Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  88 11359
Hey,

Vil gjerne høre om folks opplevelser i Skyrim så langt. Hendelser som du synes har vært overraskende og spesielle, ting som har gledet deg ekstra, altså det saom skiller seg ut.

Og WTF-øyeblikk er alltid gøy!

Mine:

1. Wow-øyeblikk: da jeg kom ut av første mission fra Helgen og så hvor massiv verdenen var. Naturen, dyra, alt sammen.

2. WTF-øyeblikk: Første gang jeg ble klubba til av en giant og fløy flere hundre meter opp i lufta!

3. WTF-øyeblikk: Da jeg, etter å ha møtt med Greybeards-folka, skulle ned fra fjellet. Jeg ville ikke gå hele veien ned og bestemte meg for å hoppe langs fjellkantene. Halvveis ned ser jeg en stor skygge som glir over karakteren min. Så et brøl. Jeg tilter kameraet til hver side. Ingenting. Sakte ser jeg rett opp, og der sitter en drage over meg i fjellsiden. Noen sekunder går før den brøler og blåser et inferno på meg. Jeg hopper ned, og overlever mirakuløst! Brølet forsvinner og jeg ser ikke lenger dragen. Så: BOM! Rett ved siden av meg. Dragen. Fuck. Første random drage-encounter.
Wow: Første gangen jeg møtte en Giant, og ble jaget i godt over 5 minutter.
Wow: Når jeg så en varulv for første gang. Satt med noen venner å gama, alle begynte å skrike med engang vi så den.
WTF: Når jeg drepte Lydia, og innså at hun var faktisk ganske deilig når armoren var av.

Har faktisk planer om å lage et lite dukkemuseum med masse døde folk i huset mitt.
Sist endret av TheGloryHole; 1. desember 2011 kl. 17:06.
WTF: Når jeg leste siste linje av TheGloryHole's post.

Teller som Skyrim moment det?
Wow: Da jeg hørte at det kom ut.
WTF: Da jeg kjøpte det, og fant ut at PC'en ikke kunne kjøre det..
Her er et Wow øyeblikk
Spoiler for folk som ikke har gjort Dark Brotherhood:
[COLOR="White"]
Når jeg drepte keiseren fikk jeg en bounty på 1000 som jeg betalte og fikk gå fra stedet med en gang.[/COLOR]

Wow øyeblikk:
Når den satte setting på ultra high, feels good man.
Første gang jeg fikk sånn kill cam. Ikke bare wow men wæææow
Alle quests hvor du møter Daedras, spesielt det i Morthal
WTF: Når hesten min begynte å klatre opp trapper for å komme opp på en mur for å drepe soldatene oppå muren, og faktisk gjennomførte det.
Sist endret av Gunnar Gul; 1. desember 2011 kl. 18:33.
WTF: Holdte på og mine noe quicksilver, så sir kompisen min " hva om det kommer en drage eller 2 nu?" trur dokker ikke karma slo til xD så jeg måtte sloss mot en blood dragon
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av x_ander10 Vis innlegg
WTF: Holdte på og mine noe quicksilver, så sir kompisen min " hva om det kommer en drage eller 2 nu?" trur dokker ikke karma slo til xD så jeg måtte sloss mot en blood dragon
Vis hele sitatet...
Ikke akkurat karma, vel, mer "snakk om faen"

Wow-øyeblikk: Paarthurnax.
Wow-øyeblikk 2: Throat of the World - meg vs. Alduin.
Wow-øyeblikk 3: Boss-kamp med fyren som "deler seg" - som tatt rett ut av Zelda og jeg har faen meg ingen klager på det.

WTF: (bilde, sfw)
En kompis fortalte meg et vanvittig WTF moment han opplevde i dag. Han hadde laget seg en orc og løp rundt i orcish armor som han hadde craftet selv. Så skal han innom våpen dealern i Whiterun og får høre følgende;

"Orchish armor ey? Just as strong and ugly as the one who made it".

