Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 4996
Hei, jeg går for tiden på Buvidal, noe som overhodet ikke fungerer. Den plutselige svetten og overopphetingen jeg opplever, gir seg ikke. Vi snakker bytting av undertøy tre ganger om dagen, 2 t-skjorter som alltid er klare liggende i kjøleskapet og dusjing flere ganger om dagen. Skal jeg ut og møte noen på feks en kaffe, pakkes det med tørkerull og 2-3 t-skjorter ekstra, deo og andre hjelpemidler. Invitasjoner til middager og andre mer "fastlåste" situasjoner, har jeg for lengst kuttet ut.

Jeg har gjort som LAR har sagt, vært tålmodig (som er stort sett det de sier), men det blir ikke bedre. Jeg nærmer meg et år på Buvidal 96 mg. Har legetime om noen dager hvor det er tema.

I det siste har jeg ikke orket å ha det sånn. Heroin tar bort alle plagene selvfølgelig, men det er liksom det jeg skal slutte med da, så har forsøkt andre alternativer.

Så jeg prøvde dolcontin og det virket fantastisk. 100 mg og alle abstinensene som nevnt ovenfor forsvant. Dessuten opplevde jeg heller ingen eufori ved å bruke det. Jeg forstår jo at det er fordi det er morfinen som hjelper.

For litt siden fikk jeg tak 5 stki 60 mg Malfin og det holdt abstinensene borte i like lang tid som 100 mg Dolcontin.
Målet mitt er jo å bruke minst mulig, men på gata er det vanskelig å finne lavere doser å få kjøpt enn 100 mg av Malfin eller Dolcontin.

Så det jeg lurer på er om dersom jeg bruker en tablettdeler og lager to 50 mgs av tablettene, vil jeg da ødelegge depoteffekten fullstendig?

Har selv tygd, knust de til pulver og gud-vet-hva med disse tablettene før for å oppnå rus, og det har jo funka ganske bra. Allikevel har jeg inntrykk av at man må herpe de skikkelig for å ødelegge depoteffekten.

Nå ønsker jeg altså det motsatte, opprettholde depoteffekten med en enkel deling i to med giljotin.
Vil det la seg gjøre? Er det noen som har erfaring på området?
Du mister depoteffekten dersom du deler den I to. Det er laget rundt som gir den effekten og hvis pillen deles vil virkestoffet komme ut mye fortere. Kanskje kan det funke for deg å dele det I 4 og sa ta 25 først og 25 til etter 4-6 timer?
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
Du mister depoteffekten dersom du deler den I to. Det er laget rundt som gir den effekten og hvis pillen deles vil virkestoffet komme ut mye fortere. Kanskje kan det funke for deg å dele det I 4 og sa ta 25 først og 25 til etter 4-6 timer?
Vis hele sitatet...
Takk for svar, Bluesky. Ja, kanskje det er en mulighet. Jeg mener å huske at selv om jeg knuste malfinen til pulver før, så var det pulveret veldig sensitiv for væske. Altså at den klumpet seg med en gang den kom i kontakt med en ørliten mengde med vann. Derfor jeg lurer på om depotfunksjonen fortsatt vil funke
Vært der, gjort det.
Jeg har etter flere år med daglig injisering, kort sagt blitt abstinent til de grader. Så ble det en ferie bak murer litt over ett år, og såklart ble fristelsen for stor i det fri..

MEN, etter. ca 1 år, får jeg allergiske reaksjoner etter injisering av Dolcontin. Lurte på om jeg kan bruke Oxy enda, eller om det er ødelagt for meg også? Heroin går heldigvis bra, men det tar jeg med måneders mellomrom. Samme plan med 80mg Reltebeton..
Dette er veldig dårlig behandling av LAR. Du skal ikke gå rundt med abstinenser etter et år.

