Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 1894
Hei freaks. har t break og hadde vært edru i 7 dager. røyka en 0,35 igår hvis jeg holder meg clean i 20 dager til har jeg fucket opp t breaken?
Anonym bruker
"Farlig Nebbhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av venstrehook Vis innlegg
Hva er T-break?
Vis hele sitatet...
Toleranse pause for å reasette toleransen
Ok. Da er det umulig for oss å svare på det spørsmålet, ts. Folk har ulik toleranse. Det som funker for deg funker ikke nødvendigvis for meg, hva antall dager pause gjelder.
7 dager er bra.
Neste gang klarer du enda litt lenger!
Stå på.
Fuck Mr. Plod!
Les litt om hvordan substanser fester seg til reseptorer i hodet, spennende info egt.

Men nei, 0.35 er ikke nok til å skape en skikkelig toleranse etter 7 dager.
Kommer å an på hvor lenge du har røyka før og hvor ofte du røyker. 20 dager toleransepause er i mine øyne ingenting og hjelper kun kanskje et par dager før man er tilbake der man starta.
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hadde 21 dager av for ikke så lenge siden, toleransen kom tilbake etter noen få dager med røyking. Sånn av egen erfaring

Men for å svare på spørsmålet ditt, så er det ikke nok til å messe opp alt av fremgang med en 0.35, så lenge du holdt deg til det og er clean igjen nå.
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Kommer å an på hvor lenge du har røyka før og hvor ofte du røyker. 20 dager toleransepause er i mine øyne ingenting og hjelper kun kanskje et par dager før man er tilbake der man starta.
Vis hele sitatet...
års tid ca.
Sitat av Gajafbig Vis innlegg
års tid ca.
Vis hele sitatet...
Da hadde jeg satsa på minimum 6mnd.
Trådstarter
36 3
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Da hadde jeg satsa på minimum 6mnd.
Vis hele sitatet...
Det klarer jeg ikke. Måned får det bli
Anonym bruker
"Sprudlende Pegasus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ta en dag av gangen. Gammelt «ordtak», men det er sånn det funker. Ha fokus på å være clean i dag, så tar du morgendagen når den kommer. Etterhvert blekner alt av savn og vaner
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hadde 21 dager av for ikke så lenge siden, toleransen kom tilbake etter noen få dager med røyking. Sånn av egen erfaring

Men for å svare på spørsmålet ditt, så er det ikke nok til å messe opp alt av fremgang med en 0.35, så lenge du holdt deg til det og er clean igjen nå.
Vis hele sitatet...
Hvis du er en som røyker hver dag, og hele dagen, så vil toleransen alltid skyte i været ganske fort.

Enkelt forklart kan cannabis bare delvis aktivere reseptorene i hjernen som gir deg rusfølelsen. Det vil si at du når et slags tak etterhvert, og ikke særlig mer fjern.

Etter min erfaring så er det lurt å la seg lande litt etter hver joint eller bongtrekk, hvis man vil holde toleransen lav. La det gå 3-5 timer mellom hvert hit, eller røyk masse i noen timer og edru resten av dagen.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvis du er en som røyker hver dag, og hele dagen, så vil toleransen alltid skyte i været ganske fort.

Enkelt forklart kan cannabis bare delvis aktivere reseptorene i hjernen som gir deg rusfølelsen. Det vil si at du når et slags tak etterhvert, og ikke særlig mer fjern.

Etter min erfaring så er det lurt å la seg lande litt etter hver joint eller bongtrekk, hvis man vil holde toleransen lav. La det gå 3-5 timer mellom hvert hit, eller røyk masse i noen timer og edru resten av dagen.
Vis hele sitatet...
This!

Også kommer det også an på mengder du røyker av gangen. Moderasjon vil jeg si er en vesentlig faktor også.

Jeg røyket gjerne 1g med weed av gangen, noe som heller ikke er bra for toleransen. For all del, en gang i blant er ok, men det er egentlig ikke noe poeng da du like gjerne kan gå for 0,5 og bli like høy som på 1g.

