Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 6520
Fikk noe i posten fra canal digital her en dag.
Nå kan du få gratis Wimp (musikktjeneste), se film og hele tippeligaen på nettet gratis dersom du har canal digital

Vet ikke hvor lenge hvor lenge dette tilbudet har vært tilgjengelig, men tenkte jeg skulle dele det forumet.

Steg 1:
- Opprett Minside bruker:

Hvis du har kabel, gå inn på denne linken:
https://kabel.canaldigital.no/Opprett-MinSide-bruker/

eller..

Hvis du har parabol, gå inn på denne linken:
https://parabol.canaldigital.no/Para...inSide-bruker/

Steg 2:
Fyll ut nødvendig informasjon for å lage "Minside-bruker".

Steg 3:
Opprett Wimp-bruker. "Canal digital Go" trenger ikke aktivering.

Nyt ubegrenset musikk (uten reklame) og se fotballkamper live + film

Mer info finner du på www.canaldigital.no
Sist endret av Azarat; 4. mai 2011 kl. 12:16.
motherfucker Jones
snowdog's Avatar
Det er ganske nytt leste for 2-3 mnd siden i IT avisen at canal digital har laget avtale med wimp tror jeg :P men må du få det brevet i posten ?
Trådstarter
Sitat av snowdog Vis innlegg
Det er ganske nytt leste for 2-3 mnd siden i IT avisen at canal digital har laget avtale med wimp tror jeg :P men må du få det brevet i posten ?
Vis hele sitatet...
Nei, du trenger ikke brevet. Du trenger bare kundenummer
motherfucker Jones
snowdog's Avatar
hvor kan jeg se det da ?

EDIT: glem det så det nå :P
Sist endret av snowdog; 4. mai 2011 kl. 12:19.
Mannen med mens
duzzyd's Avatar
"Er du kabel-tv-kunde med bredbåndshastighet MAXI (12 Mbps) eller høyere, får du fri tilgang til alle Tippeligakampene via nett-tv-løsningen."

Helvetes usle 5 Mbps!
motherfucker Jones
snowdog's Avatar
Jeg vil ikke ha det på pc :P bare på ipod betaler heller for spotify mye bedre wimp er helt elendig
Trådstarter
Sitat av snowdog Vis innlegg
Jeg vil ikke ha det på pc :P bare på ipod betaler heller for spotify mye bedre wimp er helt elendig
Vis hele sitatet...
Ja, for å få Wimp på ipod trenger du jo å betale. Har hørt at spoitfy er hakket bedre når det gjelder ipod/mobil osv.
Jeg er så langt vedlig fornøyd med gratis Wimp på pc

Men skal du ha på pc, må du huske å gå inn på instillinger og velg høy musikkkvalitet!

Sitat av duzzyd Vis innlegg
"Er du kabel-tv-kunde med bredbåndshastighet MAXI (12 Mbps) eller høyere, får du fri tilgang til alle Tippeligakampene via nett-tv-løsningen."

Helvetes usle 5 Mbps!
Vis hele sitatet...
Det var synd
Gjelder dette også for Wimp, eller var du bare ute etter gratis live fotball? Tror jeg har 12 mbps.
Sist endret av Azarat; 4. mai 2011 kl. 12:34.
Mannen med mens
duzzyd's Avatar
Sitat av Azarat Vis innlegg

Det var synd
Gjelder dette også for Wimp, eller var du bare ute etter gratis live fotball? Tror jeg har 12 mbps.
Vis hele sitatet...
Ja var egentlig det, har Spotify Unlimited fra før.
Men måtte jo teste Wimp siden det er gratis. Hatet først designet, men ble fort vant til det.
Syns Wimp var et mye bedre program til å utforske ny musikk med. Elsket spesielt hvordan album var delt inn i de forskjellige musikksjangerne
under "Sjangerlister". Fin og enkel måte å utvide musikkhorisonten på!

Akkurat nå er det en helt ny verden av Danseband&Folkemusikk som utforskes, så takk for tipset!
Eat to bite?
Curver's Avatar
Har canal digital parabol og her fungerer wimp strålende. Om de bare kunne fokusere på den jævla dritt boksen demmes i steden. (hd pvr)
Trådstarter
Sitat av duzzyd Vis innlegg
Ja var egentlig det, har Spotify Unlimited fra før.
Men måtte jo teste Wimp siden det er gratis. Hatet først designet, men ble fort vant til det.
Syns Wimp var et mye bedre program til å utforske ny musikk med. Elsket spesielt hvordan album var delt inn i de forskjellige musikksjangerne
under "Sjangerlister". Fin og enkel måte å utvide musikkhorisonten på!

