Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 7316
Anonym bruker
"Sub-tropisk Helhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Går siste året vgs og har crush på ei. Føles litt feil tidspunkt da det er slutten av siste året og alt det der. Har ikke pratet med henne særlig mye i løpet av alle 3 årene tro det eller ei, skal jeg handle eller la følelsene brenne opp inni meg? Er ganske skummelt dette her egentlig, de følelsene jeg fikk, fikk meg også til å forandre måten jeg tenker på ting osv. Fikk meg til å bli voksen i hodet på en rar måte. Tingen er at jeg ikke vet hvor jeg skal starte…
Jeg tenker at det beste for deg å ta kontakt med hu, og kanskje til og med fortelle følelsene dine til hu :-) Gjør det mens du kan!
ArbeidsledigProletar
Tror du har rota deg inn på feil forum. Ingen svar er korrekte her og alt er subjektivt. Så svaret du leter etter finnes ikke siden ingen her kjenner deg og henne intimt nok til å gi et godt svar.
Er du så forelsket så prøv. Det verste du får er et nei. Det er bedre å mislykkes enn ikke å prøve.
Når det er sagt så finnes det utallige måter å gripe dette an på, er en date kanskje noe!
Jeg var utsatt for det sammme, eg gutt jeg ikke kjente fortalte meg at han hadde vært forelsket i meg i flere år. Han hadde lagt om livet sitt, forbedret karakterene sine og kommet in på samme skole som meg. Jeg syntes synd på han, men siden jeg ikke hadde følelser for han kunne jeg ikke bli kjæreste med han.
Veninnen min syntes jeg var slem, så hun ble kjæresten hans i noen måneder.
Nå er han godt gift og har to barn, så det gikk bra til slutt likevel.
Klem fra Betty
Go for it! Har hatt crush på en god del i løpet av mine år. Noen har jeg fortalt det til, og det har enten gått veien eller brent seg. Andre har jeg ikke fortalt det til, angrer som regel på kun de jeg ikke fortalte det til. Uten og være helt klisje, så må jeg si at ligger noe i utrykket; "det er bedre å angre på ting man har gjort, enn å angre ting man ikke har gjort"
Sist endret av Zarni; 7. juni 2017 kl. 17:19.
Du kan jo bruke tiden frem mot ferien til å legge inn aksjer, få smått kontakt på Snap o.l. Når skolen er over har du på en måte ikke så "mye å tape". Mye verre å få et avslag fra en tidligere klassevenninne enn ei du må møte på hver dag. Tolker det sånn at det er det skoen trykker, det hadde i hvertfall vært mitt dilemma. Kjøøøøør!
Anonym bruker
"Sub-tropisk Helhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Fikk crush på henne ~1 måned tilbake… Ironisk nok hadde en kompis av meg crush på henne ca fra vg1 til midten av vg3 og jeg gjorde narr av han for det (han ble facerapet av en annen dude som visste det og skrev det på fb i pm til henne da) han slitte med å gi seg for å si det enkelt, men nå er det vel min tur lol…
Uansett på en måte ønsker jeg at jeg aldri var blitt forelska og at jeg hadde sinnet til meg selv når jeg var 15…
Gå bort og snakk med hun, inviter hun med på kaffedate eller noe slikt.
Værste som kan skje er at hun sier nei
Ikke kompliser ting. Gå bort i friminuttet og si at det ser ut som hun klør i musa og at du har vurdert og hjelpe til hvis hun oppfører seg pent.
Støtter forslaget til sunscribe. Snakk litt med henne på snap, få en streak så har dere grunn til å snappe hver dag. Vær morsom på snap! Etter noen dager inviter henne til å finne på noe. Fucker du opp er det bare få dager igjen av skolen og du slipper å se henne mer, om det går bra så går det bra!
ArbeidsledigProletar
Sitat av iColdman Vis innlegg
Støtter forslaget til sunscribe. Snakk litt med henne på snap, få en streak så har dere grunn til å snappe hver dag. Vær morsom på snap! Etter noen dager inviter henne til å finne på noe. Fucker du opp er det bare få dager igjen av skolen og du slipper å se henne mer, om det går bra så går det bra!
Vis hele sitatet...
Det er sånt jeg ikke skjønner, mulig jeg begynner å bli gammal...
Og kan egentlig ikke påberope meg å skjønne snap-gamet, men det å være "morsom på snap" er vel noe som krever karisma og sosial intelligens, AKA dårlig råd for sikkert ca. 50% av mennesker i Noreg.

