Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Ville du tatt i bruk kybernetisk udødelighet hvis det var tilgjengelig i din levetid?
Ja, mot alle kostnader. - 29,25%
Ja, men kun hvis jeg hadde hatt komfortabel økonomi til det. - 13,44%
Nei, jeg vil ikke leve for alltid. - 23,72%
Jeg tror ikke på slik teknologi. - 11,46%
Idéen skremmer meg. - 10,67%
Jeg er usikker. - 10,67%
Annet. - 0,79%
Stemmegivere: 253. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  29 4422
Denne CBC artikkelen handler om den russiske forskeren Dmitry Iskov's prosjekt om å danne et slags hologram lignende avatar som skal kunne ta vare på menneskers liv innen 2045. Han ber verdens rikeste mennesker om å investere i hans prosjekt, og i gjengjeld vil han sette opp gratis avatarer til dem når det blir tilgjengelig.

Her finner du hjemmesiden til prosjektet.

Han mener at prosjektet hans kan løse vanskelige problemer som aldring, sykdom og død. Han konfronterer skeptikere med at han har verdens beste forskere på teamet sitt. Prosjektet hans bringer opp et veldig vanskelig etisk spørsmål, er dette riktig for menneskeheten? Er dette positivt eller negativt for mennesket utvikling?

Jeg kopierte CBC sin spørreundersøkelse.
Dette er ikke udødelighet. Hvis vi antar at dette overhodet er mulig i denne tidsrammen (Og med vår nåværende forståelse og definisjon av "bevissthet" er det en rimelig drøy antagelse), er det ikke bevisstheten din som vil bli overført og udødeliggjort, men det ville blitt skapt en digital kopi av "deg". "Udødelighet" impliserer fravær av død, noe som er direkte feil i denne sammenheng.

Min tid vil fremdeles være begrenset og dømt til å ende.
Tror ikke jeg vil leve uendelig nei. Er jo rene gamlingen i 2045!
Udødelig med forbehold om at du har kroppen intakt regner jeg med.

Kunne gjerne vært udødelig om jeg kunne fått en måte å sovne stille inn om jeg ikke ville mer.
Jeg vet at det ikke går. Folk som investerer penger i det der er like dumme som sauer.
Så kjedelig å leve for alltid da... i tillegg vil ikke jorda klare det, ressurssmessig.
Tenk hvor overpopulert jordkloden ville blitt. Det ville ikke fungert.

Også vil jeg helst at Justin Bieber en vakker dag skal dø.

Derimot, hvis vi kunne gjort slik at det ikke kom nye avkom, så hadde jeg gledelig levd lengre for å oppleve ny teknologi. Vurderer å fryse meg selv ned når jeg blir eldre, for å kunne oppleve teknologien om 500 år.
Sist endret av RydEN; 2. august 2012 kl. 10:12.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Jeg vet at det ikke går. Folk som investerer penger i det der er like dumme som sauer.
Vis hele sitatet...
Det veit du faktisk ingenting om.
Folk sa jorda var flat før. Folk sa vi ALDRI kom til å kunne fly. Hva skjedde? jo, jorda er rundt og vi flyr rundt i store maskiner.

Aldri si aldri. INGEN veit hva teknologi og alt det der vil bringe i fremtiden.
Nei takk... Jeg frykter ikke døden, men det nok mange som gjør det ja !
Det eneste positive jeg kan se i udødelighet må være at det hadde blitt mulig å besøke andre solsystemer/galakser.
Parkettetterligning
Jeg er litt nysgjerrig angående dette. Hvis det hadde vært en nokså smertefri opplevelse og jeg kunne fått en brukbar kropp der jeg hadde vert hundre prosent i den så hadde det blitt noe annet. Hvis poenget her er å se på en skjerm å styre en type robot i all evighet er det ikke noe for meg. Vil selvfølgelig ikke leve evig men kan godt leve i 200 år ja.
Sitat av lolkeen Vis innlegg
Yeah man, you`re so cool for saying that. Vedder på at du fikk deg en del venner på den lokale råneplassen med den holdningen der.

