Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 661
Hei, jeg har et spørsmål om htaccess og subdomener.

Jeg har et subdomene subdomene.domene.com som skal lese fra www.domene.com/minside.php men vise subdomene.domene.com i adressefeltet. Forwardinga funker men får ikke skjult www.domene.com/minside.php.

Det jeg har til nå:


RewriteEngine On
rewritecond %{http_host} ^subdomene.domene.com [nc]
rewriteRule ^(.*)$ http://domene.com/minside.php$1 [QSA,nc]


Noen htaccess eksperter her? Takkar og bukkar for hjelp.
Mulig jeg spør litt dumt her nå, men har ikke dette subdomenet en egen mappe på serveren din? Dette blir jo vanligvis opprettet når du oppretter et underdomene hos en webhost (Selvfølgelig avhengig av innstillinger) I såfall, så er det jo bare å legge minside.php som index.php der?

Kan du gi noen live linke for å skjønne litt bedre hva du prøver å gjøre? Evt. send meg en PM, dersom du ikke vil vise disse public?
Nei ingen mappe. Min webhost (Cliche webhosting) har opprettet subdomener/ "aliaser" men de kan ikke hjelpe med htaccess eller andre scripts. De har ikke noen form for kontrollpanel til dette så jeg må gjøre alt selv. Greit nok det så lenge jeg finner ut av htaccess. Jeg tror det kan løses med en htaccess fil. Jeg vil at subdomenet skal bli i adresselinja men starte en bestemt fil. Fila ligger rett på rota av hoved domenet men kan kanskje flyttes til en egen mappe hvis jeg må.
Vet ikke om jeg kan forklare det bedre.. men når du skriver inn adressa (med subdomenet) blir adressa stående men den leser en bestemt fil fra hoveddomenet. Er du med?
Tror det står noe om dette her.
Hvis ikke kan du alltids ta en titt på hva google har å tilby (?)