Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 4531
I sommer skal jeg på ferie til sunny beach..
Så jeg lurte på om det er noen som har noen tips til hvor man kan shoppe, om det er noen bra turistattraksjoner eller hvilke restauranter man burde gå på?
Og hva burde man styre unna?
Styr unna frukt selgerne, en jeg møtte da jeg var der nede hadde blitt frastjålet 50 euro eller noe slikt da han skulle ha seg noe frukt. De hadde bare tatt pengene, sagt de skulle veksle, og kom aldri tilbake.
Da han møtte på dem senere var det som om alt var glemt eller noe..

litt OT: Slingshot'n MÅ prøves! (med litt promille er den enda bedre )
Sitat av ohsnap Vis innlegg
Styr unna frukt selgerne, en jeg møtte da jeg var der nede hadde blitt frastjålet 50 euro eller noe slikt da han skulle ha seg noe frukt. De hadde bare tatt pengene, sagt de skulle veksle, og kom aldri tilbake.
Da han møtte på dem senere var det som om alt var glemt eller noe..

litt OT: Slingshot'n MÅ prøves! (med litt promille er den enda bedre )
Vis hele sitatet...
Hvem FAEN kjøper frukt for 400 kr?
Sitat av Erlendman Vis innlegg
Hvem FAEN kjøper frukt for 400 kr?
Vis hele sitatet...
Fyren som ble frastjålet hadde hatt 50 euro i hånden, og så hadde fruktselgerne bare tatt pengene å sagt noe om å veksle.. var noe slikt som skjedde
blir ikke sunny beach kalt for bloody beach? , er det sånn der enda?
Om du er gutt, så hold deg unna de lokale kara. De banker deg opp og raner deg for en 50lapp om de kan.
Trådstarter
7 1
Takk for svar!

Tror ikke det blir kalt bloody beach enda, tror det har blitt bedre.. Noen som vet?
Jeg har hvert der 2 ganger og fikk et nydelig innblikk av denne plassen.
Søkte litt her på forumet, og fant denne tråden: http://freak.no/forum/showthread.php...ht=sunny+beach
Der kan du få et svar, og vurdere selv hva du syntes.
Trådstarter
7 1
Denne tråden er jo fra 2007 så kan være at mye har forandret seg siden den tid..
Sist endret av ingiis; 2. mai 2011 kl. 18:02.
Sitat av ohsnap Vis innlegg
Styr unna frukt selgerne, en jeg møtte da jeg var der nede hadde blitt frastjålet 50 euro eller noe slikt da han skulle ha seg noe frukt. De hadde bare tatt pengene, sagt de skulle veksle, og kom aldri tilbake.
Da han møtte på dem senere var det som om alt var glemt eller noe..

litt OT: Slingshot'n MÅ prøves! (med litt promille er den enda bedre )
Vis hele sitatet...
Styr unna hele Sunny Beach sier nå jeg!
Trådstarter
7 1
Er det ingen som har noe positivt å si om Sunny Beach?
Sier seg vel selv når 98% av turistene raver rundt med 3 i promille, at det ikke kan unngåes tull.
Har vært i sunny 4 ganger nå, og er en ålreit plass. Ta forhandsregler når du er der, befolkningen svindler deg om de får sjangsen, avtal prisen på taxi før du setter deg inn, ha alltid mindre kontanter på deg, ikke løp rundt med alle pengene du har.
Jeg skal finne frem et par telefonnummere til taxisjåfører du kan stole på.

Husk: sykkeltaxi koster 50 leva, ikke 15 som dem sier etterpå, om du havner i en knipe hvor dem forlanger mer når dem har fullført tjenesten, betal dem ekstra kronene, og unngå eventuelle vansker.

Lazur, grabbarna bus, og den norske jeg ikke kommer på navnet på i blomstergata anbefalles.
En tur på red rose etter du har vært der, er ikke dumt heller.

Å prøve å bli skutt i strikk er gøy, den gir et bra kick. Styr helst unna rodeo oksen, der er det et høyt antall benbrudd pr dag.

Når du er ute å spiser er jeg mest fornøyd med garfield, og minst fornøyd med H.C. Andersen.

Håper dette hjelper deg litt.