Ikke at jeg er noe fan selv av han, men han har tjent mer enn både jeg og du kommer til å tjene i vår levetid.
Vis hele sitatet...

Hei, jeg er ikke en av de direkte haterne. Jeg bryr meg ikke altfor mye om musikken hans kommer på radioen.

Det jeg derimot ikke er fan av, er at han tjener penger på feil måte. Jeg er imot all musikk som er sellout. Han er blitt en "prostituert" gutt i denne generasjonens såkalte "musikkmiljø".
Det er morsomt å lese om denne type prosjekter, men personlig har jeg ikke mer tro på disse enn religion og nissen. Jeg tror vi mennesker er begrenset, jeg tror ikke vi kommer til å hoppe mellom planeter i fellesferien, og jeg tror ikke vi kommer til å kunne skifte kropper i framtiden. Ja greit, vi flyr og jorden er rund, men vi bor ikke på mars. Kanskje vi heller bør fokusere på reelle problemer mtp. kloden vi bor på nå, problemer som framtidig overbefolkning, smeltende poler og ressursmangel.. før vi fokuserer på å leve uendelig?
"Ja, men kun hvis jeg hadde hatt komfortabel økonomi til det."
Hvis dette faktisk fungerer så har du praktisk talt "all tid i verden" til å betale tilbake
Sist endret av CelphCrowned; 2. august 2012 kl. 12:11.
Sitat av MadSky Vis innlegg
Det er morsomt å lese om denne type prosjekter, men personlig har jeg ikke mer tro på disse enn religion og nissen. Jeg tror vi mennesker er begrenset, jeg tror ikke vi kommer til å hoppe mellom planeter i fellesferien, og jeg tror ikke vi kommer til å kunne skifte kropper i framtiden. Ja greit, vi flyr og jorden er rund, men vi bor ikke på mars. Kanskje vi heller bør fokusere på reelle problemer mtp. kloden vi bor på nå, problemer som framtidig overbefolkning, smeltende poler og ressursmangel.. før vi fokuserer på å leve uendelig?
Vis hele sitatet...
eller vi kan fokusere på alle de tingene du nevner - mens vi også prøver å finne ut hvordan vi kan leve på andre planet og eventuelt fjerner død ved alderdom. Er ikke som om det er de samme folkene som jobber på disse tingene - da folk har totalt ulik ekspertise.

Og jeg har helt klart tro på at vi en eller annen gang vil kunne bosette oss på en annen planet - med mindre vi på en eller annen måte blir utslettet. Det er bare et spørsmål om tid, vel og merke MYE tid. Kanskje om 100 år, kanskje om 10.000.
Det jeg ser som det største problemet med «udødelighet» er at det antakeligvis blir forbeholdt de rike. Resultatet er at vi sitter med en rik maktelite som kan regjere i hundrevis av år, og som er for gamle til å forstå din generasjon, i tillegg til å ikke bry seg fordi de er styrtrike uansett...
Sitat av Nichotin Vis innlegg
Det jeg ser som det største problemet med «udødelighet» er at det antakeligvis blir forbeholdt de rike. [...]
Vis hele sitatet...
Tja, de har jo et greit incentiv for å låne ut penger til alle og enhver når de tenker på renten over et par-tre-fem hundre år.
Jeg ser på dette som utrolig farlig teknologi. Først og fremst fordi jeg mener det ikke er naturlig å fortsette livet i en annen kropp enn den du ordinært ble født i. Vi mennesker blir født med en utløpsdato. Denne datoen kan forlenges eller forkortes av valg vi gjør i løpet av livet, men den endelige datoen er nettopp dette. Endelig.

