Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2339
Hei, lurer litt på hva deres erfaring er med tilbud for å få refinansiert kredittkortgjeld mellom 10-50K er for unge. Sitter i kneika (bare meg selv å skylde på) men det finnes ikke en eneste bank som er villig til å samle lånene mine (selv om jeg har vært sikker betaler i over 1 år hos 3 forskjellige banker)...

Sååå, noen som har lignende erfaring med dette og gjerne tips til hvordan man kan løse det?
Hvor stort er behovet for å refinansiere 10-50k? Har du fast inntekt? Sett av så mye penger du klarer hver mnd til å betale ned. Betal ned ett kort av gangen, start gjerne med de minste først. Husk å også regne med at du må betale minimumsbeløp / renter på alle for å unngå fakturaer/purringer/inkasso-varsel.
Hør med BankNorwegian eller KomplettBank.

Jeg refinansiere 70k for 3-4 år siden hos BankNorwegian.
jeg brukte lendo for å samle en del smålån
Trådstarter
79 5
Problemene med alle disse forbrukslånene er et krav om fast inntekt. Jeg har inntekt via lånekassen samt en deltidsjobb på siden (altså ikke fast). Slik at jeg aldri oppfyller kravene for refinansiering. Som ung i fast jobb er det stort sett ikke et problem, men med tanke på den store andelen studenter med kredittkortgjeld overrasker det meg at det ikke finnes egne refinansieringstilbud for dette.

Det er litt derfor jeg lurer på hva dere selv har opplevd av dette.
Det å skulle samle smålån på denne måten for å spare penger, er stort sett bare gunstig om man har ett bolig lån med ok rente som man kan refinansiere og få det inn under. Da kan man oppnå betraktelig bedre rente enn på kreditkort eller hos andre lånetilbydere
Tror et er langt mindre problematisk for deg å tjene inn de 15 lappene. Du skal være glad du så problemene så tidlig. Be om ekstra vakter evt søk ekstra jobber. Jobber du 20 dager klarer du å kvitte deg med gjelden. Du kan til og med legge deg opp kapital! Ikke maks ut nedbetalingstiden, tenk at du skal være fri om en mnd eller to. Lykke til og post resultat.
Sitat av infexxion Vis innlegg
Problemene med alle disse forbrukslånene er et krav om fast inntekt. Jeg har inntekt via lånekassen samt en deltidsjobb på siden (altså ikke fast). Slik at jeg aldri oppfyller kravene for refinansiering. Som ung i fast jobb er det stort sett ikke et problem, men med tanke på den store andelen studenter med kredittkortgjeld overrasker det meg at det ikke finnes egne refinansieringstilbud for dette.

Det er litt derfor jeg lurer på hva dere selv har opplevd av dette.
Vis hele sitatet...
Problemet ligger vel i at studenter uten fast inntekt har mulighet til å få seg kredittkort gjeld.

Det absolutt billigste/lureste er å prøve å snakke med familie/venner om du kjenner noen som kan hjelpe.

Ellers kan du jo alltids skaffe deg en jobb.
Sist endret av Mrlarsen; 24. januar 2018 kl. 08:42.
Skandiabanken er greie på lån/refiniansiering
Trådstarter
79 5
Sitat av freak_delux Vis innlegg
Skandiabanken er greie på lån/refiniansiering
Vis hele sitatet...
Opplever det som tvert motsatt i min situasjon. De virker veldig firkantet på sin kredittsjekk, og tar lite hensyn til nedbetalingshistorikk. Har vært i samtale med dem flere ganger, da dette er min faste bank og jeg gjerne vil samle alt inn under dem. Kortfattet så stiller jeg veldig svakt uten en fast inntekt, selv om gjennomsnittsinntekten min er på en 4-6K i mnd. gjennom deltidsjobben.

Som sagt, så har jeg ikke problem med nedbetaling, men ser for meg situasjonen hvor noen kanskje ikke har samme utgangspunkt, og med min egen erfaring på hvor vanskelig det blir å refinansiere, syntes jeg det er rart at bankene er villige til å gi så store kredittkortlån til denne gruppen.
Sist endret av infexxion; 24. januar 2018 kl. 10:34.
Bankene er ikke bekymret for å gi kredittkortlån i den klassen til unge mennesker. Du har et langt liv foran deg til å betale ned gjelden. Desto mer tid du bruker på å betale ned, desto mer tjener bankene på renter og gebyrer. Det er god business for bankene.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Det kan lett bli en gjeld felle hvis du ikke har kontroll på kredittkort. Jeg hadde det problemet for noen år siden. Lav etter hver måned fordi så mye av lønnen gikk til å betale av gjeld. Jeg tok et lån uten kredittsjekk for å betale kreditt, noe som hjalp meg med å ta igjen, men det var ikke lett. I dag er jeg litt mer forsiktig med hvordan jeg bruker kredittkortet.
Jeg tok opp et lån hos Bank Norwegian. 50.000 over ett år. Ca 5000 kr i rente ila året med nedbetaling.

Samlet all gammel gjeld inkl samboeren sitt. Alt i alt så slipper vi en del billigere unna enn om vi skulle betalt på vanlig måte.

Velger man betale ned på en periode lengre enn et år så lønner det seg ikke.