God tur!
Sitat av ingiis Vis innlegg
Denne tråden er jo fra 2007 så kan være at mye har forandret seg siden den tid..
Vis hele sitatet...
Tråden er fra i dag. Medlemmet registrerte seg i 2007
toppidrettsutøver
toffer125's Avatar
om jeg får lov til å spørre, når er det du drar?
skal dit jeg og i sommer
Mannen med mens
duzzyd's Avatar
Sitat av dumbfuck Vis innlegg
Tråden er fra i dag. Medlemmet registrerte seg i 2007
Vis hele sitatet...
Haha, ikke for å være slem, men nå lever du litt opp til nicket ditt som i den andre tråden

Ingiis snakker om tråden Keegen linket til, som er fra 2007.
Sitat av duzzyd Vis innlegg
Haha, ikke for å være slem, men nå lever du litt opp til nicket ditt som i den andre tråden

Ingiis snakker om tråden Keegen linket til, som er fra 2007.
Vis hele sitatet...
Jeg har vært nesten 11 dager på øl, vin og spritfylla. Hva faen vil du meg?
Dessuten burde man klikke "Sitér" når man svarer noen.

Sydenturisme er uansett blod-harry og forebeholdt bondske briter og skandinavere.
Sist endret av dumbfuck; 2. mai 2011 kl. 18:39.
Sitat av duzzyd Vis innlegg
Haha, ikke for å være slem, men nå lever du litt opp til nicket ditt som i den andre tråden

Ingiis snakker om tråden Keegen linket til, som er fra 2007.
Vis hele sitatet...
Helt klar over at denne tråden er fra 2007. Men jeg var der i 2010 og syntes at sunny beach var en bra plass. Så lenge man tar forhåndsregler og ikke oppfører seg som mange fulle syden turister gjør, så går nok dette bra.
Sitat av toffer125 Vis innlegg
om jeg får lov til å spørre, når er det du drar?
skal dit jeg og i sommer
Vis hele sitatet...

Yeah, Når skal dere dit? Vi er en guttegjeng som drar 3. august
Sitat av ingiis Vis innlegg
I sommer skal jeg på ferie til sunny beach..
Så jeg lurte på om det er noen som har noen tips til hvor man kan shoppe, om det er noen bra turistattraksjoner eller hvilke restauranter man burde gå på?
Og hva burde man styre unna?
Vis hele sitatet...
Hele stedet? Sunny-Beach er et charter-eldorado fra sovjet-tiden og service og hotellstandard har ikke endret seg mye siden da.. det eneste som har endret seg er vel egentlig prisene
Experientia docet
UrbanFreak86's Avatar
Var flere venner av meg som dro til "bloody beach" sommeren 2010.
Det var vel rundt 10stk jeg kjenner som dro ditt.
4 av de ble ranet for mobiler/telefoner/cash når de skulle gå ut av en taxi.
3 av de kom i klammeri med lokal belfokningen fordi at de forsvarte noen kvinner som ble slått av noen lokale analfabeter.
3 av de klarte og unngå bråk.

Jeg ville minne om at mine venner som var der kun er vanlig nordmenn som har en jobb/studenter og at de ikke er bråkmakere/dop brukere/eller sosial klienter hos NAV.
toppidrettsutøver
toffer125's Avatar
Sitat av andreas... Vis innlegg
Yeah, Når skal dere dit? Vi er en guttegjeng som drar 3. august
Vis hele sitatet...
Maan! Vi drar 11 Juli :/ skulle bare vært litt senere
Sitat av dumbfuck Vis innlegg
Jeg har vært nesten 11 dager på øl, vin og spritfylla. Hva faen vil du meg?
Vis hele sitatet...
Hvordan kunne han vite det på forhånd? Og btw, du er kul..
Sitat av UrbanFreak86 Vis innlegg
Var flere venner av meg som dro til "bloody beach" sommeren 2010.
Det var vel rundt 10stk jeg kjenner som dro ditt.
4 av de ble ranet for mobiler/telefoner/cash når de skulle gå ut av en taxi.
3 av de kom i klammeri med lokal belfokningen fordi at de forsvarte noen kvinner som ble slått av noen lokale analfabeter.
3 av de klarte og unngå bråk.

Jeg ville minne om at mine venner som var der kun er vanlig nordmenn som har en jobb/studenter og at de ikke er bråkmakere/dop brukere/eller sosial klienter hos NAV.
Vis hele sitatet...
nettopp derfor de ble blæsta, forvokste valper spotter man på flekken lol.
Jeg var der i 2007, ble aldri drept, voldtatt, banket eller frastjålet noen ting. Hadde 2 fine uker vi. Vi bodde i Nessebar, men var daglig i Sunny Beach. Nå var vi riktignok ikke der for å feste og herje, men for å slappe av og ta en tur på byen for å se på liv og røre en og annen kveld/natt. Hadde en hyggelig taxisjåfør som kjørte oss dit vi ville, når vi ville, for 20 leva (?). Fikk telefonnummeret hans og ringte han når det passa oss omtrent.