For det andre skaper slik teknologi et enorm misbrukspotensiale. En person med store midler og vonde hensikter med tilgang på slik teknologi er på ingen måte en god ting. Mennesker vil kunne bytte kropp. Altså bytte bevissthet mellom kropper. Noen andre som ser hvor jeg vil hen? En kriminell person vil kunne begå kriminelle handlinger, for så og bytte kropp og være en helt fri mann igjen. Identitet ol. har lenge vært mulig å forfalske. Med dette kan du også forfalske din egen kropp.

Det er mye som må svares på før slik teknologi kan implementeres i samfunnet, men jeg må innrømme at jeg ser på det hele med skeptiske øyne.
Når man flytter "bevistheten" fra en kropp til en annen; blir ikke det som å lage en kopi? Med andre ord er originalen død, men robotten lever videre og tror dermed at han er originalen.
Sitat av RydEN Vis innlegg
Hei, jeg er ikke en av de direkte haterne. Jeg bryr meg ikke altfor mye om musikken hans kommer på radioen.

Det jeg derimot ikke er fan av, er at han tjener penger på feil måte. Jeg er imot all musikk som er sellout. Han er blitt en "prostituert" gutt i denne generasjonens såkalte "musikkmiljø".
Vis hele sitatet...
Skjønner du ikke at det er haterne som gir han dollarsedler i lomma? Han tjener mer enn halve Norge gjør før skatt, de som "hater" gir gutten bare mer oppmerksomhet, samt mer profitt..
Så hvordan skal man løse det at ingen dør samtidig som at det blir født flere hver dag?
Sterilisere alle som er udødelige?
Sitat av heartslava Vis innlegg
Skjønner du ikke at det er haterne som gir han dollarsedler i lomma? Han tjener mer enn halve Norge gjør før skatt, de som "hater" gir gutten bare mer oppmerksomhet, samt mer profitt..
Vis hele sitatet...
Hvorfor er Justin Bieber med i denne tråden? Trodde den handlet om våres meninger om denne teknologien.
Idèen skremmer meg litt og tenke mennesker leve for alltid......... evig med osama, breivik. osv osv.. skjønner?
Sitat av Benjy Vis innlegg
Idèen skremmer meg litt og tenke mennesker leve for alltid......... evig med osama, breivik. osv osv.. skjønner?
Vis hele sitatet...
Osama er dau og Breivik råtner i fengsel/psykisk helsevern, jeg ville heller vært mer bekymret for matmangel.
Sist endret av Deximus; 5. august 2012 kl. 14:46.
Sitat av Benjy Vis innlegg
Idèen skremmer meg litt og tenke mennesker leve for alltid......... evig med osama, breivik. osv osv.. skjønner?
Vis hele sitatet...
Kanskje litt fælt å si, men slike folk hadde hjulpet med å holde befolkningsantallet nede.
Sist endret av Eplekjekk; 5. august 2012 kl. 14:50.
Dexiumus: alle her i verden er 100% sikker kommer flere slike folk... kanskje værre!
Eplekjekk: sannt det. men vill du være en av dem ?
Sitat av Benjy Vis innlegg
Eplekjekk: sannt det. men vill du være en av dem ?
Vis hele sitatet...
Nei, men jeg har uansett ikke planer om å bli mer enn 60/70. Evig liv høres kjedelig og verdiløst ut.
haha helt enig men vill gjerne se hvordan 2100 blir..
Nå blir jo dette feil etter hva de beskriver, du i egen person vil ikke bli udødelig.
Det blir skapt et hologram som har din personlighet..
Så nei, når jeg er død er jeg død. Ingen skal få kopiere meg
Jeg ville ikke leve evig! hvis jeg haddde fått en NY kropp, som ung og blitt gammel IGJENN, hadde jeg gjort det. ville ikke levd evig kanskje i rullestol, gammel, og skrukkete !! :P

PS: Verden hadde blitt overfylt med mennesker, og det hadde blitt for lite mat og alt hadde blitt fucked up!