Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 3118
Anonym bruker
"Sub-tropisk Troll"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tenker på sånn at du står der og finner fram pengene og så bare tar selgeren (en random selger) pengene og løper uten å gi deg varen. Har det skjedd deg før? Er det en stor risiko for det i Oslo? Skulle jo ikke tro de gjør det for da mister de jo kunder.

Men det er kanskje vanlig at man holde pengene i hånden og så gir selgeren deg varene og så gir du pengene til selgeren? Eller gir dere fra dere pengene først?
Nei ikke på den måten, men heller lurt i en felle eller lignende. Andre ganger ren dumskap og hadde gjerne vært kraftig ruset fra av. Men jeg har sett dette skje, sjukeste jeg hadde sett på en god del år. En som dro pengene ut av hånden til han han skulle selge til og løp.

Dette likte jo typen svært dårlig og dro opp en kniv typen Rambo, har aldri sett noen løpe så fort før, skjedde ved nasjonal midt på dagen, fulgte litt etter til Egertorget og kunne se at begge to fortsatt løp etter hverandre og nådde Jernbanetorget, lurer på hvordan det gikk.

Men jeg har blitt ranet før, ubehagelig opplevelse og kunne gått veldig galt for min del da det var snakk om 1 vs 4 personer og en del kniver inne i bildet, gikk bra men tok en stund før jeg kom meg over akkurat den episoden der
Anonym bruker
"Slank Levitan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nei men jeg har blitt lurt et par ganger i fylla, blitt vist saker og godkjent kvalitet så står man å prater og god stemning så i et raskt bytte fått noe helt annet godt pakka inn som jeg ikke oppdaget var bøff før jeg kom hjem å skulle bruke det. Alt fra en stein til tictacs og krydder haha. Anbefaler ikke å handle av randoms i fylla
Blitt ranet i Amsterdam og nesten knivstukket i København. Farligste stedene å kjøpe er de du ikke kjenner.
Ble prøvd ranet. Skulle kjøpe noe shit av en dude på gata en sen kveld med noen kompiser. Da vi hadde gitt han penger så sa han at vi vare skulle dra og at han ikke ville gi oss pengene tilbake. Var en scvhær fucker så han trodde sikkert han var skummel nok til å slippe unna. Da vi protesterte og ba han pent gi pengene tilbake så kom tre kompiser av han duden og stilte seg truende ved siden av. Min kompis bestemte seg da for å dra fram macheten fra innerlomma,da ble tonen plutselig en annen og vi fikk tilbake pengene våre. Så gikk vi på bar og drakk øl i stedet.
I benzoabstinens og etter fire timer på legevakta hvor de omtrent ba meg dra til helvete så endte jeg opp i Brugata for å kjøpe noen xanax for å bli frisk. Svett, så helt sprø ut i øynene.

Skulle kjøpe av en random somalier. Dum som jeg var så hadde jeg tusen spenn jeg ga og skulle få 3 brett. Han prøvde seg mef kompisen sin og bare ignorerte meg.

Vurderte et øyeblikk og dra fram tapetkniven jeg hadde i lomma ved en tilfeldighet. Men jeg bare stod der og sa noe sånt som «du vil virkelig ikke kødde nå». Han prøvde å peke på kameraet over luka ved prindsen for å lissom «se du er på kamera».

Men han og idiotkompisen hans ble usikre når 2 meter høye 140 kg tunge meg begynte å puste veldig tungt mens jeg stirra på dem. Det er det nærmeste jeg har vært og ta den kniven å kutte dem i ansiktet. Rista av adrenalin og abstinenser. Endte opp med å få ett brett. Orka ikke krangle lenger så tenkte fuck it.

Men det irriterte meg lenge. Hva skjer med verden når en random dealer svindler deg….
Anonym bruker
"Irritert Mår"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ikke helt et ran, men deler likevel..

I et svakt øyeblikk kjøpte jeg noe shit på gata i Oslo en ~8 års tid siden.