Ellers må det være da jeg fant ut at Ulfred sitt sverd heter Sword of Cowardness. Var også en gang jeg ikke hadde savet på en stund, gått inn i en hule og starta å hugge løs. Da jeg kommer til siste rommet må jeg opp en trapp, og på toppen stod det to overlord draugers som begge shouta meg ned igjen samtidig. Var insta kill
Sist endret av pannekake2k; 1. desember 2011 kl. 18:59. Grunn: leif
WTF: Når jeg møtte en overlord drauger og den stjelte våpnet mitt. Og jeg ikke skjønte før senere i spillet at man fikk det igjen. Mista den dyrebare Elf-buen min. <- Ironi, siden det var tidlig i spillet.
WTF: Når jeg realesa en fange, og han skulle vise meg veien ut, for så å forsvinne inn i veggen.
WOW: Første gang jeg så en by.
WOW: Første gang jeg så meg selv i Ebony Armor.
WOW: Første gang jeg sloss mot en drage, og vant.

Skyrim innholder sinnsykt mange WOW-øyblikker synes nå jeg da, alt for mange til at jeg gidder å skrive 1/50 engang.
Og fortsatt, imponere spillet meg, selv i level 28.
wtf: jeg hadde ikke hørt om spillet før det kom ut

wow: WHAAAAAAAT, nesten alle jeg kjenner spiller det!? :<
Wow: da jeg fant potionen som gjør deg til drage.
Liker også når tilfeldige folk sier: God gave you two hands and you use both for your weapon, i can respect that.
Jeg hadde gitt Jenassa (companion) en Falmer hjelm. Jeg var på et skremmende og ukjent sted og utforsket en bygning, og når jeg løp fort rundt et hjørne på bygningen smalt jeg rett inn i Jenassa som hadde valgt å gå den andre veien. Jeg skvatt så jeg skreik, og laptopen holdt på å gå i gulvet. Dette er verken WOW eller WTF, men definitivt den mest følelsesladde opplevelsen i Skyrim for meg hittil.

Siden jeg spilte en del Oblivion tidligere visste jeg fra før hva Bethesda er i stand til, så veldig lite i Skyrim var veldig overaskende. For meg er hele spillet i sin helhet en WOW opplevelse, og selv med en character på lvl 52 føler jeg at mesteparten av spillet fortsatt ligger forran meg
Sitat av søtmann50 Vis innlegg
Wow: da jeg fant potionen som gjør deg til drage.
Liker også når tilfeldige folk sier: God gave you two hands and you use both for your weapon, i can respect that.
Vis hele sitatet...
den potionen har jeg ikke hørt om før. hva heter den?
WTF Når jeg så denne filmen på youtube. Det skjedde ikke med meg, men synes det var litt epic.
WTF: Drepte Lydia og legger merke til at hun blunker fortsatt.
Kan folk skjule spoilere? Det finnes oss som har brukt 100 timer i spillet uten å gjøre mainquesten ennå, så vær så snill, ikke vær en idiot.
Takk.
WTF: Når jeg var ut i sjøen og svømte, så plutselig løper/svømmer det en kanin i vannet.
WTF: De talløse gangene Jenna har stilt seg i døråpningen til et lite rom, og nekter å flytte seg, slik at jeg må bruke Unrelenting Force for å komme ut.

Kommer ikke på noen spesielle WOW-seanser nå, men blir sånn halvveis stoked hver gang jeg ser utover horisonten
WTF: bugs som dette. Helt ufarlig, men også helt uventet... skvetter like mye hver gang
WTF: Når jeg kom tilbake der hvor jeg drepte min første drage, og skjellettet så ut til å bevege seg som om den fortsatt var levende...
Det aller største WTF øyeblikket jeg noensinne har opplevd, var når kompisen min nå nettopp lurte på om denne tråden handlet om det norske militæret. WTF
Waff
Wolfe707's Avatar
Trådstarter
Om bare det norske militæret var som Skyrim!
Sitat av Bombasa Vis innlegg
WTF: Når jeg leste siste linje av TheGloryHole's post.

Teller som Skyrim moment det?
Vis hele sitatet...
Poster bilde om jeg gjennomfører. Og om jeg husker, får ikke gamet på en liten stund.

Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Kan folk skjule spoilere? Det finnes oss som har brukt 100 timer i spillet uten å gjøre mainquesten ennå, så vær så snill, ikke vær en idiot.
Takk.
Vis hele sitatet...
Eventuelt ikke les tråden før du er ferdig med det meste. Hva faen trudde du at du kom til å lese hær?
Venter i spenning på mer lesestoff!
Wow: kjempe knerter en drage på null tid.