Du burde få deg noe støtte til å slå i bordet hos LAR, sånn at du kan få rett medisinering.
Veldig delte meninger om Buvidal. Noen er superfornøyd og andre får emormt med bivirkninger. Har sett ett par skrekkeksempler. Du er nok en av dem som ikke tolererer det så godt og burde da selvsagt få bytte til det medikamentet som DU synes virker best. Når det gjelder Malfin så er det tydeligvis veldig ulik praksis rundt om i landet. På sørlandet ble jeg tilbudt dette når jeg ikke orket mer av de andre medisinene deres. Valgte heller å trappe meg ut av LAR på ARA. Veldig glad for det.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
LLL = LyricaLoveLife
Fikk buvidal tidlig etter det kom.
Funket ikke for meg. Svetting og abstinenser. Kvalme og paranoid ble jeg rett og slett. Går på 520mg dolc om dagen nå. Har bestemt meg for å kutte det ut. Blir spennende.
Sitat av SaerDnAX Vis innlegg
Jeg har etter flere år med daglig injisering, kort sagt blitt abstinent til de grader. Så ble det en ferie bak murer litt over ett år, og såklart ble fristelsen for stor i det fri..

MEN, etter. ca 1 år, får jeg allergiske reaksjoner etter injisering av Dolcontin. Lurte på om jeg kan bruke Oxy enda, eller om det er ødelagt for meg også? Heroin går heldigvis bra, men det tar jeg med måneders mellomrom. Samme plan med 80mg Reltebeton..
Vis hele sitatet...
Vært på lar. Det er tull.. Subutex er et opiat også, men med mye lengre abstinenser en på heroin feks. Hadde abstinenser i 3mnd pga subutex
Ups
Contalgin@xanor
8 0
Sitat av folablakken Vis innlegg
Hei, jeg går for tiden på Buvidal, noe som overhodet ikke fungerer Den plutselige svetten og overopphetingen jeg opplever, gir seg ikke. Vi snakker bytting av undertøy tre ganger om dagen, 2 t-skjorter som alltid er klare liggende i kjøleskapet og dusjing flere ganger om dagen Skal jeg ut og møte noen på feks en kaffe, pakkes det med tørkerull og 2-3 t-skjorter ekstra, deo og andre hjelpemidler. Invitasjoner til middager og andre mer "fastlåste" situasjoner, har jeg for lengst kuttet ut.

Jeg har gjort som LAR har sagt, vært tålmodig (som er stort sett det de sier), men det blir ikke bedre. Jeg nærmer meg et år på Buvidal 96 mg. Har legetime om noen dager hvor det er tema.

I det siste har jeg ikke orket å ha det sånn. Heroin tar bort alle plagene selvfølgelig, men det er liksom det jeg skal slutte med da, så har forsøkt andre alternativer.

Så jeg prøvde dolcontin og det virket fantastisk. 100 mg og alle abstinensene som nevnt ovenfor forsvant. Dessuten opplevde jeg heller ingen eufori ved å bruke det. Jeg forstår jo at det er fordi det er morfinen som hjelper.

For litt siden fikk jeg tak 5 stki 60 mg Malfin og det holdt abstinensene borte i like lang tid som 100 mg Dolcontin.
Målet mitt er jo å bruke minst mulig, men på gata er det vanskelig å finne lavere doser å få kjøpt enn 100 mg av Malfin eller Dolcontin.

Så det jeg lurer på er om dersom jeg bruker en tablettdeler og lager to 50 mgs av tablettene, vil jeg da ødelegge depoteffekten fullstendig?

Har selv tygd, knust de til pulver og gud-vet-hva med disse tablettene før for å oppnå rus, og det har jo funka ganske bra. Allikevel har jeg inntrykk av at man må herpe de skikkelig for å ødelegge depoteffekten.

Nå ønsker jeg altså det motsatte, opprettholde depoteffekten med en enkel deling i to med giljotin.
Vis hele sitatet...
Det var kanskje ikke nødvendig å ta med hele tråden din for å kunne gi deg min egen erfaring som aktiv bruker eller pasient i LAR. Men jeg kunne ikke unngå å få med meg at du sliter med hælvetes bivirkninger ved bruk av buvidal. Og at du er på utkikk etter et alternativ som gjør at du slipper å fly rundt med opp til flere skift med rent, og ikke minst tørt og luktfrit tøy som følge av å svette som en maratonløper selv om man ikke har gjort noe annet enn å sitte i fryseren siste timene før man kan prøve å kle på seg bare for å oppleve at den lille energien som gikk med til å få på seg klærne ikke har resultert i noe annet enn at det bare er å begynne på nytt. Nå vet ikke jeg om det har blitt noen endringer i forhold til hva du får av LAR siden du skrev dette innlegget,men jeg tar høyde for at du fremdeles står på buvidal?

