Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1287
Og kan belyse om hvordan tilstanden er der?
Har du blitt hjemsøkt av tanker om xen igjen?

Har ikke vært i Eidsberg selv, men en del av de jeg satt inne med mente det var et voldsomt kjedelig fengsel. Uvisst hvorfor. Fort gjort at det har med hvor ofte du får handle, hvor bra biblioteket er og hvilken tv kanaler man har.

Nå skal det sies at mange av disse mente at Oslo kretsfengsel var ganske så bra. Og det kan jeg garantere at det ikke er. Det var så gammalt, nedslitt og jævelig at halvparten kunne vært nok.
Men så fant jeg ut at det hovedsakelig gjelder "den gamle delen". Den litt nyere delen var ikke like ille.

Så hva er poenget?
Jo, et fengsel kan variere mye fra avdeling til avdeling. I tillegg så spiller dine medinnsatte inn på hvordan helheten er.
Nå er han karen der hvor han er og han har det sånn som han har det.
Tror det viktigste du kan huske på er at han er der av en/flere årsaker og at de årsakene er pga valg han selv har tatt
Trådstarter
22 5
Sitat av SaySo Vis innlegg
Har du blitt hjemsøkt av tanker om xen igjen?

Har ikke vært i Eidsberg selv, men en del av de jeg satt inne med mente det var et voldsomt kjedelig fengsel. Uvisst hvorfor. Fort gjort at det har med hvor ofte du får handle, hvor bra biblioteket er og hvilken tv kanaler man har.

Nå skal det sies at mange av disse mente at Oslo kretsfengsel var ganske så bra. Og det kan jeg garantere at det ikke er. Det var så gammalt, nedslitt og jævelig at halvparten kunne vært nok.
Men så fant jeg ut at det hovedsakelig gjelder "den gamle delen". Den litt nyere delen var ikke like ille.

Så hva er poenget?
Jo, et fengsel kan variere mye fra avdeling til avdeling. I tillegg så spiller dine medinnsatte inn på hvordan helheten er.
Nå er han karen der hvor han er og han har det sånn som han har det.
Tror det viktigste du kan huske på er at han er der av en/flere årsaker og at de årsakene er pga valg han selv har tatt
Vis hele sitatet...
Vel hjemsøkt og hjemsøkt, er i en pågående rettsak, men nå var jeg oppriktig nysgjerrig på hvordan det var der inne kontra andre fengsler 😁
Sitat av Yumarium Vis innlegg
Vel hjemsøkt og hjemsøkt, er i en pågående rettsak, men nå var jeg oppriktig nysgjerrig på hvordan det var der inne kontra andre fengsler 😁
Vis hele sitatet...
Da har jeg dessverre null innsikt. Men, det er generelt litt i den retningen jeg sier....et fengsel varierer fra avdeling til avdeling. Og med forskjellige avdelinger så er det også forskjellige fengselsbetjenter og innsatte. Enkelte fengselsbetjenter er kjipere enn andre og det samme gjelder naturligvis for de innsatte også. I tillegg så kan det være forskjeller på aktiviteter osv fra avdeling til avdeling.

Men, akkurat Eidsberg var det en artikkel om på nrk.no i dag. De mangler 16 fengselsbetjenter der og derfor sitter de innsatte mye innelåst. Og det er aldri noe ålreit. På det verste satt jeg innelåst i 22-23 timer per dag i flere måneder. Og det finnes ikke noe bra for psyken å sitte under slike forhold. Tviler på at det er så ille selvom de mangler ansatte i Eidsberg, men det er allikevel garantert mer innlåsing enn det burde være.

Kunne fortalt deg alt av mine erfaringer over en kopp kaffe/te, men du svarte ikke på din egen post eller på pm
Uansett så mener jeg at du blir ikke satt i fengsel for moro skyld. Du må gjøre noen aktive valg for å havne der. Forstår uansett at du tenker på det og at det er en utfordring å være i rettssak. Håper fremdeles at det ordner seg for deg og at du holder deg for deg selv. Eller i beste fall finner deg noen ny person som er balansert å forholde seg til.
Godt mulig at det er vanskelig å se for seg nå for deg, men jeg kan garantere deg at et forhold kan være noe langt bedre på alle måter enn den erfaringen du har derfra.
Virker som at kriminalomsorgen er i krise. Har ett familiemedlem som soner på Froland. Der mangler det masse folk og de fleste er vikarer uten erfaring. Har vært 2 selvmord der siste året. De sliter visst økonomisk også og har kuttet ned på behandling/jobb tilbud til fangene. Glad jeg bare har sittet i gammel type fengsel og ikke i disse nye "luksus" fengslene hvor folk bare sitter og isolerer seg og blir psykisk syke.
Kriminalomsorgen er i fritt fall når det kommer til økonomi og bemanning. Startet desverre allerede tilbake i 2014 da de innførte ABE reformen...
Vann å brød i ett fangehull hadde vært bedre en disse liksom humane anstaltene,kansje jeg hadde lært også! De har ikke penger til å drive slik det er tiltenkt uansett.