Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  74 7135
Kommer ikke til å gjøre noe spesielt. Bare slappe av, lese litt på aftenposten i ny og ne og tenke at for ett år siden så sto jeg med skarpt og skuddsikker vest på Huseby leir og trodde vi var i krig
Sitat av shitkidz Vis innlegg
Så jævlig enig.
Vis hele sitatet...
Ja, fysj. Det norske rettsystemet er forferdelig.
Livet går videre.

Dagen går helt som normalt her.
Skal ta båten på land, har ikke tid til å markere noe som helst dag
Er på ferie og hadde nok ikke tenkt over det engang hadde det ikke vært for alle som ikke er berørt en plass, men allikevel skriver Facebook statuser som får det til og høres ut som at de mista halve familien for ett år siden.
Kaste den utgåtte melka, rydde litt, kanskje spandere på meg en kebab, holde meg borte fra media og ta en Kåbbaystrekk på sofaen
Sitat av Pledrik Vis innlegg
Ja, fysj. Det norske rettsystemet er forferdelig.
Vis hele sitatet...
Ork å avspore med one-linere.

22. juli demonstrerte tydelig at rettsystemet ikke er transparent. De som ville følge rettsaken på fjernsyn opplevde flere ganger at lyd og bilde forsvant.
> implying
sqrt's Avatar
Sitat av Serpentor Vis innlegg
Ork å avspore med one-linere.

22. juli demonstrerte tydelig at rettsystemet ikke er transparent. De som ville følge rettsaken på fjernsyn opplevde flere ganger at lyd og bilde forsvant.
Vis hele sitatet...
Ubeleilig for deg og ikke transparent er to vidt forskjellige ting. Hvis du ønsket mer innsyn enn det du fikk via utallige mediakilder, kunne du fulgt hele rettssaken fra et av de mange tinghusene hvor den ble direktesendt.

Om noe mener jeg hvordan rettssaken har blitt håndtert viser et veldig sterkt rettssystem, hvor selv tiltalte i denne saken har blitt behandlet som et menneske etter det samme lovverket som alle andre.
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Sitat av Serpentor Vis innlegg
Ork å avspore med one-linere.

22. juli demonstrerte tydelig at rettsystemet ikke er transparent. De som ville følge rettsaken på fjernsyn opplevde flere ganger at lyd og bilde forsvant.
Vis hele sitatet...
Hva har kvaliteten på tvsendinger med det norske rettsystemet å gjøre?
Dessuten ble det sensurert ganske mye på alle livesendinger, det er nok derfor du mistet bildet og lyd.
Naked Snake
Big Boss's Avatar
Sitat av Serpentor Vis innlegg
Ork å avspore med one-linere.

22. juli demonstrerte tydelig at rettsystemet ikke er transparent. De som ville følge rettsaken på fjernsyn opplevde flere ganger at lyd og bilde forsvant.
Vis hele sitatet...
Gjerne forklar litt mer. Mye av rettsaken var ikke å se på sendingene deres, men er kanskje også en grunn for det.
Sitat av sqrt Vis innlegg
Ubeleilig for deg og ikke transparent er to vidt forskjellige ting. Hvis du ønsket mer innsyn enn det du fikk via utallige mediakilder, kunne du fulgt hele rettssaken fra et av de mange tinghusene hvor den ble direktesendt.

Om noe mener jeg hvordan rettssaken har blitt håndtert viser et veldig sterkt rettssystem, hvor selv tiltalte i denne saken har blitt behandlet som et menneske etter det samme lovverket som alle andre.
Vis hele sitatet...
Vel, jeg forventer mer en dette i en moderne rettsstat. Selv om du nok er uenig, mener jeg at det er en form for sensur å vanskeliggjøre tilgang til informasjon.
Jeg har markert dagen med å spise burger på Blårock og drukket øl.
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Stått opp i ca 13-tiden etter en runde med karsk i går kveld - og så eneste planen jeg har for dagen i dag er å se Formel-1 på TV, spise mat og komme meg tilbake til normalen^^ etter karsken.

Jeg visste meget godt datoen, hva denne søndagen betydde, og ante sånn ca hva VG og de andre tabloidavisene ville skrive. Jeg tastet inn vg.no, trykket 'enter', og fikk det bekreftet - de har nemlig dedikert om lag en fjerdedel av den føkkings websida (som er rimelig lang) med 22.7-stoff.
Jeg har hverken tid og energi til dette, så jeg gidder ikke å følge med så mye.