Mulig jeg bare er teit for å være teit, men som jeg sa i posten, hva vet vi egentlig om TS?
Han poster tenåringsloveproblems på freak. Det er alt.
Det kan være vedkommende har heeelt andre styrker. ANyway, han burde jo gunne på. Det er jo tydelig at all erfaring er god erfaring her. Håper ikke jeg sådde tvil/frykt for å feile hos TS.
Sist endret av Batabusa; 7. juni 2017 kl. 19:09.
Er det noen som har fått fukt på kølla fordi de er morsomme på snapp?
Idk, men jeg finner det mye mer effektivt å faktisk prate til jenter kontra å bygge opp en snap-streak...
Hvis du kan snike inn både sexy og morsom i snapsa dine tror jeg du har noe, bare morsom holder liksom ikke.
Når det er sagt kan snap være en fin icebreaker sånn at det blir mindre rart å prate i det virkelige liv etter noen snaps frem og tilbake.
Trenger ikke bruke snap utelukkende.
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Det er sånt jeg ikke skjønner, mulig jeg begynner å bli gammal...
Vis hele sitatet...
Jeg har tenkt samme tanken selv. Det kryr av slike type tråder på et av norges største diskusjons-forum, og jeg er av oppfatningen av at både de som svarer og oppretter slike tråder er rundt 15-18 år.

Et svar jeg så på en slik tråd: "Begynn å tag henne i memes på facebook". Det er visstnok en legit måte å prøve seg på for tiden.

Til TS: Høres ut som du heller mener "betatt" enn "forelsket" dersom du knapt kjenner henne. Rett og slett begynn å snakk med henne. Putt en tå i vannet. Kjenn på temperaturen. Få litt følelsen om det er verdt å vasse dypere uti, eller om du drukner med en gang.

Generelle tips;

* Se på de kule på skolen/ etc.; hvordan kler de seg, og hva gjør de for å få alle damene? Ikke kopier, men ta det til deg!
* Gjør det du kan for å bli sett på som mer attraktiv.
* Prat med jenter; folk er generelt ganske sjenerte, så selv om hun stirrer deg ned, er det ikke alltid at hun tørr å prate med deg.
* Skap deg et navn. Få folk til å vite hvem du er, da vil også damene lettere finne deg.
* Prøv å snakke minst ti minutter med det motsatte kjønn hver dag.

Spesifikke tips for å få «den» jenta/gutten;

* Gå opp, snakk med henne. Jeg vet det er tøft, og det vil koste. Men begynn med enkle ting som å si «hei» når du ser henne. Videre kan du prøve å komme inn i diskusjoner/samtaler hvor andre av vennene dine står, (for dere som synes det er for tøft å gå rett opp til en person).
* Gjengjeld de tegnene for interesse som hun allerede har gitt deg.
* Prøv å snakk med personen i virkeligheten, og ikke bare over nett – det kan skape kleine situasjoner om dere gir hverandre «<3» på facebook, men aldri tørr å snakke sammen i virkeligheten.
* Få henne til å forstå hvem du er. Enten det er kompisen din som 'tilfeldigvis' begynner å snakke om deg til henne, eller om det er ved at du blir presentert av kompisen. Det beste er selvfølgelig å snakke med henne selv.

