Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  43 4686
Hei, snart sommerferie, og har allerede LAN i tankene Derfor jeg lurer på om noen her har noen forslag til bra LAN mat?

Har prøvd Gele allerede, dritgodt + lett å lage.

Forslag?
Sitat av Bluesius
Hei, snart sommerferie, og har allerede LAN i tankene Derfor jeg lurer på om noen her har noen forslag til bra LAN mat?

Har prøvd Gele allerede, dritgodt + lett å lage.

Forslag?
Vis hele sitatet...
Hva har du tilgang til? Stekeovn, microbølgeovn?

På TG var det grøt som ble mest populært hos meg. Det var lett og lage, og det er godt. Ellers er pizza godt, men man blir litt lei det i lengden. Pølser er godt, og en kald pils.
Pizza, pariser pizza, skiver og medbrakt pålegg og annet fjorland mat.
Så blir det ikke så mye det samme. Pizza blir man veldig lei av i lengden.
Sitat av plopp91xxx
hva med å dra ut i solen og skaffe deg en frisk farge i ansiktet?
Vis hele sitatet...
Du hører ikke hjemme her...

Billys og lignende er btw konge lanmat!
Marie-kjeks og firstprise chips
Burger og kebab!
Polar brød med nugatti og en kald cola er himmelsk.
Ellers har du jo pytt i panne med stekte pølser osv .
Sitat av SameGeriljaen
Jeg håper det var en dårlig spøk...
Vis hele sitatet...
Håper det ikke var spam? :P


Jeg er så driiit sulten av å lese, så jeg gomler på matboksen min
Er ikke så fan av polarbrød med nugatti... blir altfor søtt >< Men en iskald glasscola er himmelsk rullekebab i småe porsjoner er smart Slipper søl ;D
Hvitløksbaguetter !
De smaker drit godt. er billig ( kjøp first price, samme smak )
2stk for 10 kr.
Har tilgang til det meste man finner på et vanlig kjøkken egentlig. Mange fine forslag
Om dere har stekovn, er det jo en haug dere kan lage.

Pytt i panne, pasta med tomatsaus (Du finner de ved siden av pytt i panne posene)
Baguetter med kjøttpålett/ost.
Rett i koppen supper
Pizza, er faktisk godt om man ikke overdriver.
Chips/potetbåter
Taco. Er faen meg ingenting som smaker så godt som taco midt i et LAN. Enkelt å lage er det å.
Ta frem to dype boller. Den ene bollen heller du mariekjeks oppi og den andre sprit. helst av det sterke slaget. Så er det bare å dippe.
Blir stødig på gamer hånda som bare det.
Pølse og potetstappe for the wind! Også med hvitløksbaguetter, smaker veldig bra i lag
Passer fint med en kald pils på siden

Ellers må jo taco være ultiamte å ta med seg, bare varm opp kjøttdeigen og ha allt annet blandet i en boks. men dette tar jo litt tid å lage så det er vell ikke akktuelt?
Jojo taco er fult mulig, har prøvd det flere ganger tidligere, er bare at det har en ganske stor "sølefaktor" til en viss grad altså det drypper fra kjøttdeig og saus etc, men det er jo så sinnsykt godt at det funker uansett ulemper egentlig
ah.. KP for en god tråd jeg kan ha nytte av til neste lan...

Selv levde jeg på FirstPrice Lapskaus og firstprice tunfisk på TG... ble litt kjedelig i lengden. men billig though..
LAN pizza er jo bare best.
lag vanlig pizza bunn og ha masse driit i, som f.eks fløtegratinerte poteter, ost, kjøttdeig og masse sånt
det jeg fåretrekker på lan når jeg er hos venner er nachos, ellers er pizza fra peppes/grandi alltid en vinner.
Som drikke liker jeg Urge, batteri, burn og cola.

Sitat av DaTexXx
LAN pizza er jo bare best.
lag vanlig pizza bunn og ha masse driit i, som f.eks fløtegratinerte poteter, ost, kjøttdeig og masse sånt
Vis hele sitatet...
fløtegratinerte poteter på pizza høres ikke så fristende ut. Høres mer ut som spycoktail.
Sist endret av Spelly; 6. mai 2008 kl. 12:18.
Lapskaus er en vinner. Enkelt og kjapt å lage.
Også er det lurt å ha i seg nok vitaminer, drikke juice etc.
Baguetter har slått godt ann på de lanene vi har holdt. Lett å smøre på, og er mye sunnere en pizza.
Pølse i brød
Sist endret av Axesus; 6. mai 2008 kl. 13:11.
Sitat av spaceinvader
Pølse og potetstappe for the wind!
Vis hele sitatet...
Desverre heter det "For the Win"....