Jeg ble trappet ned fra 2X300mg Dolcontin pr dag høsten 2022,for så å bli trappa opp til 12/16mg buprenorfin sub over en måneds tid og siden satt på 84mg/96mg Buvidal ukentlig. Allerede samme dag som jeg fikk første skuddet med buvidal,så var akkurat det hælvete du beskriver i gang. Så jeg klager selvfølgelig, men uten at det fikk noen til å skru opp høreapparat og lytte til det jeg opplevde som ren og skjær tortur,men jeg fikk maset meg til å få bli værende i 15 ekstra dager hos ARA i Bærum. Det ble jo selvfølgelig ikke noe som "(bare måtte ha noen dager for å gå seg til ") og selv om det var så og si umulig å ikke legge merke til at bivirkningene var langt utover det som liksom skal være akseptabelt. Så var holdningen fra LAR som om jeg skulle være takknemlig for at jeg i det hele tatt var så heldig å få tilbud om konvertering fra den styggedommen det var å bruke Dolcontin som i deres system ble ansett på lik linje som hurtigvirkende morfin, og med en virketid på usle 12 timer ( realistisk virketid for min del ca 6-9 timer) og det ble kjørt hardt på å få indoktrinert viktigheten av å benytte medikamenter med minimum 24 timers doseringsinntervall . At jeg hadde stått på Dolcontin siden jeg var i en arbeidsulykke våren 2006 uten å ha rapportert om noen ubehagelige bivirkninger,så var fastlegen min så redd for å få en melding om å redegjøre for det som over natta hadde gått fra at jeg hadde stått på samme dose Dolcontin 2X300mg per dag siden jeg ble skrevet ut fra Rikshospitalet sommeren 2007 etter over et år på sykehus og uten å ha testet positivt på sidemisbruk og ei heller overforbruk da jeg fikk resept for 50 dager pr gang uten at jeg en eneste gang har bedt om fornyelse av resept før de avtalte 50 dagene som avtalt,men jeg har i tillegg en kronisk autoimmun sykdom som itillegg er svært sjelden ( diagnosen Stiff person Syndrome) og da det itillegg ikke finnes noen kur mot " Stiff person Syndrome " det er kun snakk om å behandle symptomene og denne består i hovedsak av høye doser Diazepam 65-95mg Stesolid per dag. Og at jeg også hadde stått på høye doser Dolcontin(morfin) og i tillegg også Diazepam som jo er det samme som å banne i kjærka for alle med rettigheter til å foreskrive A og B preparater. Så hadde det vært en ting om dette hadde vært en kombinasjon jeg hadde snekret sammen på egen hånd, og at det da hadde vært grunnlag

Hei, jeg går for tiden på Buvidal, noe som overhodet ikke fungerer Den plutselige svetten og overopphetingen jeg opplever, gir seg ikke. Vi snakker bytting av undertøy tre ganger om dagen, 2 t-skjorter som alltid er klare liggende i kjøleskapet og dusjing flere ganger om dagen Skal jeg ut og møte noen på feks en kaffe, pakkes det med tørkerull og 2-3 t-skjorter ekstra, deo og andre hjelpemidler. Invitasjoner til middager og andre mer "fastlåste" situasjoner, har jeg for lengst kuttet ut.

Vis hele sitatet...
Det var kanskje ikke nødvendig å ta med hele tråden din for å kunne gi deg min egen erfaring som aktiv bruker eller pasient i LAR. Men jeg kunne ikke unngå å få med meg at du sliter med hælvetes bivirkninger ved bruk av buvidal. Og at du er på utkikk etter et alternativ som gjør at du slipper å fly rundt med opp til flere skift med rent, og ikke minst tørt og luktfrit tøy som følge av å svette som en maratonløper selv om man ikke har gjort noe annet enn å sitte i fryseren siste timene før man kan prøve å kle på seg bare for å oppleve at den lille energien som gikk med til å få på seg klærne ikke har resultert i noe annet enn at det bare er å begynne på nytt. Nå vet ikke jeg om det har blitt noen endringer i forhold til hva du får av LAR siden du skrev dette innlegget,men jeg tar høyde for at du fremdeles står på buvidal?

