Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 4308
God kveld freaks!

Det har seg sånn at jeg og en kamerat har begge lånt bort ca 500 kr hver, til en vi kjenner godt.
Denne personen nekter og betale de totalt 1000 kronene. han nekter ikke for at han har lånt de, men sier bare at vi bør passe oss, og at han sender folk etter oss osv osv... Det er bare tomme trusler, helt klart.

Men så lurte jeg på om dere hadde noen gode forslag her på tunet?

metoder som:
- Knuse kneskål, leie torpedo og banke er vel ikke å foretrekke(i første omgang iallefal!)



Visualn00b
Dataingeniør
Zarlach's Avatar
... eller gå til foreldre/politi...?
Namsmann er vel et greit alternativ. 500 spenn er ikke det verste en kan brenne seg på så om alt skulle skjære seg er ikke verden over akkurat .
Semiconductor
visualn00b's Avatar
Trådstarter
nei nei Det er ikke det verste. 500 kroner tjener jeg opp på et par timer. Men det er tanken på at idioter som dette slipper unna med det som plager meg.

Takk for inspill, jeg rett å slett ikke teknte på :O
partoftheproblem
mongoloid's Avatar
42 7
- Mas, mas, mas, mas på han. Ring, sms, facebook.
- Ring/møt opp på døren å forklar foreldre om fyren er under 18 år.
Grei tommelfingerregel er at man aldri skal låne ut mere enn man kan godta å tape Men ser absolutt at det er kjipt å tenke på at han slipper unna uten å betale deg tilbake !
Jeg har et avkappet tigerhode du kan sende ham i posten.

Hvis han ikke gir tilbake pengene og du ser det for mye styr å involvere utenomforstående for å innkreve dem, stjel noe av tilsvarende verdi fra han og se deg fornøyd. Eventuelt mas mye.
Semiconductor
visualn00b's Avatar
Trådstarter
Da fikk jeg deres syn og ideer. og jeg synes ikke jeg skal plage politiet O.L med dette.for mye styr.
MEN jeg kommer til å mase, mase, mase og møte opp på døren, evnt ta en prat med foreldrene. han er bare 17.


Takker
Mitt tips er å ta en prat med foreldrene
500 kroner er da en grei pris for å vite om du kan stole på folk. La nå taperen kose seg med dem lånte pengene, også kan han se hvor mange venner han får.
Semiconductor
visualn00b's Avatar
Trådstarter
Sitat av FarmerJoe Vis innlegg
500 kroner er da en grei pris for å vite om du kan stole på folk. La nå taperen kose seg med dem lånte pengene, også kan han se hvor mange venner han får.
Vis hele sitatet...
ikke faen. Han skal betale om det så skal gå i minus for det! Jeg aksepterer rett og slett ikke oppførselen hans... og KANSKJE vil det få han til å tenke to ganger før han låner igjen. idk
Sitat av KaiN Vis innlegg
Låner ganske mye selv, vennene mine har satt seg ganske lei så jeg brukte trustbuddy. Noe du kan anbefale fremtids venner/bekjente.

Er selv den typen som brenner seg altfor hardt ned på folk som ikke betaler gjeld, verste er når folk nekter men vet selv at h*n e skyldig. Mitt forslag e å knekk kneskåle om du tør det
Vis hele sitatet...
så hvis ikke jeg får de 1500kr jeg lånte deg så skal jeg knuse kne skålene dine ? xD
Slet selv med penger som ikke ble betalt tilbake, banket på døren. Gikk inn og tok med meg tv'en ut igjen, blir kanskje litt værre om h*n bor hjemme?
Alle bor vel hjemme hehe
Sitat av FarmerJoe Vis innlegg
500 kroner er da en grei pris for å vite om du kan stole på folk. La nå taperen kose seg med dem lånte pengene, også kan han se hvor mange venner han får.
Vis hele sitatet...
Enig der. Lånte engang ut 500,- og fikk dem aldri tilbake. Brydde meg ikke nevneverdig om det heller, for nå hadde jeg i prinsippet betalt ham for å holde seg unna. Noe som er greit med dårlige venner. Synes egentlig ikke 500,- er noe å ødelegge et vennskap for, men han kontaktet meg aldri igjen. (Pingle.)

Flotte råd enkelte kommer med her. Knuse kneskåler o.l. for skrave 500?
Ta deg en tur innom han og hent noe som er verdt minst 500 spenn, da får han betale tilbake for å få det igjen - ellers så får du selge det slik at du sikrer det du har lånt ut.

Jeg hadde en kompis som lånte 5000 av meg når jeg var 18-19. Jeg fikk ikke igjen pengene, selv med mange purringer både rettet mot han og foreldrene hans.

1000 unnskyldninger fra han, og forseldrene sa at han var over 18 år og at de ikke hadde økonomisk ansvar for han.

Etter han hadde skylt meg pengene i 3 mnd kjøpte han seg nye 19" felger på bilen sin. Da stakk jeg innom jobben hans mens han var på jobb og skrudde av høyre framdekk og plasserte bilen på en vedkubbe.
Pengene ble mottatt og dekket levert tilbake dagen etter.

