Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2329
I de siste ukene så har jeg spilt en del BlackJack, hovedsakelig hos Betsson.

Jeg har egentlig bare et spørsmål:

Jeg har lenge hatt inntrykk av at det i BlackJack er en 50/50 sjanse for å vinne.
Men de gangene som jeg har spilt blackjack de siste ca. 2 ukene så har det faktisk følest som om for f.eks. 10 ganger som jeg vinner, så vinner banken gjerne 15-25 ganger. Noe som gjør at slik jeg ser det, at sjansen er mer 25% for gevinst og nærmere 75% for tap.
Hva er korrekt? Er det virkelig en 50/50 sjanse for å vinne i BlackJack? Er det kanskje bare jeg som har hatt uvanlig mye uflaks de siste ukene?
Det er nær 50/50 sjanse om du spiller riktig. Kan du spillet?

Uansett er 50 spill altfor lite til å si noe om statistisk sannsynlighet. Du må opp på millioner av hender før du kan si noe om sannsynligheten for gitte utfall. Dette er også feilen ved mange av "strategiene"; de bruker for små datasett (bevisst) for å skape falske resultater.
Sitat av Astennu Vis innlegg
Det er nær, men dealer har alltid en fordel i og med at nullen er grønn, altså ikke til din fordel.
Vis hele sitatet...
Eh, det er roulette...

Her kan du regne ut oddsene dine i blackjack: http://wizardofodds.com/games/blackj...gy/calculator/
Sist endret av nikita; 26. november 2014 kl. 17:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av supernatural Vis innlegg
I de siste ukene så har jeg spilt en del BlackJack, hovedsakelig hos Betsson.

Jeg har egentlig bare et spørsmål:

Jeg har lenge hatt inntrykk av at det i BlackJack er en 50/50 sjanse for å vinne.
Men de gangene som jeg har spilt blackjack de siste ca. 2 ukene så har det faktisk følest som om for f.eks. 10 ganger som jeg vinner, så vinner banken gjerne 15-25 ganger. Noe som gjør at slik jeg ser det, at sjansen er mer 25% for gevinst og nærmere 75% for tap.
Hva er korrekt? Er det virkelig en 50/50 sjanse for å vinne i BlackJack? Er det kanskje bare jeg som har hatt uvanlig mye uflaks de siste ukene?
Vis hele sitatet...
For å si det enkelt: Disse selskapene tilbyr spill, så de kan tjene penger. Er det 50/50, så tjener dem ikke penger. Under 50% for å vinne, tjener dem penger. Og Over 50% for å vinne taper dem penger. Og dem vil tjene penger, mye penger! Så jeg tror mulighetene er (godt) under 50% mulighet for å vinne.
Sitat av amdb73 Vis innlegg
For å si det enkelt: Disse selskapene tilbyr spill, så de kan tjene penger. Er det 50/50, så tjener dem ikke penger. Under 50% for å vinne, tjener dem penger. Og Over 50% for å vinne taper dem penger. Og dem vil tjene penger, mye penger! Så jeg tror mulighetene er (godt) under 50% mulighet for å vinne.
Vis hele sitatet...
Det er langt fra "godt under". Det de tjener på, er volum. Ingen spiller hos et selskap som snyter en.
Det finnes faktisk en liten mulighet til å ha Edge mot huset i vegas hvis du spiller craps: http://www.businessinsider.com/how-to-play-craps-2014-4
Det er selvfølgelig ikke 50/50 i black jack... Huset har alltid en fordel. Ja, du kan telle kort i black jack, men, jo flere kortstokker som er i spill, jo vanskeligere/mindre % fordel har spilleren.
Online, så kan du glemme å telle kort. Du kan telle kort i Live-seksjonen til selskapene, men ikke på f.eks NetEnt BJ, eller spill der hvor det ikke er dealer. Der har huset en fordel for hvert giv.

Din tilbakebetalingsprosent øker, jo mer optimalt du spiller. Søk på google etter "Black Jack chart" f.eks. Der finner du skjema, hvor du kan lære deg spillet optimalt.

I Vegas, er det typisk med seks kortstokker i spill. Dette for å forhindre kort-telling, og gi huset en større fordel enn det dem har.

Sitat av FarmerJoe Vis innlegg
Det er selvfølgelig ikke 50/50 i black jack... Huset har alltid en fordel.
Vis hele sitatet...
Legger til, at du kan gå i pluss på Black Jack, bare du har dem optimale forholdene i Live Black Jack. Jeg mener, huset har alltid en fordel av en uviten spiller.
Sist endret av FarmerJoe; 27. november 2014 kl. 22:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.