Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1634
Titta litt gjennom noen gamle bilder, så kom jeg over dette. Tok dette på Kreta i sommer. Syns selv det ble ganske fint. Tenkte jeg skulle vise det til dere, og høre hva dere har å si om det.
http://img132.imageshack.us/img132/9...tabilde7ni.jpg
Jævla kult bilde. Var det tatt på nordkysten?
BigFigWasp's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Ja, i nord ett sted. Var på en strand mellom der vi bodde (Rethymnon eller noe) og en større by som jeg ikke husker navnet på i øyeblikket. Helsikkes til bølger, noe som resulterte i ett par liter saltvann i magen. :P
Kreta er jævlig fint! Det skal de ha!
Pent bilde! *20tegn*
Det var utrolig pent, men det var gammelt? Viste du hva du gjorde, eller var det bare flaks?
BigFigWasp's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Viste jo at det var pent, men var ikke ment som noe kunstnerisk. Er fra juli 05.
fint bilde.. kunne tenkt meg det kamera jahh...
Kjempe pent bilde Men husk at øye alltid begynner å se på bilde øverst i venster hjørne (det er noen sånne greier oppi hjernen som styrer det:P Det er visst da bilder skal bli helt perfekte ), men ellers er bilde utrolig bra!!!
Sitat av Jo.K
Kjempe pent bilde Men husk at øye alltid begynner å se på bilde øverst i venster hjørne (det er noen sånne greier oppi hjernen som styrer det:P Det er visst da bilder skal bli helt perfekte ), men ellers er bilde utrolig bra!!!
Vis hele sitatet...
Det heter "det gyldne snitt".

-------------------
I X I
I I
I I
-------------------
Takk! Har hørt masse om det, men har aldri funnet ut hva det het
BigFigWasp's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Det gyldne snitt er ikke oppe i venstre hjørne. det er litt ovenfor midten av bildet til venstre eller høyre, jeg ha gått formigiving, og dette fikk jeg med meg. :P
Vi lærer det i 9. klassen også.. Hverfall så gjorde vi det Men likte bildet godt jeg også!
Kult! Hva for et kamera er bildet tatt med?
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Sitat av aisLos
Det heter "det gyldne snitt".

-------------------
I X I
I I
I I
-------------------
Vis hele sitatet...
Det at øyet ledes fra øvre venstre hjørne og skrått ned mot høyre har jo ingenting med det gyldne snitt å gjøre.
"Det at øyet ledes fra øvre venstre hjørne og skrått ned mot høyre" Hva er det, det heter da? det må jo ha et navn
Var ikke noe særlig, har du redigert det?

Det første jeg ser er at horisonten ikke er rett, dårlig farger, kanskje fikse litt mer stemning ved bruk av kontraster?

Det kan bli fint. Med litt redigering
Offtopic:
Ang. oppevenstre -> nedrehøyre teorien, funker den for folk i land der de leser fra høyre til venstre? Eller vil det da bli omvendt?

Ellers vil jeg si at bildet var ganske fint, sett med mine øyne. Har null peiling på hva et bra blide er, men vet da hva jeg synns er pent å se på. Det her får meg til å tenke på stranda i en bond film, merkelig nok
Sitat av Jo.K
"Det at øyet ledes fra øvre venstre hjørne og skrått ned mot høyre" Hva er det, det heter da? det må jo ha et navn
Vis hele sitatet...
Det kalles naturlig leseretning. I Østen har de den omvendt (det leser fra høyre).

Edit:
Sitat av Mith
Offtopic:
Ang. oppevenstre -> nedrehøyre teorien, funker den for folk i land der de leser fra høyre til venstre? Eller vil det da bli omvendt?
Vis hele sitatet...
Det blir da omvendt. Bilder hvor dette er betraktelig, lager de derfor speilvendte/andre versjoner av bildene.

Bildet så jo også litt tilfeldig ut, og det var uskarpt. Sett det inn i PS, skru opp kontrastene, og beskjær en del i bunnen, for å gi det mer himmel. Effekten fra vannet var kult, kodak-moment

http://img151.imageshack.us/img151/3959/kretabilde7ni9wb.th.jpg
Her er et forslag, noe jeg ville ha gjort kanskje. Men det er jo smak og behag. Synd at det ikke er mer himmel i bildet.
Sist endret av Keyser Söze; 20. april 2006 kl. 15:43.