Som vanlig vandrer jeg rundt Torggata/Brugata og blikker folk. Tilslutt får jeg øyekontakt med en med afrikansk dealer. Begge av oss visste what's up.

Spør om 5g. Han sier han fikser. Og så leder han meg bort til en plass der en annen afrikaner henger og ber meg vente der.

Han nye typen ber om pengene, og uten å tenke meg om så gir jeg det til han.

Når første dealeren kommer tilbake, så viser han meg varene og ber om betaling.

- Wut? Jeg ga jo til kollegaen din.

Da klikker han. Han går helt amok og begynner å rope og hoie og dytte han andre karen. Typen jeg ga pengene til bare later sånn om han ikke har gjort det.

Det motsatte av en litt diskre dealing har oppstått og jeg står der med to afrikanske dealere som er i ferd med å banke hverandre opp ikke alt for langt unna politistasjonen. Worst case scenario.

Jeg forstår ganske fort at enten må jeg stikke, eller så må jeg deeskalere det - om jeg hadde lyst på litt shit.

Ender opp med å si at jeg tar ut mer penger og betaler første karen. Da roer han seg ned og blir med på Deli og jeg får litt mid hashish med meg hjem.

Tok det som billig lærepenge jeg. 500,- var ikke noe å pese over. Og jeg har aldri gitt penger til en dealer før jeg har sett og fått varene først.
En kompis som har en machete på innerlomma, ja. På høy tid å bytte ut folk i omgangskretsen, vil jeg si.
Sitat av Asket Vis innlegg
En kompis som har en machete på innerlomma, ja. På høy tid å bytte ut folk i omgangskretsen, vil jeg si.
Vis hele sitatet...
Nesjda, vi er fortsatt gode kompiser vi. 10 år etter eller noe sånt, fortsatt en god historie som blir dratt fram på fest innimellom.
Tror det hele machete-greiene var en glipp, det var aldri meningen at den skulle bli med på byen, men vi drev å lekte med den hjemme hos han, og pluttselig er den med når vi skal inn på London og blir pent pakket i innerlomma.
Kom godt med da

Men, nei kids, ikke gå med våpen. Anbefales ikke av mange grunner.
Sitat av moret Vis innlegg
Nesjda, vi er fortsatt gode kompiser vi. 10 år etter eller noe sånt, fortsatt en god historie som blir dratt fram på fest innimellom.
Tror det hele machete-greiene var en glipp, det var aldri meningen at den skulle bli med på byen, men vi drev å lekte med den hjemme hos han, og pluttselig er den med når vi skal inn på London og blir pent pakket i innerlomma.
Kom godt med da

Men, nei kids, ikke gå med våpen. Anbefales ikke av mange grunner.
Vis hele sitatet...
Problemet er at ungdommen ikke tåler en runde god gammaldags juling. Fått bank og gitt bank. Og med våpen blir det så eskalert.

Drar du kniven har du egentlig malt deg inn i et hjørne. Du MÅ bruke den. Ellers viser du jo at du ikke er seriøs. Jeg gikk med en boxcutter kniv lenge, og fortalte meg selv at jeg håpet jeg møtte på noen som prøvde jeg fordi jeg ville se hvordan en ekte buck fifty ser ut.

I virkeligheten så var jeg bare som jeg fortsatt jobber med. Usikker. Jeg er stor og sterk. 199cm høy o rundt 110 kg. Jeg har vært i slåsskamper mange ganger, men aldri møtt våpen annet enn et jernrør.

