Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1667
Hei. Jeg har anmeldt en voldtekt som skjedde når jeg var blitt dopet ned som femten åring.
I avhør spurte de veldig rare spørsmål til vitner(kjæreste, psykolog osv)
De spurte om de syntes jeg var slitsom, unormal og stakkarslig...
Vitnene til "mistenkt"(jeg vet jo han gjorde det og det skjærer i hjertet å snakke om dette) - ble spurt om gode egenskaper, mens vitnene på "min side" ble kun spurt negative spørsmål og sånt
Jeg er barnevernsbarn, og har vært i kontakt med politi over 130 ganger, bare på grunn av rømninger fra barnevernsinstutisjon(paragraf 4/12, hadde bare ikke noe annet sted å bo)...det begynner å gå opp for meg at dersom man har en slik fortid må man bare sjule det, når politiet ser på deg som lite troverdig på grunn av noe sånt? HVA FAEN...
Jeg har blitt veldig redd for fremtidlig rettsak når alle vonde ting som det- kommer til å bli brukt imot meg...Vet noen i hvor stor grad det er sannsynlig at det stilles avgjørende spørsmål om familie forhold etc i rettsaken?
Jeg føler politiet har tredd på meg en sokk som det står jævela drittunge på, som jeg ikke klarer å få av meg... Jeg må bare forbrede meg til hva som kommer til å bli brukt imot meg, for jeg får ikke sove til jeg finner det ut -jente 19
Skjønner ikke helt hvorfor du vet hva vitnene har blitt spurt om. Du burde ikke snakke med dem (om saken) etter min mening, er også litt vanskelig å vite sikkert hva de ble spurt om da du bare får gjenfortalt det.

Hvis det blir rettsak så vil jo det være for at politiet mener det har skjedd noe straffbart. Vil også tro du da får oppnevnt en bistandadvokat som helt sikkert kan ta å si i fra hvis det blir spurt om noe som ikke er relevant, som f.eks familieforhold osv.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hvordan kan du påpeke at dem ser på deg som the bad guy bare fordi du har bodd på instutisjob?
INSTUSISJON!?
Tenk på dem som blir stoppa med flere kilovis av dop osv, det er et ganske annet nivå enn det her. Du snakker om hvordan normen/det perfekte samfunnet dømmer folk. Det er ikke du som blir sett på som bad boy om du blir voldtatt, det er tvert omvendt, du får heller ikke vite alt den personen fikk spørsmål om, du står ganske trygt sålenge du lyver om voldtekten å blir anmeldt for det.
Blomzterkasse
Du blir ikke sett på som bad. Det er samfunnet som har svikta deg og du skal ikke bære skammen. Det er viktig du fåstår så vil det gå bedre for deg. Jeg håper du vinner frem å får erstatning. Prøv å ikke rot vekk resten av livet fordi du fikk en dårlig start. Det er ikke verdt det