WTF: kjempen kakker meg i hue med klubba si, jeg dør rimelig effektivt.

Wow: Smal bro, 2 snøtroll, kjøre på med unrelenting force.
WTF: DET ER NIRNROOTS OVER ALT HER!!
WTF: Smacka i bakhue av en giant, fløy sikkert 100 meter rett opp.
Wow: Når jeg møtte Dwarven Centurion Sphere og fant ut han mista minimalt med hp av spellsa mine
Wtf: Når jeg tok et stort troll som lvl 1 mage, 20 mins kamp.
Wow: Enda ikke funnet noe som har imponert meg.
Vet hesten har blitt nevnt tidligere, men forteller to av mine egne historier.

Tidlig i spillet hadde jeg investert i den råtne gampen som selges i Whiterun Stables. Jeg hadde betalt 1000 gull for øket, noe som var mye for en stakkars fattig eventyrer på den tiden. Under en bedagelig ridetur bortover hovedveien ble jeg angrepet av noen banditter. I panikk for å miste hesten og de 1000 gullmyntene jeg hadde betlat for den hoppet jeg av for å ta opp kampen mot bandittene. Innerst inne tenkte jeg at "nå mister jeg hesten og hele investeringen er forgjeves".

Men neida, så fort jeg hopper av går hesten amok å sparker ihjel den ene banditten. Mens jeg holder på med en av de andre når den å sparke han ihjel også. I praksis var den altså bedre egnet til strid enn meg.

Den andre historien er mer tragisk for hestens vedkommende. Jeg drev med litt feltridning oppe i fjellene. Gadd ikke å ri veien ned og tenkte derfor at jeg skulle spare litt tid ved forsiktig å "ri" ned fjellsiden. Dette gikk fint helt til jeg trykket analogen LITT for hardt framover. Hesten bykset fram og utfor fjellkanten. Vi falt begge mot bakken og jeg var sikker på at døden var nær.

Fallet endte med at jeg hørte et "knekk" og et siste vrinsk fra hesten, før den lå livløs på bakken. Selv reiste jeg meg opp og vandret lykkelig videre.
WOW når jeg plutselig dreper Giants på 2 skudd med buen min som ikke er enchanted, mens jeg brukte iron arrows.
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Wow: Første gangen jeg møtte en Giant, og ble jaget i godt over 5 minutter.
Wow: Når jeg så en varulv for første gang. Satt med noen venner å gama, alle begynte å skrike med engang vi så den.
WTF: Når jeg drepte Lydia, og innså at hun var faktisk ganske deilig når armoren var av.

Har faktisk planer om å lage et lite dukkemuseum med masse døde folk i huset mitt.
Vis hele sitatet...
Etter min egen erfaring blir likene borte etter en stund selv om de er i huset ditt, men det tar lang tid.
WOW: Når jeg fant ut at jeg hadde gjort ferdig main-questet to dager før og ikke lagt merke til det.
WTF: Når jeg fant ut at jeg hadde gjort ferdig main-questet to dager før og ikke lagt merke til det.
WTF2: Når jeg skulle finne crimson nirnroots og brukte 3-4 timer på å samle 30, for å finne ut at neste quest var å finne en enda sjeldnere urt (Hell no).
WTF3: Når jeg ble dratt ned i en foss og ble stuck sammen med to falmers som ikke kunne angripe meg og omvendt.
wtf: Når jeg såvidt hadde begynt å spilt, prøvde å drepe en gigant, og plutselig fløy 200 meter opp i lufta.
wow: Når jeg var blitt lvl 25 og blitt såpass god at jeg prøvde å drepe en gigant (og hele mammutflokken) bare for å prøve det, så var det dritenkelt.

wow: Når jeg så et dragesjelett, gikk litt nærmere det og så at det var en levende drage. Drepte den og fikk dragesjel, men det var veldig wow. Sinnsykt kul ide å ha et levende dragesjelett
Waff
Wolfe707's Avatar
Trådstarter
Link til tråden som inspirerte til å høre fra Freak-rimmerne, mye gøy å lese der:

http://skyrimforums.org/threads/your...nts.368/page-5
Folkevalgt Engel
Hallejuwa's Avatar
Wow: Da jeg fikk perken å kunne summone TO dremora lords(som kan kutte av hodene til folk)
WTF: Da jeg beiseret en drage, og den begynte å snurre dritfort gjennom bakken samtidig som den spøy ut flammer.
Wow: Da jeg så den massive verdenen.