Hva skal dere snakke om? Dette er et virkelig sticky-point for de fleste. Går du på ungdomsskolen/videregående, er det nok å bare konversere med henne (hvertfall i de fleste tilfellene). I disse tilfelle er det det samme hva du sier, spør om lekser, hvilke fag dere har i neste time, eller om hun så den syke matkrigen 3. klassingene hadde i kantinen. Legg gjerne inn det fineste smilet du har, og se henne 'konstant' inn i øynene. Hvis du har ekstra baller kan du dessuten berøre henne lett, eller løfte/klemme/dytte henne. Jenter elsker playfulle gutter som kødder med dem. Prøv og skap en intern greie kun dere to har sammen. Om hun driter seg ut; mister matpakken sin så den velter på gulvet, (og det bare er du som ser det), så kan du mobbe/erte/disse hun for dette ved senere matpauser. Det viser at du har humor, og at du ikke er så seriøs og kan tulle med jenter, og ikke er redd for at de blir fornærmet for det.
Vis hele sitatet...

Sosial setting, klær og selvtillit
Hvordan skal man ta seg ut i sosiale settinger? Dette henger mye sammen med selvtillit, som jeg kommer tilbake til senere. Uansett hvem du er, er det viktig at du er deg selv – det beste av deg selv. Endrer du total attitude på fest i forhold til hvordan du er ellers, vil mange se på deg som «weird» istedenfor «cool». For å hooke damer er det viktig å skille seg ut til en viss grad. Med mindre du ser dritbra ut, pleier ikke damer å råkline med gutter som sitter stille i et hjørne. Man trenger allikevel ikke være festens midtpunkt, og det finnes en mellomting. Igjen; konverser med det motsatte kjønn, gjør sprø ting for å pumpe adrenalin og energi-nivå (dette, sammen med alkohol gjør ofte susen). Ha en positiv innstilling til kvelden, og hvis du er sur og deppa før en fest, så dropper du den bare. Screen stedet du skal være, og sjekk ut hvilke damer som er der. Er du god til å danse? Dans! Nærhet, tunge sexy blikk og litt alkohol er ofte nok til å få litt yngre damer (15-19). Ikke gå inn på en dame med intensjon om å «sjekke henne opp» etc., tenk heller at du skal ha det fett, gjøre et godt inntrykk på henne – da kommer ofte det seksuelle av seg selv.

Kle deg fresht (se på de kuleste, hvorfor er de kulest – hva gjør de for å skille seg ut?). I disse dager er det premiere på paradise hotel. Uansett hvor harry og teit du synes det er, så er dette veldig motebevisste folk (se også på attitude og kroppsspråk, de hooker ofte bra damer), og det de har på seg setter ofte mye av vår-moten på aldersgruppen 16->.

Selvtillit er noe mange sliter med, spesielt i ung alder. Det går ikke an å bare si «nå skal jeg føle meg bedre, nå skal jeg ha bedre selvtillit», til tross for dette kan mental positivitet hjelpe mye. Klipp deg, barber deg, bruk hudkremer, voks, napp øyenbryn (gutter også, ja!), ta sol, stikk ut og tren, sov mye, hør på musikk som får deg i god stemning (men ikke la musikken sperre deg inne i din egen realitet). Selvtillit henger ekstremt mye sammen med hvor godt du tar deg ut. Er du svart under øyene etter en hard natt, eller hvis du er jævlig og blek i huden, så fiks på det. Dessverre er det alt for få gutter som gidder å ta noe initiativ her, og det ødelegger voldsomt for humør og selvtillit. Tenk positivt! Ikke la negative og dårlige situasjoner rakke ned på selvtilliten din. Prøv og vær så utadvendt som mulig, og aldri isoler deg; delta i diskusjoner, konverser og kødd med kamerater og damer. Vær det beste av deg selv!