Pølser blir man lei av i lengden... ><

Også bagett er godt
Sist endret av kaktusen; 6. mai 2008 kl. 13:14.
Par bokser tunfisk i vann!
Sitat av Bluesius
Jojo taco er fult mulig, har prøvd det flere ganger tidligere, er bare at det har en ganske stor "sølefaktor" til en viss grad altså det drypper fra kjøttdeig og saus etc, men det er jo så sinnsykt godt at det funker uansett ulemper egentlig
Vis hele sitatet...
Sølefaktor på kjøttdeig? Når du blander kjøttdeigen men taco mix pulveret + vann, så skal du ikke bare blande det men du må steke inn vannet og krydderet.

Verste jeg vet er tacokrydder som ikke er innstekt i kjøttdeigen, så blir det kjøttdeig med tacopulvetsaus ved siden av.

Ja, jeg spiser taco 1+ gang i uka.
Sist endret av Volch0k; 6. mai 2008 kl. 19:25.
o shit waddup
Lag en svær jævelgryte med chili con carne. Tar litt tid der og da, men du har mat ca for alltid! Godt er det jaggumeg også! Du får taco-sjarmen uten taco-sølet. Sleng på ett par tortillachips så har du faktisk lan-snack og lan-mat all in one! AWESOME!
Sist endret av ulldott; 6. mai 2008 kl. 19:25.
Sodd på boks er vel det eneste som ikke har blitt nevnt, enda.
Siden taco og nachos allerede er nevnt, vil jeg minne om burritos (Min egen versjon).

Lag kjøttet som til taco. Så tar du en ildfast form (Hvit firkant/runding i keramikk) Anbefaler firkant. Ta kjøtt i lomper og rull dem. Når du har fylt den (5-8 stk), så topper du alt med _mye_ ost. Helst dekk hele formen. Ha på 200 grader i ovnen, og la stå til osten blir gyllen.

Når det spises så legger du til alt du skal ha (Salat, salsa, mais ++ ). Er veldig lett å varme opp, så hvis du skal ha alt alene, så er det gjerne 1 middag og 1-2 små måltider. Man blir overaskende mett av 2-3 lomper.
Musli og all-brand cornflakes er en gjenganger på våres lan
ring kebab bilen så har du mat! enkelt og greit.

ellers er jo grandis og kald pils alltid godt.
nudler er også overaskende godt kl.5 på morgenen!

som snack vill jeg anbefale sånne først price kjekser med sjokolade klomper i. kjempe godt+ billig og du blir som oftest mett etter 3 pakker!

genial tråd btw, kommer til å få bruk for denne
Digital nomade
trippy's Avatar
Makaroni (kokt da selvfølgelig) med revet ost oppå, det er DIGG!

Eller Nacho chips med smeltet ost oppå og/eller med dip. men Nr.1 spiser jeg alltid på LAN så og si

Edit; Glemte en ting;p
Sist endret av trippy; 6. mai 2008 kl. 20:14.
Grandis
Nudler
Kjeks (skjokoladekjeksen til first prise er drit god! og billig...)
Brødskiver (faktisk godt etter et par dager med junkfood)
Gorby's
Frukt
Grønnsaker (gulrot og kålrabi/kålrot med holiday dip må prøves!)
Peppes(i lillehammer ringer du bare telepizza Du ringer, de bringer)
Hamburger
Potetgull (sørlandschips <3)
Godteri(?)
Kylling
Salat (30kr på de fleste kiwi-butikker.. alt i en pakke!)
Toast/ostesmørbrød
Yoghurt (Go'Morgen)
Frokostblanding (med eller uten melk)
Pasta (makaroni med ost)

Dett var dett.. En liten liste over noe av det du kan putte i munnen på LAN

Edit: Rettet opp grisete språk.
Sist endret av drittunge; 6. mai 2008 kl. 20:16.
Det går vell gjerne mye hamburgere og pizza på meg på lan Men det er bare gått Ringe å bestille mat er heller ikke så verst. Så har man cola til maten. Å en general løs til dessert..

Ellers har du billis pizza som er relativt billi, og er veldig gått.
Sitat av ulldott
Lag en svær jævelgryte med chili con carne!
Vis hele sitatet...
Pass på så alle råvarer er helt friske.

On second thought, naboene omkommer av din dårlige mage uansett Chili con carne=et vietnam av mystiske gasser.
Spar bagguetter er det beste på lan. Pizzabrød funka fett og
Vel... Om man har tillgang til kjøkken med steikeovn og kokeplater og steikepanne og kanskje en gryte så kan man jo lage absolutt alt.
Her spises alt som kan spises forran PCen, alt fra nudler til pepperbiff med saus og pommes.
Og kan man spise det hjemme så kan man spise det på lan. Man trenger jo ikke bestikk engang, og en rull med tørkepapir er alltid billig.