Jeg ble trappet ned fra 2X300mg Dolcontin pr dag høsten 2022,for så å bli trappa opp til 12/16mg buprenorfin sub over en måneds tid og siden satt på 84mg/96mg Buvidal ukentlig. Allerede samme dag som jeg fikk første skuddet med buvidal,så var akkurat det hælvete du beskriver i gang. Så jeg klager selvfølgelig, men uten at det fikk noen til å skru opp høreapparat og lytte til det jeg opplevde som ren og skjær tortur,men jeg fikk maset meg til å få bli værende i 15 ekstra dager hos ARA i Bærum. Det ble jo selvfølgelig ikke noe som "(bare måtte ha noen dager for å gå seg til ") og selv om det var så og si umulig å ikke legge merke til at bivirkningene var langt utover det som liksom skal være akseptabelt. Så var holdningen fra LAR som om jeg skulle være takknemlig for at jeg i det hele tatt var så heldig å få tilbud om konvertering fra den styggedommen det var å bruke Dolcontin som i deres system ble ansett på lik linje som hurtigvirkende morfin, og med en virketid på usle 12 timer ( realistisk virketid for min del ca 6-9 timer) og det ble kjørt hardt på å få indoktrinert viktigheten av å benytte medikamenter med minimum 24 timers doseringsinntervall . At jeg hadde stått på Dolcontin siden jeg var i en arbeidsulykke våren 2006 uten å ha rapportert om noen ubehagelige bivirkninger,så var fastlegen min så redd for å få en melding om å redegjøre for det som over natta hadde gått fra at jeg hadde stått på samme dose Dolcontin 2X300mg per dag siden jeg ble skrevet ut fra Rikshospitalet sommeren 2007 etter over et år på sykehus og uten å ha testet positivt på sidemisbruk og ei heller overforbruk da jeg fikk resept for 50 dager pr gang uten at jeg en eneste gang har bedt om fornyelse av resept før de avtalte 50 dagene som avtalt,men jeg har i tillegg en kronisk autoimmun sykdom som itillegg er svært sjelden ( diagnosen Stiff person Syndrome) og da det itillegg ikke finnes noen kur mot " Stiff person Syndrome " det er kun snakk om å behandle symptomene og denne består i hovedsak av høye doser Diazepam 65-95mg Stesolid per dag. Og at jeg også hadde stått på høye doser Dolcontin(morfin) og i tillegg også Diazepam som jo er det samme som å banne i kjærka for alle med rettigheter til å foreskrive A og B preparater. Så hadde det vært en ting om dette hadde vært en jeg hadde snekret sammen på egen hånd, og at det da hadde vært grunnlag for en samtale med en psykiater med tanke på om jeg kanskje kunne ha en skjult agenda og at jeg kun hadde hatt noen tiår med ren og skjær flaks og at det har blitt brukt ett par dager med å jevnlig vri og vende på absolutt alt jeg måtte ha av dokumentasjon for at jeg skulle bli gjort ansvarlig for at flere av deres kollegaer ikke kunne være ene og alene om å bære ansvaret for at jeg hadde fått doser og kombinasjoner som jeg i ukene frem til denne kombinasjonen av de samme medisinene som jeg da hadde fått indoktrinert at ville ta livet av meg, og ihvertfall med tanke på at hovedregelen er at disse medisinene ikke skal kombineres i det hele tatt, og om det virkelig finnes tungt veiende grunner, så snakker vi om doser på rundt en tiende del av det jeg frem til da (2007-2022) hadde brukt fast hver eneste dag.

Men for å komme til det jeg ville spørre om du har fått tilbud om å vurdere utprøving av et nytt LAR medikament som ble gjort tilgjengelig i fjor,og er implementert i LAR på linje med Metadon, subutex,buprenorfin (buvidal) og er godkjent som erstatning for de som enten ikke tåler Metadon,buprenorfin(buvidal) men som beviselig har høy nytteverdi av Morfin (feks Dolcontin) men som pga ekstreme krav til å få utskrevet Dolcontin eller i helt spesielle tilfeller Oxycodon/oxycontin har vært nødt til å ta et valg om enten å ha et relativt anstendig liv som gjelder ytterst få eller rett og slett gå tilbake til start og ordne det på måten som er hele grunnlaget for at LAR ble opprettet. Og som jeg forstår det utifra det du skriver så er Dolcontin ikke et alternativ LAR er villig til å gi, og det er her jeg håper at jeg kan ha en god nyhet. Som jeg også har nevnt i mitt innlegg, så har jeg også fått sterke bivirkninger av Buvidal,men også Metadon og jeg stod på Dolcontin fra 2007-2022, men så leste jeg en melding om at det er blitt gjort vedtak som gjør at man kan prøve ut et nytt langtidsvirkende morfin medikament som heter
(Contalgin Uno depo kapsler )
Dette er det samme som Dolcontin, og det er bare å sjekke ut i felleskatalogen og medikamentet Contalgin Uno depo kapsler tas en gang i døgnet på lik linje med Metadon og subutex, buprenorfin sub. Jeg startet opp med Contalgin Uno depo kapsler i juni i 2024 og for meg er det som om jeg skulle vært tilbake på Dolcontin.
Her har du en kopi av min resept på:

