Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1716
Hei,


Jeg har forsøkt å starte en lignende tråd før, men engasjementet var begrenset. Jeg liker lydløse PC-er. Kanskje er jeg ekstra sensitiv for lyd, altså viftestøy, men jeg har en stille maskin nå, og jeg setter utrolig stor pris på den i forhold til PC-er med vifte.

Utvalget av vifteløse bærbare PC-er er minimalt. Mange sies å bare starte viften under store påkjenninger, men det kan da vel ikke være så mye prosessorkraft å tape på å gjøre dem helt stille? Nettbrett og mobiltelefoner klarer jo det meste helt fint?


R
Hvis du vil ha en bærbar PC med samme prosessorkraft som en mobiltelefon eller et nettbrett er det mange vifteløse alternativ.

Acer Swift
Apple Macbook
Asus Zenbook (flere modeller med Kaby Lake Y)
Dell Latitude 12
HP Folio 1020

Sikkert flere også.
Merk at disse er betydelig svakere enn en normal laptop, funker dårlig til noe utover lett surfing.
Trådstarter
87 5
Takk for lista. Jeg vil sjekke disse ut, tenker ikke å drive med så kraftkrevende dataaktiviteter.