Jeg har selv kuttet morningsen som bare er en pådriver til å røyke resten av dagen, og holder meg som oftest uten noe fram til siste timene av dagen. Nå er det ikke så ofte det går over grammet på en dag, mot for dem 5-10grammene som bare var mer eller mindre bortkastet...Rusen på dem 5-10 kan vel kanskje sammenlignes med følelsen av en halv beroligende. Mao, lite å skryte av.
Etter min mening, så er 7 dager mer enn lang nok t-break. To-tre dager med litt trening, og sunt kosthold burde være nok for dem fleste, bare man ikke går helt berserk etterpå.

Så mitt tips: 0,2-0,3g av gangen, dropp morningsen, og du skal få se at det ikke er mer som skal til 😊 Og du, ikke ha weeden alt for lett tilgjengelig før du skal bruke det.

Om det veldig viktig for deg personlig å gå for en såkalt full t-break så gjør du selvsagt det, men det er ikke nødvendig.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvis du er en som røyker hver dag, og hele dagen, så vil toleransen alltid skyte i været ganske fort.

Enkelt forklart kan cannabis bare delvis aktivere reseptorene i hjernen som gir deg rusfølelsen. Det vil si at du når et slags tak etterhvert, og ikke særlig mer fjern.

Etter min erfaring så er det lurt å la seg lande litt etter hver joint eller bongtrekk, hvis man vil holde toleransen lav. La det gå 3-5 timer mellom hvert hit, eller røyk masse i noen timer og edru resten av dagen.
Vis hele sitatet...
Men dette er veeeldig individuelt er det ikke? Har kompiser som må røyke 1 g i jointen for å bli fjern etter 1 mnd daglig røyking mens jeg ble helt pære av en 0,3 etter 2 år med daglig røyking?? Edibles derimot opplevde jeg en ganske rask toleranse for
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av HeiG2006 Vis innlegg
Men dette er veeeldig individuelt er det ikke? Har kompiser som må røyke 1 g i jointen for å bli fjern etter 1 mnd daglig røyking mens jeg ble helt pære av en 0,3 etter 2 år med daglig røyking?? Edibles derimot opplevde jeg en ganske rask toleranse for
Vis hele sitatet...
Hvordan er røykemønsterene deres da? Hvis kompisen din røyker hele dagen, og du kun røyker på kveld f.eks er det ikke så rart. Har vært i begge sitasjonene du beskriver og hvor ofte du røyker i løpet av dagen har veldig mye og si.
Anonym bruker
"Snill Spurv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Noen andre her som sliter litt med nerver når dere røyker litt mye en periode? Feks når du våkner og har gått en natt uten/8-9 timer. Så skjelver jeg liksom helt til jeg får i meg mornings, så er jeg good. Så bruker jeg resten av dagen til å roe ned nervene, har sånn 2 timer mellom hvert hit før jeg begynner å kjenne det. Synes det er veldig plagsomt og lurer på hvorfor det er sånn, noen andre som har føler det samme?
Sitat av HeiG2006 Vis innlegg
Men dette er veeeldig individuelt er det ikke? Har kompiser som må røyke 1 g i jointen for å bli fjern etter 1 mnd daglig røyking mens jeg ble helt pære av en 0,3 etter 2 år med daglig røyking?? Edibles derimot opplevde jeg en ganske rask toleranse for
Vis hele sitatet...
Erfaringa mi er at om jeg røyker 0,2 eller 1g i en joint så merker jeg ikke forskjell om jeg er innrøyka. Eneste jeg kan merke er at om jeg røyker mere så får jeg ofte litt mere angst bare som sikker kommer av for mye THC men fortsatt ingen rusfølelse.
Fuck Mr. Plod!
Jeg er veldig innrøyka og blir høyere av ett gram en ei stusselig 0.5 joint.