Wtf: Da hesten min begynte å gå oppover en bakke som ikke var der.
Wtf: Da alle innbyggerne trodde hesten min var et monster, og prøvde å drepe den.
Wtf: Da jeg fast-traveled til Abandoned Shed (elns), og en drage stormet forbi og prøvde å drepe meg. Skyndte meg bare inn i huset, og stakk tilbake. Problem solved!
Wtf: Da jeg var på vei hopp High Hrotgar (uoriginalt navn), og møtte Frost Troll. Heldigvis ridde jeg kjapt forbi.
WTF øyeblikk: Da jeg så en drage som fløy baklengs. Hører det skall bli fiksa tho.
wow: Første gang jeg så opp i himmelen og så ett heftig detaljert og nydelig syn av nordlys

Wtf: Når jeg møtte på det gollum lignende trollet som står og hveser og bare er jævla creepy
Jack of all trades
Apoxi's Avatar
WTF: Når en drage stuper ned mot meg og krasjer for så å skli mange meter bort så jorda spruter før den stopper, snur seg og spruter ild i trynet mitt.

WOW: Når jeg fikk Nightingale armor. Den ser så ufattelig kul ut!

Apoxi
Sist endret av Apoxi; 4. desember 2011 kl. 23:31.
Wow: Når jeg så opp mot himmelen i savengarde. Helt utrolig himmel
WTF: Når jeg bruker vippebru til å slenge lydia opp på en murvegg hvor hun blir sittende fast
Hahah, tru det eller ei, jeg fant faen meg en som har lagd et hus med døde companions.
Biever Fever Forever
ZayCuBez's Avatar
Wtf: Når jeg møtte en i Thieves-Guild som het Rune, og man kunne spørre han hvorfor han hadde et så rart navn. Lo da
Wtf: Når jeg fant ut hvor utrolig dum lydia er.
WOW:

- Etter at første questene var gjennomført og jeg stod fri i Skyrim. Enormt og fantastisk!
- Første dragekill der jeg forstod konseptet med "Dragonborn" og hvor spesiell og OP jeg var!
- 2 giants løpende fanatisk etter meg i 20 min.(Bestemt på å knerke disse, så det ble løping rundt en fjellkant)
- Himmel, vann, fosser, snø og selve hele utforskingen av naturen i Skyrim er helt ubeskrivelig bra!

WTF:

- Når jeg stod og kosa meg mens jeg tittet ut over de flotte landskapene, hørte jeg enorm tramping bak meg. Jeg ante ingen fred og ingen fare, da en gigantslegge drar til meg så dritten skvetter og jeg flyr sånn circus 200 meter rett opp i lufta.
- Da jeg hadde gått evig lenge uten å i det hele tatt tenke over at jeg hadde blitt smittet av vampyrer. Jeg var da 4.stage vampire, og etter å ha fullført hovedoppdragene, reiste jeg tilbake til småbyene for å starte med sidequests. Det viste seg til å bli et helvete, da alle NPC angriper meg som høner med sennep tredd langt bak. (Denne prosessen lever fortsatt).
WTF: en fyr i klassa mi fortalte at han hadde fylt huset sitt med kål...
Ett realt WTF-øyeblikk fra dagens Skyrim-sesh;

Lagde en ny character, og skulle ta første dragen utenfor Whiterun. Mens jeg står oppe i tårnet og skyter piler på han, bestemmer den seg plutselig for å fly baklengs gjennom lufta. Ja, med HALEN først.
Waff
Wolfe707's Avatar
Trådstarter
Resultat av den siste patchen, det, da
Wow: Når jeg drepte en kjempe utenfor Whiterun i lvl 1 med flammespell, for så å dø av en ulv som hopte på meg rett etter han var død. Kampen varte sikkert i 10-15min!

WTF: Drager som flyr zik-zak gjennom lufta og bare bugger seg helt for så å krasjlande rett vedsiden av meg uten noen forvarsel!