Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 1246
Hei, har en gammel amd maskin jeg tror jeg snart må oppgradere for å henge med på spill, prøvde å kjøre BF5 men fikk en del hakking og fps drops fra ca 70 og ned til 20 tallet på lave instillinger.

Vet ikke hvor jeg skal starte men vurderer innkjøp av 1070ti, er dette noe som vil gi en god forbedring? eller må jeg bytte prosessor først?

Det oppsettet jeg har er:

Mobo: Asus m5a78l‑m usb3
Gpu: Rx 480 xfx rs
Cpu: FX 8370
Ram: 2x8 hyperX 1866hz
SSD: Crucial MX300 SSD
Skjerm: Asus VP278H
Jeg vil tro det hadde gått fint det, men jeg ville nok kjøpt noe mer ram og, mange nyere spill krever ganske mye. Har selv 32gb ram, i7 3820 og et 1050ti. Litt merkelig miks kanskje, men..
Har resource monitor, og gta bruker altså ca 10-11gb ram i snitt :O

1050TIen har faktisk overrasket meg noe sinnsykt og det er derfor jeg ikke har bytta den ut ennå. Kjører ark, Rust, Gta5, alt av spill på høye/greie settings uten noe problemer. Jeg hadde det samme kortet sammen med en FX4100, merka sinnsykt mye forskjell. Mye bedre med i7en som jeg mener yter 3.4ghz e.l, altså mindre enn AMDen uten clock boost, men AMDen har 8 kjerner og i7en har 4.

1070ti eller kanskje 1080 kjøper du på finn for en grei penge, ettersom at prisene blir dumpet nå pga RTX serien som nettopp ble sluppet.

Ser moboet ditt har am3+ socket og da er vel kanskje mulighetene mindre her, men hvis det skulle bli nødvendig, finner du moboer med i7 7700k til en grei penge og på finn.no
Evt ryzen hvis du er amd fan?