Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1205
Hei. Når man deler en artikkel på facebook, og artikkelen blir endret, både overskrift og innhold. Hvorfor blir ikke bilde, overskrift og tekst oppdatert i "delingen" på facebook?

Noen som vet hvordan man kan oppdatere "delingen"?

Takker for svar!
Hei.
Når du deler en nyhetseartikkel eller lignende på facebook, så viser den inholdet som du delte, da du delte det.
F.eks om du deler en film fra en tredjeparts side og denne senere blir fjernet, så vil ikke dette bli oppdatert i den opprinnelige delingen, og man vil først få opp "video removed" når man trykker på lenken. Så dessverre er eneste råd jeg kan gi er å be personen som har delt saken om å slette delingen/linken.

Kan oppstå kjipe situasjoner grunnet dette, f.eks jeg har en bekjent som ble dømt for en grov sedelighetsforbrytelse, etter 3 år på frifot fikk politiet DNA-treff i forbindelse med en annen forbrytelse, og han ble siktet og dømt. Saken ble omtalt på et nyhetssted med fult navn og bilde, men de endret artikkelen i etterkant og anonymiserte han. Skaden var allerede skjedd takket være deling av opprinnelige sak på sosiale medier etc. Kom opp i forbindelse med jobbsøknader osv. Fikk konsekvenser for han i lang tid etter at fengselsstraffen var ferdig sonet.

Lykke til..
▼ ... noen uker senere ... ▼
Bruk denne linken for å "fortelle facebook om å oppdatere linkene". Utifra det jeg har forstått, lagrer facebook en cashe av linker som er postet på facebook slik at de slipper å bruke data på å hente sider som blir delt ofte. For å oppdatere "share preview" av et nettsted du har redigert på eller lignede etter du for første gang postet på facebook må du bruke denne linken (https://developers.facebook.com/tools/debug/) Lim inn din url, trykk enter og på den nye siden trykker du på "Fetch new scrape information". Da henter facebook den nye infoen Lykke til
Sist endret av blitZz96; 18. november 2015 kl. 16:30.