Contalgin Uno specific depotkaps, hard 150 mg

Virkestoff:Morfin

FAST: LAR-MEDISIN

3 stk kapsel à 150 mg (i tillegg til 1 stk kaps à 90 mg, dvs døgndose 540 mg)x
Sist endret av Ups; 26. januar 2025 kl. 09:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Er jo helt i en annen liga men brukere har som regel mye bedre peiling en leger på hva som fungerer best ift bytte av medisiner.

Jeg har brukt nobligan depot 100mg x4 daglig i flere år på grunn av smerter. "Fast for langtidsvirkende smertebehandling"
Men har nå byttet til Malfin depot som jeg ser er nevnt i tråden her.
Dosering på Malfin er 10mg x4 daglig. Har hatt mye bivirkninger, ikke abstinenser, men antydning til abstinenser, mer sliten, psykisk ubehag jeg antar har sammenheng med ssri effekten eller hva det nå er i nobligan. Legen var ganske avfeiende når jeg prøvde å ta det opp og jeg vil ikke "mase" for mye om smertestillende så jeg får feil stempel...

Men er det stor forskjell, både i dosering på nobligan jeg gikk på vs malfin dosering nå? - og i at nobligan har denne antidepressiva lignende effekten?
Sist endret av 30otalent; 26. januar 2025 kl. 13:55.
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
Vis hele sitatet...

Må bare skyte inn; dette er en normal feiltakelse av depottabletter. Da spesielt Dolcontin.

Eneste er at det blir fortere tatt opp, depot effekten varer likedan.

Dolcontin er laget på en slik måte at det inne i tabletten er små biter som slipper ut morfin langsomt. Dermed oppnår man en jevn konsentrasjon av morfin i blodet.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Naturgrønn; 27. januar 2025 kl. 16:30.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Ups
Contalgin@xanor
8 0
Hei, jeg går for tiden på Buvidal, noe som overhodet ikke fungerer. Den plutselige svetten og overopphetingen jeg opplever, gir seg ikke. Vi snakker bytting av undertøy tre ganger om dagen, 2 t-skjorter som alltid er klare liggende i kjøleskapet og dusjing flere ganger om dagen. Skal jeg ut og møte noen på feks en kaffe, pakkes det med tørkerull og 2-3 t-skjorter ekstra, deo og andre hjelpemidler. Invitasjoner til middager og andre mer "fastlåste" situasjoner, har jeg for lengst kuttet ut.

Vis hele sitatet...

Hvis du er i lar ,så be om å få byttet ut buvidal med Contalgin Uno depo kapsler. Contalgin Uno depo kapsler er langtidsvirkende morfin og kommer i styrkegradene 150mg og 90mg når det brukes i LAR, og Contalgin er det samme virkestoffet som du finner i Dolcontin eller Malfin. Jeg byttet ut Metadon med Contalgin i fjor våres og slutta å svette samme dag som jeg begynte på Contalgin. Så er det jo et pluss at man får Contalgin som 150mg kapsel eller 90mg kapsel, og etter å ha blitt stabil på 600mg Contalgin Uno depo kapsler, så har jeg fått et nytt liv.
Sitat av Ups Vis innlegg
Hvis du er i lar ,så be om å få byttet ut buvidal med Contalgin Uno depo kapsler. Contalgin Uno depo kapsler er langtidsvirkende morfin og kommer i styrkegradene 150mg og 90mg når det brukes i LAR, og Contalgin er det samme virkestoffet som du finner i Dolcontin eller Malfin. Jeg byttet ut Metadon med Contalgin i fjor våres og slutta å svette samme dag som jeg begynte på Contalgin. Så er det jo et pluss at man får Contalgin som 150mg kapsel eller 90mg kapsel, og etter å ha blitt stabil på 600mg Contalgin Uno depo kapsler, så har jeg fått et nytt liv.
Vis hele sitatet...
Sitat av Ups Vis innlegg
Vis hele sitatet...