Anbefaler å ta en tur innom gamle Nessebar, mange fine restauranter og litt "historie" å se om man er interessert. På Sunny Beach husker jeg ikke angående spisesteder, husker bare det var vanskelig/umulig å finne et normalt sted det ikke var et par tullinger som spilte gitar og sang så det skar i ørene. Vi ville ha fred og ro når vi skulle spise middag..

Shopping sier du? Eh, "Flower street" og området rundt der er vel tingen om jeg ikke tar helt feil? Piratkopierte klær finner man cirka overalt der.
Sist endret av thomasw; 3. mai 2011 kl. 14:39.
Trådstarter
7 1
Takk for svar
Nå er det (tildels veldig) lenge siden jeg har vært i Sunny Beach (slutten av 90-tallet), men fikk definitivt ikke noe godt inntrykk av stedet :-) Bodde da i Golden Sands som ligger rundt 12 mil lenger nord, og dette var en betydelig bedre "turistby" den gangen. Nå har vel begge steder blitt modernisert en del siden, men jeg har inntrykk av at Golden Sands/Albena kanskje fortsatt har rykte på seg for å være triveligere og tryggere, med bla. bedre strand og badeforhold (har hørt om både søppel/kloakk og blodigler i vannet på SB, men man kan sikkert ta en god del av dette med en klype salt). Golden Sands/Albena er beregnet på litt mer krevende småbarnsfamilier (men gudene skal vite at det er nok av festende ungdom der også), SB har vel mer vært party party er mitt inntrykk :-) Vi var nærmest på gjennomreise, forsåvidt, hadde vært på Nessebar på sightseeing og var innom SB noen timer på hjemturen.

Prisene på disse turiststedene ligger ihvertfall uansett en god del over det den alminnelige bulgarer er vant til å betale (naturlig nok, slik er det vel generelt med turiststeder), og skal man handle en del er det vel da lurt å reise til nærmeste by, hvor prisene typisk er en (god) del lavere. I tilfellet Golden Sands hadde man Varna innen rekkevidde (ca 3 mils reise, mener jeg å huske), for SB blir det vel Burgas, tror jeg, en havneby med ca 200k innbyggere (omtrent 4 mil sørover). Har aldri vært der, så den vet jeg lite om, men det kan jo være verdt å ta en tur dit, kanskje. Hvis du får telefonnummeret til en god taxisjåfør fra en av disse andre som har skrevet i tråden så kan jo det være en god start. Selv var jeg med å på ta taxi fra Golden Sands, på tvers av landet til bla. Shipka, Kophrivshtitsa (med forbehold om korrekt stabling av bokstaver), Sofia og Rila. Ikke en udelt glede med 5 personer i en Lada 1500 hvor kun ett vindu kunne rulles ned i solsteiken, men moro var det jo allikevel :-)

Når det gjelder uoriginale kopi-produkter så florerer de selvsagt. Må le den dag i dag når jeg tenker tilbake på et par sko jeg så i en butikk i Balchik, med moteriktige 3 striper ned på sidene, og teksten "adibass"....

Uansett: blir vel en fin tur tenker jeg. Sol, varme, bading, øl etc etc
Sjefsbikkja
sparco's Avatar
To utesteder som er verdt å dra på er Coyote Ugly og Den Glade Viking. Førstnevnte er mer en pub, inspirert av filmen, hvor de fra tid til annen (et par ganger i timen) gjør danse show og leker med ild og spruter ned bargjester med vann og deler ut gratis shots. Den glade viking er den mest populære nattklubben hvor det samler seg ungdommer fra Skandinavia og england. Men det koster å er den å komme inn, og drinkene der er ganske dyre. Men for et show!

OG når det kommer til sikkerhet så er det ikke noe problem i Sunny Beach så lenge du ikke går bananas og sparker til en av de dyre Mercedesene eller Range Roverne som står utenfor husene dems i hovedgågata.
Sitat av ohsnap Vis innlegg
Fyren som ble frastjålet hadde hatt 50 euro i hånden, og så hadde fruktselgerne bare tatt pengene å sagt noe om å veksle.. var noe slikt som skjedde
Vis hele sitatet...
Jamen, hvis du skal kjøpe frukt, så betaler du ikke med 50 euro til en pakkis? Det sier seg selv.