Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 883
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Heisann. Lånt meg ett EOS 350D fra jobben og lurer på om noen med litt peil kan fortelle meg hva de synes om de følgende bildene.. (er ca 2mb store)
Lekte meg litt med nærbilde mulighetene (makro innstilling heter det vel) og tok bilder av litt random objekter... Er vel egentlig mest fornøyd med det første.. Anybody? Ganske store bilder just so you know..

- Bilde1

- Bilde 2

- Bilde 3

- Bilde 4

Alt av tips mottas med takk, gjerne fremgangsmetoder osv også...
På forhånd takk.

OBS: Skal begynne å leke med hvitbalanse og en del sånt snart, må bare venne meg til kameraet først

-totto
Jeg likte det første bildet. Har du gjort noe med det? Ellers var det ingenting spesielt med bildene synes jeg.
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Trådstarter
Ikke gjort noe som helst med noen av de.. Er egentlig bare ute etter gode tips til å gjøre de enda bedre. Har fått litt sansen for det å ta nærbilder..
vet ikke helt hva jeg ser på, da alle var litt standard. Og er det macro (blomsten) på 350D du brukte, så gjør ikke den noe spesielt, slik den gjør på kompaktkameraet, bare et par innstillinger. Syntes 4 var litt spennende dog. Du kan jo leke deg litt med innstillingene og bildeutsnitt på andre motiver (f.eks gitaren, som er et spennende objekt). For å sette den på macro-auto (med fast-blitz?) og trykke objektivet så tett inntil du klarer blir i fleste tilfeller ikke bra. Men som sagt: Gitaren var spennede, og lyset var fint, men er desverre gjort noen ganger før deg, og blir derfor lite å se på.
Canon 350D er et bra kamera. Du bør gjøre noe med bildestøyen (grain/noise/snø - hva enn det kalles det på norsk) på bildene. Enten må du forminske bildene, eller justere kameraet bedre. Prøv høyere/lavere lukkertid, høyere/lavere blenderåpening til bildene ser bra ut. Sjekk manualen til kameraet - hjalp meg mye

Det anbefales at du forminsker bildene - det er unødvendig med så store ute på nett. Med mindre om vi skal studere detaljer (og det er ikke mye å studere på disse bildene)
Sist endret av marsboer; 23. april 2006 kl. 03:01.