Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 3166
God kveld freaks!

Tenker å kjøpe meg en dirtbike/crosser, ser at Motornorway.no har 150,250cc til en merkelig lav pris

Noen som eier/har prøvd disse "orion x-pro...." dirtbiksa ?
Lurer litt på hvordan aksen er, kvaliteten å om det er noen stor forskjell på 150/250n

Skal kun brukes til hytta og div, ikke noe banekjøring osv. Takk for svar!!
Heisann! Jeg hadde en orion 110ccm å orion 250ccm en gang i tiden.
Aksen er faktisk helt ok iforhold til hvordan sykkel det er, det er jo 4takter, så er jo bunndrag. Kvaliteten er helt ok. Hadde min 2år uten problemer. Kun olje bytte i ny å ne.. Hadde jeg vært deg hadde jeg gått for 250en, ikke stor forskjell i pris, pluss litt mer hester. Du trenger dem hestene du kan få hehe.
Trådstarter
35 0
Sitat av Stboy Vis innlegg
Heisann! Jeg hadde en orion 110ccm å orion 250ccm en gang i tiden.
Aksen er faktisk helt ok iforhold til hvordan sykkel det er, det er jo 4takter, så er jo bunndrag. Kvaliteten er helt ok. Hadde min 2år uten problemer. Kun olje bytte i ny å ne.. Hadde jeg vært deg hadde jeg gått for 250en, ikke stor forskjell i pris, pluss litt mer hester. Du trenger dem hestene du kan få hehe.
Vis hele sitatet...


Tusen takk for svar !!!

Ja det er ikke så stor forskjell i pris, men der jeg skal kjøre er det ikke det største terrenget , så er det såppas stor forskjell i ytelse på 250 kontra 150 at det er uten tvil værd 2.500 ish ekstra ?

Jeg har fått svar på det meste jeg ville ha svar på! Men om det er flere her som har noe å si om orion så kjør på!! Takk
Ja jeg har hatt en av de søpple sykklene der og dem kan på ingen måte måle seg med en skikkelig crosser. Dem er mye mindre enn en vanelig cross men tyngere enn en skikkelig 450.

Bare støpegods og kinadeler som er laget for å gå fort i stykker. Selv turer på flata fikk jeg problemer. Om du vil ha en liten å billig crosser så anbefaler jeg å bare kjøpe en brukt 85cc vanelig cross (honda, yamaha osv osv)
Dem har fler hester enn en 250 fra motornorway.
Det eneste som fungerer på de syklene der er motoren, alt annet er søppel. Felgene tåler ingenting og demperne er mildt sagt ræva... kjøp deg en 85 eller 110 cc i høy utgave som faktisk er laget for og kjøre med. (Kawa, Honda, ktm, Yamaha ett.)
Er en annen tråd om akkurat det samme her inne mye info der
Trådstarter
35 0
Sitat av Oprah Vis innlegg
Det eneste som fungerer på de syklene der er motoren, alt annet er søppel. Felgene tåler ingenting og demperne er mildt sagt ræva... kjøp deg en 85 eller 110 cc i høy utgave som faktisk er laget for og kjøre med. (Kawa, Honda, ktm, Yamaha ett.)
Vis hele sitatet...
Kan du linke den?
Da har vi forskjellige erfaringer værtfall! Jeg har ingenting vondt å si om dem syklene at dem veier like mye som en 450 stemmer over hode ikke... Men som di andre også sier, så er selvfølgelig en merke crosser mye bedre å sprekere.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av skullptura Vis innlegg
Kan du linke den?
Vis hele sitatet...
Det letteste er egentlig og gå på Finn og søke etter sykler med 60-110cc, da luker du ut mopeder og de aller fleste lettsykler. Gå for ett av de kjente merkene og du er klar for sprell.
Jeg er ikke komfortabel med og anbefale en sykkel, da de kan se bra ut men være dårlig vedlikeholdt.

Det er veldig mange som mener du bør holde deg unna sykler som er kjørt på bane, men det er etter min mening tull. Det er større sannsynlighet for godt vedlikehold fra folk som kjører aktivt. ( dette er min mening, kjører ikke på bane selv da min sykkel er registrert)

* beklager sent svar
Sist endret av Oprah; 18. juli 2018 kl. 02:35. Grunn: Beklager sent svar
Får deg en brukt Honda Crf250r for rundt 20 k evt en Kawasaki KX250F
absolutt ikke gå for en dirtbike fra motornorway, dårlig kvalitet på alt bortsett fra motor, kjøpte for morroskyld orion 250, og tenkte at det ikke kan være "så" dårlig som folk mener. men det er virkelig så dårlig. motoren i dag blir brukt til en "ski-heis" så fikk jo nytte av seg. men kjøp heller en brukt mc, fex en 125cc 2 takt yamaha.
Sitat av First-Price Vis innlegg
absolutt ikke gå for en dirtbike fra motornorway, dårlig kvalitet på alt bortsett fra motor, kjøpte for morroskyld orion 250, og tenkte at det ikke kan være "så" dårlig som folk mener. men det er virkelig så dårlig. motoren i dag blir brukt til en "ski-heis" så fikk jo nytte av seg. men kjøp heller en brukt mc, fex en 125cc 2 takt yamaha.
Vis hele sitatet...
For en person som spør om og handle en orion sykkel har den kunnskapen som trengs til å ha en 2takt crosser....



Beste valget hadde vært en 250 eller 450 4 takt,
Synes det er Lettere å skru på 2 takt kontra 4 takt. Det tror jeg di fleste med litt peil kan være enig i
Sitat av 5FDP Vis innlegg
Synes det er Lettere å skru på 2 takt kontra 4 takt. Det tror jeg di fleste med litt peil kan være enig i
Vis hele sitatet...
Er mye lettere å skru på en 2 takt men krever også mye mer gjenvlig service noe jeg vil påstå trådstarter ikke kan.
Sitat av Stboy Vis innlegg
Jeg har ingenting vondt å si om dem syklene at dem veier like mye som en 450 stemmer over hode ikke...
Vis hele sitatet...
Jo, det stemmer faktisk!

En honda Crf 450 veier 110kg, 250 fra motornorway som jeg hadde veide litt over 100kg.
Ser dem har fått noen nyere 250 modeller på motornorway (samme dritten) denne står det at verier 90kg inne på siden dems.