Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1754
Fant igjen en sang jeg skrev for en stund tilbake, etter å ha diskutert temaet legalisering av cannabis, samt cannabis veid opp mot alkohol, med en kollega.

For å få utløp for min frustrasjon skrev jeg da en sang om temaet, og sang denne inn. De som har hørt det ferdige produktet fortalte meg at jeg hørtes ut som en kråke, men at teksten var "ganske bra". Har derfor i lengre tid prøvd å finne noen andre som kan synge den inn uten å lykkes, selv tenkte jeg noe innenfor hip-hop sjangeren, men det kan være det samme. Uansett, poster teksten her, så kom med ris, og ros - og er det noen musikalske individer der ute, syng den gjerne inn og post et utkast!

Merk at jeg ytterst sjelden skriver sanger, og dette er vell en av de første. Ikke ta påstander i sangen alt for serriøst, da det er satt litt på spissen.

hei! til alle dere A4 folk der ute
5 minutter stillhet før dere begynner å syte

for nå er jeg drittlei av deres uvitenhet
nå skal dere få fakta, dette er realitet

300 dør årlig i norge av alkohol
ingen har noen sinne dødd av litt cannabinol

men bare for å sette dette littegrann på spissen
trykker du nøtter i en alergiker, da blir han vissen

alle individer er mottagelig for THC
det startet med en sjøpølse, men er funkyfresh for det

du sier "cannabis er inngangen til sterkere stoffer"
alle de som har prøvd, har før vært alkoholens offer

da kommer "samfunnet trenger ikke flere rusmidler"
men wtf? det må da være alternativer

for oss som ikke vil havne i bråk og sloss
alkohol får deg til å tro at du er "the boss"

hadde vi bytta ut alkohol, med THC
da hadde verden faktisk vært et fredfult sted

cannabis er også medisin, så ikke vær så sær
kan alkohol kurere anoreksia og grå stær?


det kan det nok ikke, så vær snill x2
du må våkne, åpne øynene, og se en gang til x2


i portugal er alle droger blitt legalisert
antall heroinmissbrukere ble drastisk redusert

dere er alle offer for statens propaganda
"cannabis er livsfarlig, og dermed basta"

herregud da folk, la oss ta en titt på nederland
der cannabis er lovlig, ingen har dødd! Oisann!?

visst vi legaliserer marihuana her i landet
så tar vi 700 millioner fra kriminelle, som går til staten istedet

pr i dag har 1/4 av ungdom mellom 16-25 prøvd cannabis
at dette skal føre til at de blir kriminalisert er en vits

hvorfor ikke heller se på alkoholen som faktisk sender folk på båre
vi trenger et alternativ for oss som verdsetter livene våre

de sier cannabis over lengre tid kan føre til psykose
greit nok, men hør her - 1. det er umulig å ta overdose
2. skal psykose være mulig må man røyke daglig i flere år
3. alkohol daglig i samme kvanta vil lage enda større sår
4. Cannabis har x antall bruksområder
så bare kom her med dine udugelige argumentasjoner

det er kriminaliseringen som får folk inn i feil miljøer
er dette noe jeg, deg, eller staten behøver?


det er det nok ikke, så vær snill
du må våkne, åpne øynene, og se en gang til

Vis hele sitatet...
Jeg vil heller høre det du har spilt inn enn å lese teksten
Hihi, grei tekst det der.
Slike tekster skal jo være litt satt på spissen
Ja blir litt som å lese wikipedia-materialle dette. Men ellers helt grei tekst, særlig starten.
Sitat av Pope Vis innlegg
Jeg vil heller høre det du har spilt inn enn å lese teksten
Vis hele sitatet...
+1 på den.
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Ganske bra tekst, noen deler var bedre en andre though, den kan nok "finpusses" litt.
Hadde vært veldig kult å høre dette med skikkelig musikk og stemme!
+1
Jeg tror kanskje du presser litt vel mye inn i en så ordknapp tekst. Det meste blir svært korte referanser til saker folk flest ikke har noen som helst kjennskap til.

Det ser nesten ut som et stikkordsark til noen som skal ha et foredrag om legalisering. Hva med å finne et par punkter istedenfor og "rappe" litt i dybden om dem istedefor?
Fjern alt som har med alkohol vs cannabis, det er så oppbrukt at jeg snart spyr.
Sitat av Batabusa Vis innlegg
"Andyyyyyy", er du dum eller noe? Det sånne holdninger som du innehar som ødelegger både for legaliseringskampen og ikke minst for forumet.
Vis hele sitatet...
Huff ja... Nå er det bare og gi opp legaliseringskampen...

Forresten, på hvordan måte ødelegger han for legaliseringskampen med og si denne teksten var rævva, eller "sugde pikk" for og bruke hans ord.

Min personlig mening angående låta: Klarer liksom ikke og finne flowen din når jeg leser den opp for meg selv. Last opp mp3 fil da. Som alle vet kan absolutt alle tekster lages om til en fengende og kul "hit" (sjekk the voice), men ene og alene vil jeg også si teksten "suger pikk". Som en person lengre opp her i tråden sa, så vil jeg også tro det er en bedre idé og gå litt i dybden på enkelte aspekter av legaliseringsargumentene dine, istedenfor å ramse opp masse stikkord.
Mcmak's Avatar
Trådstarter
Sitat av Zoloft Vis innlegg
Fjern alt som har med alkohol vs cannabis, det er så oppbrukt at jeg snart spyr.
Vis hele sitatet...
Hvorfor fjerne det fordi det er oppbrukt? Teksten var hovedsaklig til en kollega av meg, grunnet det av vi faktisk diskuterte farene/ulempene ved alkohol veid opp mot cannabis.

Til dere andre, jeg skjønner hva dere mener med at teksten ser ut som en klase stikkord, uten noen "helhet". Men det var også det som var meningen, korte konsise argument for "cannabis/alkohol vs cannabis". Det ble kanskje litt overdrevent, og det ville sikkert hvert fult mulig å ha puttet det inn i en mer sammenhengende tekst. De som ikke har satt seg så mye inn i dette med cannabis, og cannabis debatten vil nok ikke forstå alt heller. Men uansett, takk for ris/ros
Synes ikke det passa så bra på slutten der masse ting ble listet opp. Sånt passer ikke i en rap.

Jeg veit ingenting om cannabis, så jeg kan ikke kommentere noe påå det..
Sist endret av onClipEvent; 20. oktober 2010 kl. 15:59.
Sitat av onClipEvent Vis innlegg
Synes ikke det passa så bra på slutten der masse ting ble listet opp. Sånt passer ikke i en rap.

Jeg veit ingenting om cannabis, så jeg kan ikke kommentere noe påå det..
Vis hele sitatet...
Synes faktisk det flowet bra til tross for opplistinga. Vil høre hvordan dette ble sunget, jeg leste det ihvertfall som en rap.