Hei igjen, etter en stund, og takk til alle som har bidratt med svar og deling av egne erfaringer. Jeg har for en stund siden gått over fra Buvidal og tilbake til Buprenorfin i tablettform, så jeg i det minste slapp å være fucked for en måned av gangen. Jeg måtte allikevel veeeldig langt ned i dagsdose på Subutex for å ikke få de samme symptomene som tidligere og har måttet fortsette å supplere med morfin for å få en ok dagsform.

Nå har jeg endelig fått innvilget preparatbytte og det er Contalgin Uno som blir det det byttes til. Det blir gjort under innleggelse på avgiftningsavdeling på Aker sykehus.

Kult å høre at du har fått et helt annet liv ved å konvertere til Contalgin Uno, grattis med det! Jeg håper selvfølgelig på den samme opplevelsen og kan ikke forstå at det ikke skal funke da jeg responderer så godt på Dolcontin/Malfin og Contalgin Uno, ifølge deg og litteraturen, i praksis er det samme, bare lengre virketid.

Kan jeg spørre deg om hvordan konverteringen var? Tok det lang tid? Mye lidelse?Kjørte de deg i null på det Metadon, før de begynte opptrappingen på Contalgin, eller ble det gjort parallelt på en måte?
Jeg gikk inn i LAR for å få testet contalgin uno og det funker på meg faktisk i at jeg ikke blir syk men heller ikke noe eufori selv på 1000+ mg, blir bare trøtt. Men jeg MÅTTE ha prøvd både buprinorfin og metadon før jeg fikk det, men tok bare ett par uker på begge er bare å si du ikke er fornøyd så får du prøve morfinsalt (contalgin) til slutt.
Sist endret av god1; 23. mars 2025 kl. 19:36.
Sitat av god1 Vis innlegg
Jeg gikk inn i LAR for å få testet contalgin uno og det funker på meg faktisk i at jeg ikke blir syk men heller ikke noe eufori selv på 1000+ mg, blir bare trøtt. Men jeg MÅTTE ha prøvd både buprinorfin og metadon før jeg fikk det, men tok bare ett par uker på begge er bare å si du ikke er fornøyd så får du prøve morfinsalt (contalgin) til slutt.
Vis hele sitatet...

Så bra at det funket på deg også, selv om du måtte gjennom både buprenorfin og metadon. Ønsket du at det skulle gi en rusfølelse også, eller nevnte du bare at det ikke gir rus for informasjonen skyld? Uansett glad for infoen, jeg er ikke ute etter rusfølelse, det har jeg hatt nok av og det har en stygg tendens til å lett dra meg tilbake til det full-blown
narko-livet jeg levde.

Jeg gikk alt for lenge på buprenorfin før jeg fikk bytte, til gjengjeld slipper jeg heldigvis turen innom metadon. Gikk det greit for deg å konvertere?
Jeg ønsket det skulle funke samme som litt minus ja, skal ikke late som noe annet.. men da mener jeg som LITT minus ikke som å skyte og sitte å nodde, bare for å få godt humør og energi som vanlig.

Det skumle med contalgin er at man kan fortsatt ruse seg på andre opiater, det blokker ikke som de andre medisinene de prøver først, det bare funker mye dårligere fordi man allerede har så mye morfin i seg at det nesten ikke er noe vits å drive med norsk kvalitet opiater.. bare noe å tenke på hvis du er redd for å sprekke.

Det å konvertere var ikke noe problem, kanskje ett par litt kjipe dager i starten fordi de konverterer ikke direkte fra det du er på nå, de starter på nytt fra veldig lav dose første dagene (men du kan få dolcontin hvis det blir for ille). Burde få nok til å ikke bli fysisk syk, men blir nok litt dårligere humør ett par dager hvertfall før du kommer opp til nok at det er "verdt å leve" igjen.
Ups
Contalgin@xanor
8 0
Hei igjen, etter en stund, og takk til alle som har bidratt med svar og deling av egne erfaringer. Jeg har for en stund siden gått over fra Buvidal og tilbake til Buprenorfin i tablettform, så jeg i det minste slapp å være fucked for en måned av gangen. Jeg måtte allikevel veeeldig langt ned i dagsdose på Subutex for å ikke få de samme symptomene som tidligere og har måttet fortsette å supplere med morfin for å få en ok dagsform.