Kniv går fra null til fengsel og du ødelegger potensielt livet til noen veldig fort. Som far sier i Friday: you win some, you lose some. But you live, to fight another day
Anonym bruker
"Fremmed Hærorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vet om en som møtte en bil mot bil og fikk en eske med det som skulle være en plate med hasj. Når han kom hjem å gledet seg til å røyke, åpnet han esken og fant en rotten løk liggenes inni eska.
The world is my enem
Solgte på litt hasj en stund hjemmefra. Gikk som regel uten problemer. Men en dag da noen faste klienter fra Polen ringte meg og spurte om jeg hadde en femmer. Jeg fikk en dårlig følelse til tross for at jeg aldri hadde hatt problemer med de tidligere. Men det som fikk meg til å bli skeptisk var pga at de vanligvis kun kjøpte ett g men nå skulle de altså ha 5. Jeg putter en kniv på grei størrelse i lommen på genseren min i tilfelle det viste seg at følelsen min stemte. Jeg tar så heisen ned og der står de utenfor døren,
Jeg åpner døren og pang sier det knyttneve rett i nesen så jeg begynner silblø fra nesen. Jeg ligger nå på bakken og den andre polakken hopper opp meg og putter en kniv inn mot øyet mitt mens han skriker. give me the stuff!! Jeg svarer tilbake uten å tenke meg om "fuck off" you think i am bitch mens jeg tar kniven min ut av lommen. Mens jeg klargjører den og sikter riktig så skriker kameraten ett eller annet på polsk. Det må ha vært han har kniv eller ett eller annet for plutselig så sprintet begge to som stukken gris. Til den dag i dag forstår jeg forsatt ikke hva de tenkte på. At de var villig til å sone lang fengselsstraff for ran med kniv. Og at de turte å gjøre det med hovedinngangen til blokken hvor det kunne gått naboer forbi.Er klar over hvor dum jeg høres ut som er villig til å risikere livet for fem usle gram med hasj.
Ga pengene til en litt eldre som var på makkakjør, han skulle fikse meg og kompis sitt første store stash med speed og weed. Ga han pengene og følgte han bort til blokka det skulle plukkes opp fra men ventet utforbi med sigg og tenkte aldri han kom til å lure meg selv om han var per definisjon narkis.

Står å jatter i telefonen og går fram og tilbake foran blokken, så ser jeg fyren løpende over gata nesten litt sprettende i glede for pengene han nettopp fikk helt gratis.

Endte opp med å finne ut hvem moren hans var, kontaktet henne og fortalte at sønnen hennes skyldte meg og en god venn mye spenn og at vi måtte få ordnet noe.. Var veldig desperate.

Hun forsto frustrasjonen. Hun endte opp med å møte meg i byen og forklare hvor utpå kjøret sønnen var. Hun kjørte meg og kompis videre der vi skulle og bare ga oss den "mammas kjærleik" vibba under hele interaksjonen.

Slettet fyren og advarte folket og glemte den episoden, ja, er en ordentlig mammadalt, den som forstår forstår
blitt rana av en kompis. tok både utstyr og hele stæshet. nekta for det og gadd ikke å svare for seg. han er ikke min kompis idag for å si det sånn.. stjal fra andre i kretsen sin og. bor fortsatt med mor og far som godt voksen mann. tragisk type
Har blitt rana ja,men ikke på måten du beskriver
Sitat av brukernavn90237 Vis innlegg
blitt rana av en kompis. tok både utstyr og hele stæshet. nekta for det og gadd ikke å svare for seg. han er ikke min kompis idag for å si det sånn.. stjal fra andre i kretsen sin og. bor fortsatt med mor og far som godt voksen mann. tragisk type
Vis hele sitatet...
Tråden omhandler ran, ikke tyveri
Det skjer egentlig en del av disse type ran du prater om utover kvelden/natta på grønland/brugata/storgata,har vært vitne til det flere ganger.Dette er ikke folk som står på gata å selger til vanlig,de kommer å går stort sett seint på kveld/natt i helga.Men har du litt streetsmarts så unngår du disse folka ganske lett.er visse folk som går i flokk å raner folk dem ser er desperate/svake..De kan rane en type å selge til en annen 2 min etterpå,er skikkelig feige folk som går på de svake.de folka her løper ikke engang,de tar penga ut av hånda de å sier fuck off,sier noe imot får du en knyttneve i trynet.Men er verre med de som raner deg med kniv,de er som regel desperate selv

Er ikke så stor risiko å handle på gata om man bruker hodet litt,ikke gå inn i den mørkeste bakgata på grønland alene med en dealer midt på natta.Kjøp et sted det er folk,å ikke kjøp av folk som går i gjeng.

