Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 3452
Jeg og noen kompiser røyka en ca 0.5 spliff utendørs, var en chill kveld. Så gikk vi bortover en restaurant som var inærheten for å kjøpe noe mat, når vi sitter inni der på et bord kan jeg 100% høre at folka i bakgrunnen nevner navnet mitt helt ut av det blå å snakker om at jeg er fjern.

Var vell litt sånn her, de folka jeg ikke kjenner som sitter på andre bordene i bakgrunnen snakket med hverandre så plutselig hører jeg de si ting som " Daniel, daniel er fjern " men I det jeg fokuserer på det så hører jeg det vanlige de snakker om igjen.

På vei ut igjen stakk jeg og en kompis hjem til han å når vi kom inn sa mora hannes noe til han som jeg ikke fikk med meg men jeg hørte hun klart å tydli si til han " Vist du er stein så bare kast klærne på gulvet. "

Hva i alle dager er det som foregår her?

Tror ikke det er å "høre stemmer" pga det er jo en stemme som eksisterer, bare at jeg hører feil på hva som blir sakt.

Men av at jeg hører bare noe med å være fjern/stein så antar jeg at det kan være pga paranoia?

Er 18.

For en eller annen grunn mistforstår jeg hva bakgrunns støy er. Skjer vell bare med lyder jeg ikke fokuserer på.

Har vell en kveld opplevd etter å ha røyka at jeg hører musikk i vinden midt på natta.
Vet ikke om jeg ville kalt det psykose, men ja du har nok hallusinert litt. Du bør ikke undervurdere effektene av cannabis, spesielt ikke når du er så ung. Jeg ville tatt det litt rolig med rus en periode.
Anonym bruker
"Særegen Valp"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg vil tro du var 'for fjern med litt paranoia'. Du har ikke hørt helt hva som har blitt sagt, men tolker det slik fordi det er angsten som påvirker hjernen din til å tro det er det som har blitt sagt. Dette er ganske vanlig for de som har angstproblematikk. Selv hørte jeg en kvinnestemme som flere ganger ropte etter meg og ba om hjelp midt på natta der jeg var ute og gikk i svarteste skogen på vei til jobb. Da psykologen min (gikk der pga. angst) en del år senere spurte om jeg hadde opplevd psykoser, så nevnte jeg denne episoden. Hun sa at dette kunne skje med alle og enhver, og at det ikke nødvendigvis var en psykose. Men er dette noe du opplever mye så ville jeg kuttet ut rusen. Better safe than sorry?
Veldig mange som er i psykose er ikke klar over det selv. Det jeg tenker er at når du klarer å stille deg selv spørsmålet "er jeg psykotisk" så er du mest sansynlig ikke det. Det finnes jo mange variasjoner av psykose, så ja du kan ha hatt et psykose preget angst anfall feks.

Når du får sånne reaksjoner som det du beskriver, er det vel best å kutte all form for rus umiddelbart, da du kan være disponert for psykiske lidelser, som kan trigges av rus. Kan selvfølgelig drikke alkohol, de fleste gjør jo det, men ville vært bevisst på forbruket her også.
The Lone Deranger
bipbapbop's Avatar
Var mye "plaget" med det der før i tiden. Det som ble sagt til meg, eller det jeg hørte rundt meg, twista hjernen min om til det ene eller det andre. Om det jeg har oppfattet er reelt eller ikke, kan til tider være vanskelig å ta stilling til. Hvor mange her har ikke hørt mobiltelefonen sin ringe, når den faktisk ikke gjør det?

Det du opplever er ikke unormalt. Ta en googlerunde.. og chill
Anonym bruker
"Skrikende Havmunk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tror bare du var paranoid, hadde det ganske likt når jeg var på din alder, fikset det med å røyke mindre siden jeg fant ut at jeg ikke tålte like mye som de andre.

Hjalp sikkert ikke at du var på en public plass heller. Prøv å røyk litt mindre mengder neste gang, så kan du heller fylle på mer om det går bra.