Nå har jeg endelig fått innvilget preparatbytte og det er Contalgin Uno som blir det det byttes til. Det blir gjort under innleggelse på avgiftningsavdeling på Aker sykehus.

Kult å høre at du har fått et helt annet liv ved å konvertere til Contalgin Uno, grattis med det! Jeg håper selvfølgelig på den samme opplevelsen og kan ikke forstå at det ikke skal funke da jeg responderer så godt på Dolcontin/Malfin og Contalgin Uno, ifølge deg og litteraturen, i praksis er det samme, bare lengre virketid.

Kan jeg spørre deg om hvordan konverteringen var? Tok det lang tid? Mye lidelse?Kjørte de deg i null på det Metadon, før de begynte opptrappingen på Contalgin, eller ble det gjort parallelt på en måte?
Vis hele sitatet...

Først og fremst vil jeg bare si at du har vært heldig som har fått innvilget bytte fra Buvidal/Buprenorfin til Contalgin Uno. Når det gjelder ditt spørsmål om jeg brukte lang tid på konvertering fra Metadon til Contalgin,så ble jeg innlagt på ARA I fylket jeg bor i, og når jeg kom inn så sto jeg på 90mg Metadon. Og det blir litt enklere å komme igang med konverteringen enn om du står på Buprenorfin når du kommer inn for å starte opp med Contalgin. Så det er en viss sannsynlighet for at du må vente til de er sikker på at du ikke har mer Buprenorfin i systemet for å unngå at du blir abstinent, men nå er det vel mer et problem når man går fra Morfin til Buprenorfin. Men da du går fra Buprenorfin til Contalgin, så vil jeg tro at du ikke vil merke noe som kan sies å være mer enn litt ubehag det første døgnet. Men det er noe jeg sier kun fordi det var det jeg hørte at en av de jeg var innlagt sammen med, og som skulle konvertere fra Buvidal til Contalgin, men ifølge han var det på ingen måte verre enn at han fint kunne bli med ut på tur og ta del i alle felles måltider og det var heller ingen problem for han å bli med å spille bordtennis det første døgnet før han ble klarert til oppstart med Contalgin. Selv hadde jeg ingen problemer med abstinens og samtidig var de som jobbet på avgiftningsavdeling hele tiden oppmerksom på om det var noen som hadde behov for å få litt ekstra hjelp og jeg fikk inntrykk av at det ikke var noen grunn til at folk skulle lide unødvendig. Men nok om det.

Jeg kom inn med dagens dose med metadon, så var det å sove en natt, så startet de med opptrapping allerede morgenen etter at jeg hadde vært der i et døgn, så var det økning i dosen hver 3dje dag, og jeg begynte på 210mg Contalgin på dag en, så 300mg på dag tre, så 450mg dag 6 og 540mg dag ni,så måtte jeg bli stående på samme dose i tre døgn for å være sikker på at jeg hadde fått riktig dose, så kunne jeg dra hjem. Men med tanke på hvor mye bedre livskvalitet jeg har fått etter at jeg byttet til Contalgin, og at det ikke tok mer enn 14 dager før jeg var stabilisert på riktig dose og at det ikke har vært behov for å endre på dosen etter at det har gått et år siden jeg ble skrevet ut fra ARA. Ja,det er noe som taler for seg selv. Og om det skulle være flere som ikke er fornøyd med det de står på i dag, så kan jeg trygt anbefale å søke om å få bytte til Contalgin Uno, og om det eventuelt ikke skulle være noe som passer for deg ,så er det jo bare å bytte tilbake. Men for å være helt ærlig så betviler jeg at det er noe mer enn 1 av 100 som ikke blir fornøyd med Contalgin, og jeg har prøvd alt som LAR har kunnet tilby.

