Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 2279
Har nå 2 bilder jeg tok i farta med Fattern's Ixus 500.
Det jeg vil nå er å høre folkets kritikk...!

Røyk:
http://www.home.no/sexylim/smokers.jpg

Ja! Jeg røyker selv og syntes dette var et fint motiv.
Selvkritikk: Kvaliteten på bildet var elendig, vertfall på tobakks-pakkes ble kvaliteten veldig dårlig...!

Kjele:
http://www.home.no/sexylim/Kjele.jpg

Kjela bare stod på kjøkkenet og ba om å bli tatt bilde av
Selvkritikk: Riper på kjela var det jeg fant å trekke ned på...!
Sist endret av Tr1pp3r; 14. februar 2006 kl. 22:37.
Ripene på kjelen er kult, det viser at den er brukt...

Men du ødelegger hele bildet ved at du har det så skrått. Blir rett å slett for dumt. Sett det opp slik at det blir rett. Da kan det hende det blir noe av det....
Sist endret av Thedeeq; 14. februar 2006 kl. 23:20.
Likte de ikke noe spess ..

Første bilde var "kulest" av de om jeg må velge et ;P
Blir litt for kjedelig og enkelt.
Jeg kunne godt tatt et bilde av stuebordet mitt og gjort det svart/hvitt, men det hadde blitt like kjedelig.
Bilder skal ikke være iscenesatt, noe jeg følte det første var.

Ingen av de to var verken pene, stilige eller noe som helst tiltrekkende eller spennende ved. Sorry det er min mening.
jeg likte ikke dette.... var bare noen randombilder kjørt i sort hvitt for meg
Gjesp.. Stop killing me with your boredom.
Du må nok legge litt mer arbeid i det hvis du skal ta noen gode bilder
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Bildene var rett og slett kjedelige, lite spenning.
Du har forsøkt på å skape spenning ved å fotografere kjelen på skrå, men det ble bare dumt.

Du er ingen dårlig fotograf, men dette er dårlige bilder.
Jeg tror det meste er sagt, bildene var bare kjedelige og lite gjennomtenkt.
Sitat av Stormen
Gjesp.. Stop killing me with your boredom.
Vis hele sitatet...
word, jeg skulle tatt bilde av de tomme brusflaskene mine som står her. like spennende..
Kaffekjelen:

Skjevheten er ikke bra, den er ødeleggende for bildet og intrykket. Det er vanskelig å se hva som er motivet, budskapet og meningen med dette bildet.

Rydd opp bakgrunnen, skru av blitzen og ta bildet rett. Legg kanten på bordet litt over midten av bildet (optisk midtpunkt).

Bildet kan få et godt budskap hvis du jobber litt mer med det. Men du må nok ta det på nytt.

Røykpakkene:
Fjortisbilde, stygt usmakelig og unødig. Helt ubrukelig til noe som helst. Her er det bilde av røyk, ikke noen som røyker eller noe som helst. Bildet har ikke noe budskap, ikke noe mening eller noe som helst.

---
Sitat av karoline.
Jeg tror det meste er sagt, bildene var bare kjedelige og lite gjennomtenkt.
Vis hele sitatet...
Fin førstepost

Sitat av Sabbi
Bilder skal ikke være iscenesatt, noe jeg følte det første var.

Ingen av de to var verken pene, stilige eller noe som helst tiltrekkende eller spennende ved. Sorry det er min mening.
Vis hele sitatet...
Hvorfor ikke? Ting må iscenesettes for at man skal oppnå det man vil. Stilleben og dokumentarbilder er to forskjellige ting.
Sist endret av Thedeeq; 15. februar 2006 kl. 09:45.
Syntes ikke noe om noen av dem.
Om jeg måtte velge synes jeg nok bildet av kjelen var best.
Sitat av Thedeeq
Hvorfor ikke? Ting må iscenesettes for at man skal oppnå det man vil. Stilleben og dokumentarbilder er to forskjellige ting.
Vis hele sitatet...
Hvorfor ikke? Bilder bør være "in the moment", eller tilfeldigheter etter min menig. Selvfølgelig med untak, men spesielt slike bilder bør være det.