Enda bedre,gå sammen med en annen person du møter på gata som leiter etter det samme,de som blir rana er stort sett alene.

Folk flest som handler på "plata" vil sikkert ikke se no til det kjipe her om du bare er kjapt innom av å til,men jeg brukte å selge der nede selv i årevis

Hederlig selger,jeg bøffa ingen
Sist endret av JayHova; 2. februar 2024 kl. 22:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Vennlig Lodde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Selger må vise varen først som regel, bare sånn at man ser at det er en faktisk selger, men hvis det er en hotspot(typ Brugata noen timer etter trygda har landet) hvor selger serverer flere kunder hele tiden så er det ikke noe problem å gi fra seg pengene. Dagtid er nok ganske essensielt også.
Når jeg fortsatt var en nybegynner innen hasjrøyking og kjøping. Så betalte jeg 2k på forhånd for 10gram hasj.(var mitt i tørketid og hadde egt ikke noe valg).
Så etter han hentet bricken så sa han at han var blitt lurt. Og hadde fått brunost med lo på. Jeg så aldri noe til de pengene igjen. Dumme meg
Fuck Mr. Plod!
Hadde blitt kjent med en svenske som hadde vært igjennom litt.

Noen dager etterpå hadde jeg bursdag og ville feire med ketamin alene (testa på festival)

Hadde ikke cash, så bruke hele arbeidsdagen til å skrape sammen 1500, rett etter jobb så kjører jeg i full fart til minibaken i regn og møter han svensken.

Viste ikke hvordan det så ut så jeg syntes det var good, turer hjem å drar ut en pose med bordsalt.

Er så glad jeg ferdig med å løpe ut i lykkerus for å kjøpe dop i desperasjon, var garrantert mere hekta på det rushet den gang









Faen.
Ble rana en gang i utlandet når jeg skulle kjøpe weed. Det var egentlig en funny historie for senere på kvelden møtte jeg de igjen utafor et utested og de kom bort å sa sorry, prøvde å bli kompis og ga meg en bag for spenna de stakk av med. Hang med de en halvtime og røyka en J sammen.

I Norge er nærmeste ran jeg har vært at jeg ble lurt første gang jeg skulle kjøpe en plate. Fikk bare 40 gram når jeg skulle ha 100. Var 15 og hadde ikke peiling på hvor mye det skulle se ut som i volum og hadde ikke vekt, amatørfeil jeg bare kan takke meg selv for men lortete gjort av kompis's kompis.
Rana og rana, men skulle kjøpe rullepapir og filter på en kiosk. Var helt skækk, og kjøpte 5 pakker papir og filter, så spør en kidd på sjappa om jeg smoker mye, så var jeg frekk og sa «hva tror du?». Så spurte han om låne telefonen min, jeg hadde bare en sliten Nokia (i 2013) så brydde meg fint lite om han ville stikke av med den. Så han se skuffa ut når han se mobilen, men ringer et nummer. Så drar kidden fram bønna si, som var no dritt, så skækk og godtroende som jeg er så viser jeg han en grammer med bønna mi for å lære han hva som er bra. Så bare tar han den og nekter for at han har tatt den. Så jeg drar han inn i kiosken igjen og sier til eieren at han kompisen hans bøffa hasjen min! Han i kassa nekter for å kjenne fyren, jeg blir litt stressa for jeg innser hvor jævla rusa han kidden er, og jeg har ei plate i lomma… så jeg tenker bare fuck it, hvis han ringte en kompis så har han nummeret og hvis vi sloss så gidder jeg ikke ryke på en grammer, så jeg bare gikk derfra. Var en del ran i bydelen på den tiden. Aldri vist bønna til fremmede igjen. Ellers skulle jeg bli rana i den byen jeg kommer fra, men en kunde sa at jeg hadde kids (noe jeg ikke har) så boleren som skulle rane meg droppa det