Akkurat nå er det en helt ny verden av Danseband&Folkemusikk som utforskes, så takk for tipset!
Vis hele sitatet...
Synes designet ikke var så bra i starten jeg heller. Det var veldig rotete, men det er sikkert fordi jeg var vant med Spotify som er veldig ryddig og systematisk.

På Wimp finner du jo også flere kjente artister/band som mangler i Spotify, bla. the beatles, metallica, ac/dc osv.
Dette funker ikke lengre eller? tenker på gratis fotball og film? står at jeg må betale 49 for fotball uke. Har ikke sjekka film enda.
Trådstarter
Sitat av shiiit Vis innlegg
Dette funker ikke lengre eller? tenker på gratis fotball og film? står at jeg må betale 49 for fotball uke. Har ikke sjekka film enda.
Vis hele sitatet...
http://fotball.max.no/#

Det koster 49 kr for å se fotball uten canal digital MAXI (12 mbps).
Sitat av Curver Vis innlegg
Har canal digital parabol og her fungerer wimp strålende. Om de bare kunne fokusere på den jævla dritt boksen demmes i steden. (hd pvr)
Vis hele sitatet...
Dem har annonsert nye bokser!
her er en av dem : http://www.dinside.no/858286/ny-hd-p...-canal-digital
Trådstarter
Sitat av NORDNORGE Vis innlegg
Dem har annonsert nye bokser!
her er en av dem : http://www.dinside.no/858286/ny-hd-p...-canal-digital
Vis hele sitatet...
Er nok kanskje den boksen han snakker om. Siden du linker til ble skrevet for 5-6 måneder siden.
Sist endret av Azarat; 4. mai 2011 kl. 19:53.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hei!
Jeg har et problem med en Canal Digital boks, og lurte på om noen av dere kan hjelpe meg?
Skulle endre bildeinnstillingene for å se hele bildet, og da fikk jeg endret oppløsningen. Det som skjedde da, var at skjermen ble blå, og det står "no input". Har forsøkt å bytte HDMI-kabel, skru av og på boksen, tv'en, forsterkeren og lignende. Boksen fungerer, men det kommer ikke noe bilde på tven.. Noen som vet noe om problemet mitt?
Vet jeg burde laget et eget innlegg, men er ny her, så vet ikke hvordan jeg gjør dette.
Trådstarter
Sitat av myhrer95 Vis innlegg
Hei!
Jeg har et problem med en Canal Digital boks, og lurte på om noen av dere kan hjelpe meg?
Skulle endre bildeinnstillingene for å se hele bildet, og da fikk jeg endret oppløsningen. Det som skjedde da, var at skjermen ble blå, og det står "no input". Har forsøkt å bytte HDMI-kabel, skru av og på boksen, tv'en, forsterkeren og lignende. Boksen fungerer, men det kommer ikke noe bilde på tven.. Noen som vet noe om problemet mitt?
Vet jeg burde laget et eget innlegg, men er ny her, så vet ikke hvordan jeg gjør dette.
Vis hele sitatet...
Hvilken dekoder har du?
Har nylig anskaffet meg en ny canal digital pvr dekoder, og har ikke oppdaget noe lignende problemer. Vil anbefale deg å kontakte canal digital's kundeservice i tilfelle dette kan dreie seg om feil med "boksen".
Sist endret av Azarat; 27. juli 2011 kl. 19:39.
Mitt wimp abm fungerte i rundt 24 timer før det ble deaktivert... Ukjent hvorfor egentlig?

Noe dritt CD reklamerer for i allefall, siden det faen ikke fungerer.
Trådstarter
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Mitt wimp abm fungerte i rundt 24 timer før det ble deaktivert... Ukjent hvorfor egentlig?

Noe dritt CD reklamerer for i allefall, siden det faen ikke fungerer.
Vis hele sitatet...
Har du avsluttet canal digital abm? Wimp fungerer med meg, og det har det gjort i flere måneder nå (uten reklame).
Nei, alt er slik det alltid har vært.

Eneste grunnen jeg kan tenke meg, er at wimp ble registrert på et annet nr, enn det som står oppført på CD-abm.
Trådstarter
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Nei, alt er slik det alltid har vært.

Eneste grunnen jeg kan tenke meg, er at wimp ble registrert på et annet nr, enn det som står oppført på CD-abm.
Vis hele sitatet...
Nå skjønner jeg ikke...
CD- abm? Har du ikke laget en canal digital wimp bruker?
Joda..
Men, brukeren har fått fjernet gratis-tilgangen... Måtte jo registrere mob-nr så =)
Trådstarter
Tror du bør prøve å logge inn på "min side" og endre mobil-nr på nytt, etter det jeg har forstått

Prøv å gå inn på "endre abonnement" under "Administrer Wimp" når du er logget inn.