Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1218
Hei.

Lurte på om noen har kjennskap til Nextgentel sin router Inteno, ønsker å kjøre PFsense som hoved router. Noen som vet hvordan jeg skal sette opp inteno routern sånn att alt av trafikk går rett igjennom inteno router og behandles av pfsense. såkalt bridge mode.


takker for svar
▼ ... noen uker senere ... ▼
Limited edition
Moff's Avatar
Litt seint svar, men hvis det er en DG301 så kan du prøve fremgangsmåten fra denne tråden. Vær oppmerksom på at det er litt forskjell på fremgangsmåten ut i fra hva slags internett-aksess du har. Om nettet kommer ut av en telefon-kontakt, så er det typisk ADSL eller VDSL du har. Om du har fiber, så heter som regel innstillingene "Ethernet" og "WAN" i stedet for "ADSL" og "VDSL". Om du er veldig i tvil så står det helt sikkert produktnavn på fakturaen fra nettleverandøren din.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Tusen takk for svar. skal teste litt

hei igjen. kan ikke si jeg finner så mye ut av dette. når jeg krysser vekk de lan interfacene og trykker save så kommer dem bare tilbake igjen. må man ha Admin tilgang til routern. jeg har bare User bruker.

men har du noen kjennskap til om ngt setter routern i bridged mode eller vil dem som regel ikke dette?
Sist endret av spillhost; 11. november 2015 kl. 20:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.