Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 5741
Har følgende problem: 5 røde ledninger forsvinner inn i en vegg. x antall meter lenger bort kommer det 4 røde ut igjen. Jeg skulle likt å vite hvilken som er hva. Tenker da at det hadde vært en lek hadde jeg hatt kabler til multimeteret som var lange nok til at jeg kunne koblet meg til på hver side av veggen, og så målt til jeg fikk kontakt!

Har noen sett slike lange kabler som man kan plugge i multimeter?
Finnes det kanskje en lettere måte som gjør at jeg ikke trenger dem?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Enten kortslutter du to og to og måler ut, eller så kjøper du deg en pakke wagoklemmer, og skøyter måleledningene. Multimeterpinner passer utmerka i wago-klemmer.

Det desidert beste tipset er nok å kortslutt parvis og på det viset identifisere dei.
Du tar med deg en ledning til å forlenge multimeteret med. Det kan være hvilken som helst ledning, skjøtekabel fungerer også.
9v batteri da måler du polaritet med det samme.

Dvs med å måle polaritet også så vet du med en gang hvem som er hva..
Sist endret av Dough; 17. september 2019 kl. 13:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.