Man ser jo at det der røyk greiene bilde han stabla bare ble dritt, for han tenkte "åh nå skal jeg være fotograf".

Jeg har lyst på følelsen at stemningen i bildet kan du ikke gjenskape, ellers ser jeg ikke vitsen i å lage slike bilder.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Sabbi
Hvorfor ikke? Bilder bør være "in the moment", eller tilfeldigheter etter min menig. Selvfølgelig med untak, men spesielt slike bilder bør være det.

Man ser jo at det der røyk greiene bilde han stabla bare ble dritt, for han tenkte "åh nå skal jeg være fotograf".

Jeg har lyst på følelsen at stemningen i bildet kan du ikke gjenskape, ellers ser jeg ikke vitsen i å lage slike bilder.
Vis hele sitatet...
Men som sagt så er det forskjell på å ta bilder som skal illustrere virkeligheten, og bilder som skal vise tydelig et bestemt budskap. Noen ganger må man fikse motivet slik at det gir budskapet på riktig måte!
hva i alledager er det jeg ser på her? Som mange andre sier her, så kan man ikke ta et bilde av noe og legge det ut. Men jeg finner interesse i tekannen...prøv å ekspirmenter med bildeutsnitt, kanskje ett forfra, litt løftet og tiltet ned, slik at tuten kommer i midten av bildet......det gir også dybde
At folk greier å skrive så jævlig mye om to random sorthvittbilder er et stort jævla mysterium. At visse samtidig greier å få det til å se ut som om de har fagbrev i fotografi er er det david copperfield-klasse over.
Uten å prøve å være hverken tryllekunstner eller fotograf med fagbrev, må jeg si at jeg henger meg på de som kjeder seg av disse bildene. Kan legge til at røykpakka heller ikke var fokusert. Var det meningen kanskje? I så fall: hva var meningen?
Hva er dette for noen bilder å få kritikk på?

Det finnes jo ikke noe spessielt med disse. Jeg har sikkert 1000 bilder som er like gode og de kommer til og med med farger...
Sitat av Gilgamesj
At folk greier å skrive så jævlig mye om to random sorthvittbilder er et stort jævla mysterium. At visse samtidig greier å få det til å se ut som om de har fagbrev i fotografi er er det david copperfield-klasse over.
Vis hele sitatet...
nå prøver jo enkelte også å gi konstruktiv kritikk, og få han til å prøve andre ting. Det finnes potensiale i alle objekter, tro det eller ei.
Denne tråden er obligatorisk lesning
Sitat av Gilgamesj
Denne tråden er obligatorisk lesning
Vis hele sitatet...
Haha, den ja Greit, jeg gir meg på det, men hadde på meg snille-buksene i dag (joggebuksen, de andre strammer så jævlig om livet )
Btw, rart så mange som ikke tok den...selv etter n'te bildet med spam-box
Lite spennende, prøv og skaff noen litt kulere motiver neste gang
likte dem ikke... dårlige motiver og dårlig dybde.
*edit* Kjelen hadde blitt mye bedre hvis du ikke hadde tatt bildet skrått.. Er veldig, veldig få bilder som det blir noe bra på.
Sist endret av Cheese; 24. februar 2006 kl. 00:24.
Usakelig, usmakelig Gilgamesj. Den siste tiden har foto-interessen også kommet til nFF. Som tydelig vist i denne tråden må noen begynne en plass. Om noen har fagbrev eller ikke er uinteressant, bilder skal da være tiltalende, og i denne sammenhengen er det brukerer av nFF som er mottakeren for budskapet.

Om rate-my-photo ikke er ønsket her på nFF, er det andre metoder for å stoppe slike tråder.