Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1065
Hey, jeg vil gjerne oppgradere pc-en min, men er usikker på hva jeg bør skifte ut. Pc-en er ment til spill, og vurderer å skaffe meg et nytt skjermkort, helst til under 2000 kr.

Spesifikasjoner:
Hovedkort: ACPI PNP0C02
Prosessor: Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz
Skjemkort: Nvidia Geforce 8600 GT
Minne: 3326MB RAM

Windows Vista Home Premium
Hva spiller du og hva forventer du å dra det på?
Trådstarter
5 0
Jeg vil helst spille spill som wow, the witcher og shogun på en relativ høy grafikk.
Hvis den er ment til spill bør du kjøpe et nytt GPU. Du får et rimelig bra skjermkort til 2000kr hvis strømforsyningen din er kraftig nok. MSI sitt 560Ti har blitt anbefalt mye rundt på maskinvaretrådene her.

Sånn som jeg ser det trengs egentlig det meste å byttes ut. Du bør forøvrig oppgradere til Windows 7 da det er et mye "lettere" OS. Du kan merke litt forskjell på spill bare der.

Og ja, velkommen!
Og 2k er budsjettet? Ikke bra.

Du burde vel kanskje spare litt til. Mtp at RAM, HK og CPU er avhengig av hverandre. Oppgraderer du 1, må du ta de 2 andre og.
Trådstarter
5 0
Hey, thx! Men er det sånn at hvis jeg kjøpet et nytt skjermkort, vil ikke det ha noe særlig betydning på flyten og grafikken når jeg spiller? Hvor kan jeg oppgradere til windows 7 ? Takker for svar

Hva syns dere jeg bør gjøre, er det i hele tatt vits å oppgradere noe, eller vil jeg bare tape masse penger på det ?
Du vil få veldig mye bedre spillytelse ved å kun oppgradere skjermkort. Vurder å overklokke prosessoren din også, samt oppgradere til Windows 7. Men igjen, du vil kunne spille spillene du nevner med, nettopp, relativt høy grafikk med oppgradering av skjermkort.

Men åpne kabinettet og fortell oss hva det står på strømforsyningen din - det avgjør litt ift. hva du kan kjøre av skjermkort. Prøv også å finne ut hvilket kabinett du har mtp. plass til skjermkort!
Trådstarter
5 0
Jeg har 230 watt strømforsyning, bør jeg kjøpe ny, dersom jeg kjøper dette skjermkortet http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=622728#extra
Nei, du bør ikke, du MÅ! Dessverre.

Ca. 500W holder for de fleste skjermkort på markedet. En billig, modulær PSU fra dustinhome, samt et godt skjermkort i budsjettklassen.

Husk å sjekke kabinettet også!
Sist endret av httpwhat; 5. juni 2011 kl. 21:33.
Trådstarter
5 0
Takker for svar, jeg MÅ nok kjøpe ny strømforsyning, og et nytt skjermkort, tar å evt oppgradere til windows 7 senere, men tror det skal holde for nå.
Sist endret av snack800; 5. juni 2011 kl. 21:43.
Bare husk å rense maskinen for gamle drivere og dritt. En formatering/reinstallering av OS er uansett ikke å forakte når du bytter hardware. En liten fugl hvisket deg hvordan dette kan gjøres uten kostnad.
Sitat av snack800 Vis innlegg
Takker for svar, jeg MÅ nok kjøpe ny strømforsyning, og et nytt skjermkort, tar å evt oppgradere til windows 7 senere, men tror det skal holde for nå.
Vis hele sitatet...
Ikke la den nye hardwaren din infiseres med Vista, kjøp(eller "Gud" forby last ned ) Windows 7.
Da får du også utnyttet mer RAM til spilling.