Så det er bare å ønske deg lykke til med bytte av medisin, og du må gjerne komme tilbake med en oppdatering når du er ferdig,
sånn at vi kan få høre om din erfaring med Contalgin, og om du vil bli like fornøyd som det jeg er !
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Må bare skyte inn; dette er en normal feiltakelse av depottabletter. Da spesielt Dolcontin.

Eneste er at det blir fortere tatt opp, depot effekten varer likedan.
Vis hele sitatet...
Det er helt riktig i nesten alle tilfeller, og det virker som 99% har den oppfatning av at hvis man deler, knuser tygger eller gjør hvilken som helst endring i en depot pille, enten det er snakk om smertestillende depot som Dolcontin eller Oxycontin, eller for eksempel en antipsykotika som Seroquel depot.

Det er ingen magisk hinne eller skjold på selve tabletten, det du ser på utsiden av tabletten, er nøyaktig det samme som du ser på innsiden. Tabletten er helt lik tværs igjennom. Grunnen til at det står oppført at den ikke skal deles, tygges, knuses o.l er fordi virkestoffet blir sluppet ut mye raskere og kraftigere enn den ellers ville gjort. Jeg står på en ganske høy dose av Oxycontin, og merker utvilsomt en stor forskjell om jeg tar den på normal måte, eller knuser den i noen biter når jeg tar dem. 40mg virker kanskje som 60-70mg om den behandles før inntak. Varigheten er cirka den samme, men den fungerer sterkere/mer effektivt og mye raskere etter inntak.
[quote=god1;3923904]Jeg ønsket det skulle funke samme som litt minus ja, skal ikke late som noe annet.. men da mener jeg som LITT minus ikke som å skyte og sitte å nodde, bare for å få godt humør og energi som vanlig.

Står på 10mg subutex og 4 Valium daglig via Lar, og vil prøve å "få lov til" å konvertere til Contalgin da jeg sliter psykisk, og svetter helt sinnsykt Hver eneste dag og spesielt om nettene, våkner opp etter max 2 timers søvn og hele sengen er gjennomvåt. Det er så plagsomt å ikke få sove en normal natts søvn at hadde jeg ikke vært utrolig tålmodig så hadde jeg slått i stykker vegger og dører i sinne over å våkne slik hver eneste natt og ikke klarer å sovne igjen når jeg har tatt en røyk og kjølt meg ned. Det eneste som hjelper er hvis jeg tar etpar 300mg Lyrica, da sover jeg normalt og våkner uthvilt og i god form, men Lyrica er jo fy-fy på Lar. Så vil spørre/nesten forlange at jeg får byttet til Contalgin. Det jeg lurer på er om di henger seg veldig opp i at jeg bruker Valium ved evt oppstart på Contalgin?? Noen erfaringer om dette??
Sist endret av Benzoman666; 4 uker siden kl. 20:50.
LLL = LyricaLoveLife
Syntes Malfin funket bedre enn Dolc.
Sitat av C_ban@CnO Vis innlegg
Det er helt riktig i nesten alle tilfeller, og det virker som 99% har den oppfatning av at hvis man deler, knuser tygger eller gjør hvilken som helst endring i en depot pille, enten det er snakk om smertestillende depot som Dolcontin eller Oxycontin, eller for eksempel en antipsykotika som Seroquel depot.

Det er ingen magisk hinne eller skjold på selve tabletten, det du ser på utsiden av tabletten, er nøyaktig det samme som du ser på innsiden. Tabletten er helt lik tværs igjennom. Grunnen til at det står oppført at den ikke skal deles, tygges, knuses o.l er fordi virkestoffet blir sluppet ut mye raskere og kraftigere enn den ellers ville gjort. Jeg står på en ganske høy dose av Oxycontin, og merker utvilsomt en stor forskjell om jeg tar den på normal måte, eller knuser den i noen biter når jeg tar dem. 40mg virker kanskje som 60-70mg om den behandles før inntak. Varigheten er cirka den samme, men den fungerer sterkere/mer effektivt og mye raskere etter inntak.
Vis hele sitatet...
Her motsier du deg selv. Depot-effekten er jo en mekanisk løsning på problemet kort halveringstid. Altså er det oppbyggingen av pillen som gjør at virkestoffet slippes ut over tid og totaleffekten av en pille varer lenger.

Det du påstår er rett ut feil i nesten alle tilfeller.
Sist endret av Agent 9pluss10; 4 uker siden kl. 18:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.