Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1422
Hei! Miste jobben i september og fikk siste lønna i oktober, snakket med nav og ble godkjent for økonomisk støtte nov og desember.

Nå har jeg fått nytt jobb og snakket med nav og spørte om det var helt klart jeg fikk støtten ut Desember da jeg ikke får lønn før i Januar, de sa ja du får betalt som i november, den 1 des og den 15 des, i dag har jeg ikke fått noe på konto, og desverre sjekket jeg konto for sent og nav var stengt.

Tror dere de ikke har betalt støtten pga jeg har fått ny jobb? Har aldri fått støtte før så vet ikke helt hvordan dette fungerer. Har jo vedtakt der det står akkurat det som de sa til meg, men nå er det snart jul og jeg er redd for at støtten ikke blir betalt, har 200 lapp. Skal så klart ringe på mandag men lurer om noen har vært i den situasjonen før?
Anonym bruker
"Nummen Småskogmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sender du meldekort?
Arbeidsavklaringspenger AAP har i hvertfall litt andre utbetalings datoer i desember for att folk skal ha spenn til jul, men det er vell ikke det du har opplevd?
Ja har sendt meldekort.

nei har aldri motatt noe fra nav før.
Sist endret av Elisate10; 15. desember 2017 kl. 20:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Nyfiken Husmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har ikke vært i samme situasjon som deg, men når begynte du i jobben? Om du begynte etter 1. desember og før 15. desember, så tror jeg NAV har tolket det sånn at du ikke skal ha utbetaling etter at du begynte i jobb.
begynte å jobbe for 4 dager siden.. :/
Anonym bruker
"Nyfiken Husmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Og du ga beskjed til NAV at du begynte å jobbe for 4 dager siden? Altså at du ga beskjed at du begynte å jobbe 11. desember? Da skulle du vel i teorien ha hatt utbetaling for de dagene sidene 1. desember til 11. desember, som du ikke jobbet. Altså, opptjeningstid på 6 arbeidsdager om jeg tolker deg riktig. Ville nok ha tatt kontakt med NAV på mandag og hørt med de. Er fullt mulig at det har vært litt julekaos.
Ja snakket med de den 8 desember når jeg fikk jobb tilbud og de sa jeg skulle motta støtte igjen den 15.
Ja vi får håpe det. takk for svar
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det hender AAP blir en dag eller to forsinket.
Bad motherfucker
17 9
Er det snakk om sosial stønad?
Hvis ja, så skal pengene bli utbetalt som vedtaket sier selvom du får deg jobb i stønadsperioden. Jeg anbefaler at du leser begrunnelsen i vedtaket godt, der kan det ligge et eller annet som kan forklare hvorfor du ikke får utbetalt. Det har også vært litt trøbbel med utbetalingene den siste måneden, så det kan bare være litt problemer i systemet som forårsaker sene utbetalinger. Den ekstra tusenlappen til jul betales også som regel ut rundt den 15. des.
Jeg jobber med sosial stønad i NAV.
Ja snakker om sosial. Vedtaket sier at stønaden skal betales 1 des og den andre halvparten 15 des. vilkårene var at hvis jeg ikke møtte på jobbklubb kunne de trekke penger fra stønaden.
Har møtt opp hver eneste dag til den 11.12 da jeg begynte å jobbe denne dagen.
Fikk melding fra saksbehandleren min at alt var i orden og de vet at jeg ikke møter opp på jobbklubb, har sendt inn kontrakten min så de vet jeg jobber, meldekort sendt.
Håper dette er noen feil i systemet og at penger kommer inn på konto på mandag, men man blir redd før at det ikke betales, spesialt nå i desember.
Husk at det er lørdag og helg nå.
På mandag får du nok svar ...
Sist endret av radion; 16. desember 2017 kl. 01:30.