Små joints er ofte en skuffelse i min bok.
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Noen andre her som sliter litt med nerver når dere røyker litt mye en periode? Feks når du våkner og har gått en natt uten/8-9 timer. Så skjelver jeg liksom helt til jeg får i meg mornings, så er jeg good. Så bruker jeg resten av dagen til å roe ned nervene, har sånn 2 timer mellom hvert hit før jeg begynner å kjenne det. Synes det er veldig plagsomt og lurer på hvorfor det er sånn, noen andre som har føler det samme?
Vis hele sitatet...
Velkommen til cannabis abstinenser, et fenom mange mener ikke eksisterer, men som er veldig ekte.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Velkommen til cannabis abstinenser, et fenom mange mener ikke eksisterer, men som er veldig ekte.
Vis hele sitatet...
Det er vel ingen som sier at de ikke eksisterer, tvert i mot er de fleste enige om at man sover dårlig en periode, er rastløse urolige og svetter litt.
Men det er såpass milde abstinenser at de ikke er noe problem å komme seg gjennom om man vil.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Noen andre her som sliter litt med nerver når dere røyker litt mye en periode? Feks når du våkner og har gått en natt uten/8-9 timer. Så skjelver jeg liksom helt til jeg får i meg mornings, så er jeg good. Så bruker jeg resten av dagen til å roe ned nervene, har sånn 2 timer mellom hvert hit før jeg begynner å kjenne det. Synes det er veldig plagsomt og lurer på hvorfor det er sånn, noen andre som har føler det samme?
Vis hele sitatet...
Kun opplevd nattesvette 1-2 uker her. Ellers merker jeg ofte at søvnen blir bedre fra dag 1 jeg slutter.
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Fraktalist Vis innlegg
Det er vel ingen som sier at de ikke eksisterer, tvert i mot er de fleste enige om at man sover dårlig en periode, er rastløse urolige og svetter litt.
Men det er såpass milde abstinenser at de ikke er noe problem å komme seg gjennom om man vil.
Vis hele sitatet...
Tro meg, det er veldig mange som mener det. Har hørt dette fra veldig mange i stonermiljøet.

Husk at folk er forskjellig og blir påvirket annerledes. Har du f.eks. angst/depresjon til vanlig kan abstinensene hitte ekstra hardt,og resultere i ekstrem angst og depresjon.
Anonym bruker
"Snill Spurv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tro meg, det er veldig mange som mener det. Har hørt dette fra veldig mange i stonermiljøet.

Husk at folk er forskjellig og blir påvirket annerledes. Har du f.eks. angst/depresjon til vanlig kan abstinensene hitte ekstra hardt,og resultere i ekstrem angst og depresjon.
Vis hele sitatet...
Jeg har ptsd og føler det gjør meg extra "avhengig" av røyken. Det å slutte er fullt mulig, men faen så plagsomt det er. Føler meg nesten forkjøla etter 1 dag uten bare, mens andre kan gjøre det veldig enkelt. Ser ikke helt vitsen med å slutte når jeg alltid begynner på igjen har jeg funnet ut.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tro meg, det er veldig mange som mener det. Har hørt dette fra veldig mange i stonermiljøet.

Husk at folk er forskjellig og blir påvirket annerledes. Har du f.eks. angst/depresjon til vanlig kan abstinensene hitte ekstra hardt,og resultere i ekstrem angst og depresjon.
Vis hele sitatet...
Jeg sluttet selv på dagen etter ca 8 år med daglig røyking. Så det er ikke en mening, men en erfaring.
Om man døyver psykdommer med rus så er det klart man må deale ekstra med de, man har jo ikke gjort noe med problemet, bare feid det under teppet igjen og igjen, og igjen...
Det er ikke direkte abstinens, men underliggende sykdom som gjør at det ekstra ille å ikke døyve dem. Ofte har de bygget seg opp mens de var ubehandlet.
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Fraktalist Vis innlegg
Jeg sluttet selv på dagen etter ca 8 år med daglig røyking. Så det er ikke en mening, men en erfaring.
Om man døyver psykdommer med rus så er det klart man må deale ekstra med de, man har jo ikke gjort noe med problemet, bare feid det under teppet igjen og igjen, og igjen...
Det er ikke direkte abstinens, men underliggende sykdom som gjør at det ekstra ille å ikke døyve dem. Ofte har de bygget seg opp mens de var ubehandlet.
Vis hele sitatet...
Bare fordi du ikke opplevde noe abstinenser betyr det ikke at de ikke finnes.

