Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 3927
Anonym bruker
"Ydmyket Steinbit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei! Før var det relativt utbredt med bikkjer på skoler på østlandet. Er det slutt på dette nå? Eller utføres det fortsatt med jevne mellomrom? Hva er erfaringen til folk som går på skole?
Anonym bruker
"Rik Havfrue"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Politiet kommer nok aldri til å slutte med dette, det håper jeg for all del at de aldri gir det opp.
Anonym bruker
"Farlig Nebbhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg så på nyhetene nå nylig at de har sluttet med det etter protester fra elevorganisasjoner.. Så de har begynt å gå med hund på kjøpesenter og lignende i matfri-tider istedenfor.
Anonym bruker
"Sinna Markmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dem hadde bikkjer på skolen min rett etter vinterferien. Hadde det også før juleferien. Var ikke noe vi skulle skrive under.
De lukta sekken min den ene gangen selv om det ikke var noe i, hadde feltavhør og avhør. Hele pakka. Tok telefonen selv om jeg ikke var siktet, noe de ikke har lov til.
Ja, jeg har skjegg
Clayton's Avatar
Ila av mine 3 år på vgs opplevde jeg aldri dette. Går på en av de største vgs på østlandet. Kun hørt om et tilfelle der de var innom. Var vel også noe prat om at hvis hunden kom inn i klasserommet, kunne du forlate rommet, men du måtte forklare hvorfor til politiet. "Jeg er redd for hund" "Jeg er veldig allergisk"
Hm, så på "åsted Norge i går" hvor de hadde litt om unge rusbrukere. I følge snuten der hadde de lenger ikke lov til å ha tilfeldige hundekontroller på skoler pga en eller annen elevorganisasjon, så de kunne kun kontrollere rundt skoleområdet. De kunne dog komme å sjekke enkelte elever om de hadde sterk misstanke mot seg.
Har faktisk aldri opplevd dette i mine skoleår, selvom det var folk som åpenlyst deala var det aldri snut med hund på noen av skolene jeg gikk på.
Anonym bruker
"Vant Sandflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hos oss i Akershus var det aldri bikkje på skolen. Vi fikk melding førsteåret jeg gikk der hvor vi kunne svare på om vi ville være i klasserommet med bikkje tilstede eller om vi ville gå utenfor, men det kom aldri hund hverken hos oss eller hos byggfagene. De dukka opp noen ganger og snuste rundt kantina, men alle weed-røykerne hørte det og stakk til McD uten noen problemer.
De har vel egentlig ikke lov til å gå noen offentlige steder med Narko hunder uten grunn.. når de går rundt uten en klar mistanke mot en konkret person så ransaker de jo alle uten grunn til mistanke.. blir nærmere politistat
Det var en snodig påstand, Notoneofhem. Mener du at "narko hunder" sitter i buret sitt på politistasjonen helt til de trengs i oppdrag? Jeg er ikke veldig fan av å smelle "kilde kortet" i bordet, men her må jeg nesten det.

Om så er tilfellet, at hundene ikke får gå offentlig utenfor tjeneste, er det jo rett og slett dyreplageri..
Nå er det vel forskjell på å lufte hunden og plutselig dukker opp på togstasjonen.. buss, konserter eller kjøpesenter.. med hensikt å finne personer med narkotika på seg.
Da tolket jeg svaret ditt grundige feil, my bad. Disse hundene lever jo stort sett i lag med hundeføreren og medhørende familie, som hvilken som helst annen familiehund. Ville vært særdeles rart om disse hundene ikke fikk være med ut i det offentlige rom, slik som alle andre hunder.