens den brenner, ihvertfall sort/myk som du beskriver. Har noe å gjøre med varmen flammen avgir som sender karbon opp i luften kanskje. Noen andre teorier?
Jeg sier det heller med en gang før hasjnissene på bygget finner på nye konspirasjonsteorier om at hasjen er tilsatt brukt kattesand:

Den brenner mer urent når det er en fysisk flamme. Derfor. Er. Røyken. Svart.
Har noe å gjøre med varmen flammen avgir som sender karbon opp i luften kanskje.
Vis hele sitatet...
Dette.

https://snl.no/sot "Sot er meget fine partikler av nesten rent karbon som oppstår ved ufullstendig forbrenning av organiske materialer."
Svart røyk slik som i videoen er helt normalt. Det skjer ved alle ufullstendige forbrenninger av organisk materiale.
Tenker muligens at hasjen ikke blir fullstendig forbrent, mens den er i flammer, og at dette er grunnen til den svarte røyken.
det vil vel si at det er endel "fyllmasse" i greiene. vanlig plantematreale. er mange som sier og tror at mange tilsetter alt ifra bildekk, til sand og tørka kumøkk for å bulke profitten.. noe som er veldig godt mulig. helt prima hasj/kief går jo rett over til olje når du varmer det..
Jeg kokte opp litt vann og bladet en klump ut i det. Klumpen løste seg seg opp i mindre, myke biter. Det luktet bare hasj av dampen som kom opp fra kjelen. Deretter presset jeg av vannet gjennom et kaffefilter. Vannet som ble igjen hadde et lett gul farge og luktet bare hasj. Undersøkte de myke klumpene, de var mørkebrune og formelige som plastelina. Alle hadde samme tekstur og farge, ingen synlige spor etter andre ting. La klumpene til tørk.

Konkluderer med at denne hasjen er rimelig rein. Har muligens mistet litt av potensen pga. denne kokeprosessen.
Sitat av tetragrammaton Vis innlegg
det vil vel si at det er endel "fyllmasse" i greiene. vanlig plantematreale. er mange som sier og tror at mange tilsetter alt ifra bildekk, til sand og tørka kumøkk for å bulke profitten.. noe som er veldig godt mulig. helt prima hasj/kief går jo rett over til olje når du varmer det..
Vis hele sitatet...
Hasjen jeg får kan formes som modell leire og bobler og smelter fort ved varme. Når klumpen brenner er det fremdeles sort røyk. Det er jo avklart hva røyken kommer av over i tråden. Det er karbon fra det brente plantemateriale som stiger opp grunnet varmen som gir en oppdrift. Eller sot, om du ikke fulgte med i naturfagen.
Sist endret av Relevant; 21. november 2015 kl. 16:15.