- Om man skal lage ekte Chilli Con Carne mister man raskt to - tre timer spilletid, det tar rett og slett for lang tid. + at man må ha mer enn en steikepanne og en gryte.

Men typisk Toro mat er godt!
De pakkene som man stapper i mikroen også piper de når de er ferdige. Bare styr unna de med kylling!
Sist endret av GothQueen; 6. mai 2008 kl. 23:29.
Kom på noe mer som er digg..
Pizza-boller!

Start som om du skulle ha lagd vanlig pizza.
Bare lag pizzadeig, og 1/3 mer fyll.
Deretter lager du en firkant av deigen (f.eks 30x10) og tømmer på fyll i bøtter og spann.
Legg deretter _masse_ ost oppå hele stasen.
Rull'n (ikke ut, men) sammen til en pølse.
Del den opp i dertil egnet antall/størrelse.
Stekes midt i ovnen på 225*c i ca. 15-20min.
Enjoy

Mekker du deg 20 sånne har du nok til en helg på lan. Funker også bra som hybel-mat.

Tilberedes med største selvfølge før du drar på det såkalte LAN'et!
Sist endret av drittunge; 7. mai 2008 kl. 20:21. Grunn: Uttrykkte meg særdeles dårlig enkelte steder. Oppklaring med andre ord kan man forsåvidt si kanskje.
1 uke's lan:

4 brød (helst loff)
20 bananer
10+\- cola
enkelt billigt mettende.
Enkleste å kjappeste pizzaen å lage er å ta en loff, kappe av toppen på langs, fyll på med 1kg kjøtt steikt i den miks av saus og frukt Du liker best. Fyll "bunnen" bruk helseskadelige megder ost på toppen, helt konge!
Mat en dag, hvis du er eneste bruker.. he he
Sitat av Mrlarsen
1 uke's lan:

4 brød (helst loff)
20 bananer
10+\- cola
enkelt billigt mettende.
Vis hele sitatet...
Dette hørtes da virkelig stusselig ut..? Nå har jeg aldri vært på LAN før, men om jeg skulle delta på noe slikt, især en uke, så hadde jeg tatt meg tid til å få i meg nok av (riktig type) næring. Jeg skjønner jo at det er et poeng å få mest mulig tid fremfor skjermen, men det er vel også viktig å behandle kroppen/helsa med en smule respekt? Jeg ville variert mellom diverse frukt og grønnsaker, sklidd ut med junkfood innimellom og spist regelmessige måltider generelt.

Hvis man skal ha noe kjapt og enkelt (som er sunt og smaker digg), vil jeg anbefale denne oppskriften: http://matprat.no/oppskrift.aspx?tema=rask&artid=15359 Jeg har selv laget denne flere ganger, og det smaker digg!!

Man finner forøvrig mange sunne oppskrifter som ikke tar lang tid her: www.matprat.no/Rask

Jeg mener ikke å moralisere, bare så det er sagt! Jeg fører ikke akkurat verdens sunneste livsstil selv, for å si det mildt

Kos dere med LAN-maten folkens!!
protein shake og prottis bars nammnamm
Tomatbønner er min LAN-favoritt. Luften man får i magen kan man bruke til å distrahere motstandere.
Selv ville jeg nok satset på vanlig skikkelig mat, skal du være på LAN burde du ta deg tida til et skikkelig måltid i ny og ne, med ordentlig mat.

Sett i gang å mekk taco, hjemmelaget pizza (pizzabunn ftw) osv, noe med kjøttdeig. Du trenger energien, og koffein er langt i fra like effektivt. Skal man alikevel game kan man liksågodt gjøre det med full mage og proppa med energi, mens de andre ikke har fult like mye energi, bare fordi du gadd å bruke 10min lengre på maten.
Sitat av pfiction
Tomatbønner er min LAN-favoritt. Luften man får i magen kan man bruke til å distrahere motstandere.
Vis hele sitatet...

Jeg LO, hahaha


Til lan foretrekker jeg grandis helt klart, da jeg var på TG kjøpte vi oss noen brød, en smørpakke, og en pakke med skinke hver dag, av en eller annen grunn smakte det helt fortreffelig , tilogmed siste dagen

Av drikke veksler jeg mellom cola og vann, helst litt mer vann enn cola
Sitat av s4ndm4n
Vis hele sitatet...
Haha! Noen som har teste ut forskjelige typer hurtigmat. Joda, har man lite å gjøre så har man lite å gjøre...