Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1353
Føler meg teit som spør om dette men finner det ikke ut.

Hvis jeg googler noe på en pc:

får da treffene nedover til venstre, men til høyre så får jeg ofte en utfyllende info.
F.eks hvis jeg googler en bedrift så kommer det opp til høyre bilde av lokasjonen m.m og litt om bedriften.
Googler jeg "apple" så får jeg opp "Apple Inc" med masse info til høyre.
til venstre den vanlige søkelisten.

Men hvordan skrur jeg dette på? Sitter på en annen pc og der har jeg ikke denne infoen til høyre. Kun søkelisten til venstre...

Anyone?
Dette har jeg også irritert meg over. Det hjelper å bruke den amerikanske versjonen av Google, gå til google.com og nederst til høyre velger du "Use Google.com".
Jeg skjønner ikke hvordan du klarer å _ikke_ få informasjonen fram om det er nøyaktig samme søkeord du bruker på begge PCene. Jeg har nå prøvd å "hola!" meg til andre land, brukt DNS-servere fra utallige land, endret språk på søkene mine, brukt forskjellige browsere etc. Hver eneste gang får jeg opp panelet på høyresiden om jeg søker på f.eks "Apple".

Bruker du samme søkeord, samme nettleser etc på begge PCene? Det er Google som utifra gitte kriterier viser denne ekstra infoen (Knowledge Graph, som den heter). Om du savner info for et eller anna annet selskap bør du visstnok lese deg litt opp på "Knowledge Graph" for å forstå hva den plukker ut av info.. Jeg mener den før ikke var tilgjengelig på alle språk, men nå har jeg vekslet mellom endel forskjellige å får den opp på alle...
Ruh
Trådstarter
Hei igjen,

Ja. Jeg har kjøpt to helt like pc'er, kjører Chrome på dem begge. Vi har nesten tilnærmet like innstillinger (to forskjellige personer som bruker dem). Skriver den ene "Apple" så kommer det i venstresiden opp, skriver den andre så kommer det ingenting. Begge er innlogget som gmail brukere, men det er nesten to identiske brukere. Kun til bruk på disse to pc'ene, de to som bruker pc'ene er ikke inne der å "fikler".

Men satt på hjemmepc og gjorde det feddiriko ba meg om (trykke på google.com). Da kom ikke høyresiden opp de første gangene.

Mulig det er random...? Og at høyresiden vil dukke opp på den andre den dagen Google bestemmer seg for det :-)