Søk deg rundt på nettet, det er utallige erfaringer og helsenettsider der ute som forteller deg at cannabis har abstinenser.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Bare fordi du ikke opplevde noe abstinenser betyr det ikke at de ikke finnes.

Søk deg rundt på nettet, det er utallige erfaringer og helsenettsider der ute som forteller deg at cannabis har abstinenser.
Vis hele sitatet...
Les hva jeg faktisk skriver da... Jeg skrev ikke at abstinenser ikke finnes, jeg skriver jo nettopp at de finnes og beskriver også hva noen av de er, jeg skriver bare at de er ganske så milde. Og det er et faktum. Det er litt svette uro noen dager med dårlig søvn og ubehag, men ikke uoverkommelig langt derifra.
Men man må stå i det og tåle litt ubehag så går det veldig greit å slutte med om man vil.

Hva gjelder abstinenser som tar i, så prøv å slutte med alkohol, benzo, opiater eller noen antidepressiver. Da blir abstinensene av å slutte å røyke for bagatellmessige å regne.
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Fraktalist Vis innlegg
Les hva jeg faktisk skriver da... Jeg skrev ikke at abstinenser ikke finnes, jeg skriver jo nettopp at de finnes og beskriver også hva noen av de er, jeg skriver bare at de er ganske så milde. Og det er et faktum. Det er litt svette uro noen dager med dårlig søvn og ubehag, men ikke uoverkommelig langt derifra.
Men man må stå i det og tåle litt ubehag så går det veldig greit å slutte med om man vil.

Hva gjelder abstinenser som tar i, så prøv å slutte med alkohol, benzo, opiater eller noen antidepressiver. Da blir abstinensene av å slutte å røyke for bagatellmessige å regne.
Vis hele sitatet...
Du skrev jo "det er ikke direkte abstinens". Men det er det jo, det er cannabis abstinenser.

Bare fordi det er milde sammenlignet med abstinensene fra helvete som alko, heroin og benzo, betyr det ikke at det er mildt.

Det er mildere å bli knivstukket i hånda enn hjertet, det betyr ikke at det ikke er ille å bli stukket i hånda
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du skrev jo "det er ikke direkte abstinens". Men det er det jo, det er cannabis abstinenser.

Bare fordi det er milde sammenlignet med abstinensene fra helvete som alko, heroin og benzo, betyr det ikke at det er mildt.

Det er mildere å bli knivstukket i hånda enn hjertet, det betyr ikke at det ikke er ille å bli stukket i hånda
Vis hele sitatet...
Du må nesten jobbe med leseforståelse, og se hva som hører til delen med 'ikke direkte abstinenser'
Jeg skal prøve å finne frem den minste teskjea jeg har.
Slutte med cannabis etter lang tids bruk vil medføre abstinenser.
Jeg har nevnt hvilke, og dette er alle sammen milde abstinenssymptomer.

Ubehandlet underliggende psykisk sykdom er ikke abstinenssymptomer.

Kan du legge frem dokumenterte tilfeller av at folk har opplevd sterke abstinenser av cannabis?
Sist endret av Fraktalist; 13. januar 2024 kl. 10:38.
Før når jeg blandet med tobakk, fikk jeg abstinser som bare det. Svetting, sinne, søvnløshet.
Merker ikke noe etter jeg begynte å røyke rent på en «vape» (dvs, blir bare aske igjen så er jo røyking).
Det kan jo også være fordi det går mye mindre cannabis. 0.025 - 0.05 er passe og blir like fjern.
Og da går det ikke en femmer pr dag.

Mvh