Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 375
Har slitt mye i det siste med ustabilt internet på den stasjonære pcen min her og der. Noen ganger fungerer det helt fint, mens andre ganger er det veldig ustabilt. Klarer ikke å måle med speedtest o.l.

Er det noen som har noen tips og triks jeg kan teste? Restarte pcen funker ikke, og farten er høy på mobil og andre enheter mens dette skjer. Bare spør om det er informasjon dere trenger. All hjelp er verdsatt. Begynner å bli litt frustrert
Er du tilkoplet wifi eller med kabel?
Burde absolutt nevnt det klarere at jeg bruker wifi ja. Er så og si umulig å få en kabel til pcen. Har også sjekket at driverne er oppdaterte og har også reinstallert dem. Problemet har holdt på i en uke ca. Før det var det ganske bra.
Det er antakeligvis forstyrrelser i signalene. Kanskje fra en nabo som har fått en ny ruter, eller kanskje en ny enhet i huset. Kan være mange årsaker, men er nok forstyrrelser. Kan også være mulig det blir bedre med en ny ruter.

Spørsmål: Er du tilkoblet 2.4 GHz eller 5 GHz?
5 GHz. Men bør ikke en laptop en halvmeter fra den stasjonære ha de samme problemene hvis det er ruteren? Kan eventuelt prøve å resette ruteren helt for å se om det hjelper noe.
Nei, det kan være den stasjonære maskina er litt mer utsatt/følsom for interferens fra andre signaler. Kanskje til og med det kan være interferens fra selve maskinen. En USB 3.0 HDD kan interferere med WiFi-signaler for eksempel.