Kroppsspråk og oppførsel henger mye sammen med selvtillit og social setting, men dette er også særdeles viktig! Har du avvikende og reservert kroppsspråk? Hvordan står du? Hvordan sitter du? Hvordan oppfører du deg når du prater med jenter? Gjør du dumme uttrykk med ansiktet, eller uvante bevegelser med armene, bena eller resten av kroppen? Se på filmstjerner, eller kule folk som hooker damer. Ha et rolig og kontrollert kroppsspråk, en straight-up holdning, og hodet hevet. Snakk behersket og sakte, ganske høyt og bestemt. Beveg deg naturlig og rolig, ikke stress – fikle og kødd minst mulig med kroppsdeler, og ikke lag teite uttrykk med ansiktet. Dette handler veldig om tilvenning, og krever fokus og tid.
Vis hele sitatet...
...sticky fra et forum som får ti slike tråder om dagen.
Sist endret av nehmZ; 7. juni 2017 kl. 22:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av moret Vis innlegg
Er det noen som har fått fukt på kølla fordi de er morsomme på snapp?
Idk, men jeg finner det mye mer effektivt å faktisk prate til jenter kontra å bygge opp en snap-streak...
Vis hele sitatet...
Snap for meg fungerer utmerket med jenter jeg er interessert i. Som regel bare jenter jeg har møtt før enten via fest eller bekjente.
Ta kontakt! Kjipt å bli rejecta, enda kjipere å angre på at du aldri turte å ta sjangsjen!
New generation
colakork's Avatar
Kan bryte isen med å si at skolen snart er over og at du gjerne vil holde kontakt.
Spør om hun er enig og hvis hun biter på tar du opp mobilen uten å "spørre om lov" hun sa allerede ja til å ville bli bedre kjent hvis hun er enig om å holde kontakt. Ta fram nickbildet ditt på snap og la henne scanne, kontakt i boks.

Snap noen par personlige snaps til henne først, deretter roer du ned og sender bare felles snaps,(tull med filter, inspo bilder, lunsj) se hva du får tilbake. Noen par dager senere burde du vite hvor keen hun egentlig er, alt etter hvor snappete hun er. Ikke gjør det kleint for henne med å ta ting for fort, du har hele livet på deg hvis du vil ha noe seriøst med henne.

*Husk å bruk mye øyekontakt, vis at du digger henne uten å måtte si det, bare ikke stirr inn i sjela hennes igjennom hele samtalen.
*Stå med ordentlig holdning men ikke blås deg opp som om du skulle vært i militærtjeneste.
*Den første samtalen er den viktigste, her viser du til henne hvem du er, så hold det enkelt, ditt mål er å bryte isen aka få snappen hennes.

Lykke til
-cola
▼ ... noen uker senere ... ▼
New generation
colakork's Avatar
Hvordan gikk det?
Jeg har tatt mange sjanser og blitt avvist noen ganger, det er ingenting som har plaget meg i ettertid. Den ene gangen jeg ikke sa noe derimot.... Tenker fremdeles på hvordan livet mitt kunne vært hvis bare jeg hadde sagt/gjort noe den gangen...

Du lever bare en gang, ta sjansen! Om du blir avvist kan du i det minste komme over og bli ferdig med det.
Ikke si at du har crush på henne, jenter liker gutter med uklare følelser da dette bygger opp en slags mystikk over deg, du skal heller aldri sette livet ditt på pause eller la hobbyer og venner vike, tiden du bruker på en jente du er interrisert i skal komme i tilegg til alt annet som skjer i livet ditt, ikke istedenfor, jenter vet godt når en gutt liker henne og gjør som nevnt oppe her, gå bort og snakk til henne fysisk, drit i snap, det er ikke en bra plass og snakke, send noen bilder i ny og ne av kule ting du finner på sammen med venner og familie men ikke spreng telefonen hennes hvis du skjønner
Sist endret av freebird; 7. juli 2017 kl. 00:46.