Ingen kneskåler, ingen trusler! Bare litt ekstra motivasjon for å betale meg tilbake.
Personeleg så hadde eg ringt og irritert han lenge helt til eg hadde fått tilbake pengane. Ikkje for at eg trenger dei, men fordi det handlar faktisk om respekt for kvar andre.
500kr?
Herregud, Jævelen må dø! men først sitte i rullestol i 10 år!!!

Serriøst, 500kr? bare ignorer fyren å aldri hjelp han med noe igjen, det er straff værdt mye mer en 500kr å miste en kompis som stiller opp å hjelper.
Om det er en person du kjenner veldig godt bør du vel ta en ordentlig samtale med han, hvor du forklarer at du trenger de pengene osv. Tror du kommer lengre med det enn å true karen.
Alle som ber han drite i pengene skjønner helt klart ikke prinsippet her. Det handler ikke om hvor mye eller hva det er, de tilhører TS og han har rett til å få de tilbake.
Sitat av visualn00b Vis innlegg
God kveld freaks!

Det har seg sånn at jeg og en kamerat har begge lånt bort ca 500 kr hver, til en vi kjenner godt.
Denne personen nekter og betale de totalt 1000 kronene. han nekter ikke for at han har lånt de, men sier bare at vi bør passe oss, og at han sender folk etter oss osv osv... Det er bare tomme trusler, helt klart.

Men så lurte jeg på om dere hadde noen gode forslag her på tunet?

metoder som:
- Knuse kneskål, leie torpedo og banke er vel ikke å foretrekke(i første omgang iallefal!)



Visualn00b
Vis hele sitatet...
Vil du bli kvitt denne karen og løse dette problemet enklest mulig? Samtidig så vil du være mer kritisk til neste gang du låner bort penger. Det koster deg bare 500kr, så er dette problemet ute av verden.

Knekke kneskåler og jule opp en kar for 500kr? Helt latterlig hvor mange tastatur gangstere vi har på Freak.
Ta en samtale med han, gi han en frist, og betaler han ikke, så prat med foreldra hans, si at du tror han driver med dop eller at er på skråplanet, eller tips politiet anonymt at du har mistanke om at langer dop eller noe
Du får sikkert ikke igjen penga, men får en god latter med at han får endel mer pes rundt seg, Hehe
Sist endret av pontiac; 5. juni 2013 kl. 02:47.
Viss ingenting funker: Siste utvei!
Sitat av trixxe Vis innlegg
så hvis ikke jeg får de 1500kr jeg lånte deg så skal jeg knuse kne skålene dine ? xD
Vis hele sitatet...
Wow, deja-vu!
Viss du låner vekk 500kr til en kompis og aldri får dem tilbake så kan du se på det som en god investering
Sitat av maniiac Vis innlegg
Viss du låner vekk 500kr til en kompis og aldri får dem tilbake så kan du se på det som en god investering
Vis hele sitatet...
Nei. Fyren har gitt tydelig uttrykk for at TS ikke kommer til å se pengene igjen. Hvordan det er en god investering skjønner jeg lite av.
Sitat av DfenZ Vis innlegg
Nei. Fyren har gitt tydelig uttrykk for at TS ikke kommer til å se pengene igjen. Hvordan det er en god investering skjønner jeg lite av.
Vis hele sitatet...
En falsk venn mindre !
Sitat av maniiac Vis innlegg
Viss du låner vekk 500kr til en kompis og aldri får dem tilbake så kan du se på det som en god investering
Vis hele sitatet...
Det heter: "Hvis du låner vekk 500kr til en venn og aldri ser _han_ igjen, kan du se på det som en god investering"
Sitat av eglikarogsåtåg Vis innlegg
Alle som ber han drite i pengene skjønner helt klart ikke prinsippet her. Det handler ikke om hvor mye eller hva det er, de tilhører TS og han har rett til å få de tilbake.
Vis hele sitatet...
Alle skjønner jo prinsippet. Tingen er at det vil ta deg mer energi, og kanskje verdi, for å få disse pengene tilbake. TS sier selv at han fint klarer seg uten disse pengene, og da er det mer kostelig å se lånetaker synke sammen hver gang dem tilfeldigvis møter på hverandre, og legge merke til hvor mye energi han bruker på å unngå deg.
Sitat av FarmerJoe Vis innlegg
500 kroner er da en grei pris for å vite om du kan stole på folk. La nå taperen kose seg med dem lånte pengene, også kan han se hvor mange venner han får.
Vis hele sitatet...
FarmerJoe har rett.

Ikke synk ned på fysisk eller psykisk hevn. Bare ikke vær venn med han noe mer. Han kan vel ikke sende folk etter deg fordi du ikke vil være kompisen hans.

Men husk at han har da venner for at han tror de vil banke opp andre for han (fordi han er så svak selv) og de andre vennene sine bruker han til å true til seg penger.

Viggo-venneløs og trygdesnylter lukter det lang vei.
Sist endret av Onibawan; 5. juni 2013 kl. 13:08.