Forøvrig, tidligere i 2011 var jeg i noen heftige diskusjoner, bl.a på nFF om sikkerheten i Norge under ôg post-22/7, hva man burde gjøre med Abb, høyreradikalisme ...you name it.
Nå har jeg gått lei, og anbefaler andre også til å ikke bruke altfor mye tid på 22/7.

Også, registerer jeg at det er gråvær ute, akkurat samme gråværet som for étt år siden. Trist dag dette, håper det går greit for de AUF-medlemmene og andre som er berørte. Jeg derimot, kommer ikke markere noe særlig, jeg tror dem bør begynne å tone ned mediakjøret, det har nemlig vært et helt år med det. Nok nå.
Sist endret av aeon_illuminate; 22. juli 2012 kl. 17:56.
Hvilke tanker sitter dere igjen med nå, etter at 1 år har gått?
Vis hele sitatet...
Har medfølelse for ofrene. Tenker ikke spesielt på det, utenom jeg har gått lei av hele saken. Synes media har melket angrepet\rettsaken til de grader, det har vært overskrifter om angrepet så og si hver dag siden det skjedde. Blitt mett av hele greia.
Sist endret av sneipen; 22. juli 2012 kl. 17:59.
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Siterer Kristian Tonning Riise (Hedmark Unge Høyre-leder) som sier dette på Face;
(ps: jeg er ikke medlem på noen måte der altså, men har'n som venn på face...)

Alle som også følger med på amerikanske medier disse dagene vil se at det amerikanske folket også svarer med samhold og kjærlighet, når de blir angrepet av en fiende innenfra. Kanskje er ikke dette en unik norsk greie, men en menneskelig reaksjon i siviliserte samfunn. Det synes jeg isåfall at er en fin og oppløftende tanke.
Vis hele sitatet...
Synes dette kan være noe å tenke på for dem som tenker "ååå, nå er jeg så stolt over å være nordmann når vi klarer å samle oss som vi gjør, reagere så fredelig som vi gjør og synge <barn av regnbuen> mot Breivik som sitter i Ila-fengslet og får høre oss"
Sist endret av aeon_illuminate; 22. juli 2012 kl. 18:30.
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Siterer Kristian Tonning Riise (Hedmark Unge Høyre-leder) som sier dette på Face;
(ps: jeg er ikke medlem på noen måte der altså, men har'n som venn på face...)


Synes dette kan være noe å tenke på for dem som tenker "ååå, nå er jeg så stolt over å være nordmann når vi klarer å samle oss som vi gjør, reagere så fredelig som vi gjør og synge <barn av regnbuen> mot Breivik som sitter i Ila-fengslet og får høre oss"
Vis hele sitatet...
Det er vel ikke noe konflikt i å være stolt av det norske handlingsmønsteret selv om andre land også har reagert likt? Jeg skjønner delvis poenget ditt, men syns det er litt tynt. I tillegg vet jeg at mange av høyreguttene er mer stolte av USA enn de er av Norge..
Blir bare irritert over hvor mye det skrives om dette i media.

Hvis Bruce Springsteen skal spille, så håper jeg han drar "we went down to the river" eller "Born to run" for å få opp stemningen litt. Det må vel være greit iom. At de spiller "All my friends are dead" på festene/samlingene til AUF?
;pPpPpPPpppP
Fanz44's Avatar
Sitat av lefsaker Vis innlegg
Blir bare irritert over hvor mye det skrives om dette i media.

Hvis Bruce Springsteen skal spille, så håper jeg han drar "we went down to the river" eller "Born to run" for å få opp stemningen litt. Det må vel være greit iom. At de spiller "All my friends are dead" på festene/samlingene til AUF?
Vis hele sitatet...
Nehei? Kilder?
Har venner i Unge Venstre som fester med AUF-folk.
Får dessverre ikke bevist dette med linker til wikipedia og 3 nettaviser.
gentleman #1
ViceR's Avatar
Trådstarter
Sitat av lefsaker Vis innlegg
Blir bare irritert over hvor mye det skrives om dette i media.

Hvis Bruce Springsteen skal spille, så håper jeg han drar "we went down to the river" eller "Born to run" for å få opp stemningen litt. Det må vel være greit iom. At de spiller "All my friends are dead" på festene/samlingene til AUF?
Vis hele sitatet...
De gjør ikke det.
Ble 18 i dag, så jeg tok noen glass vin med familien og ser nå på minnekonsert. Hadde litt slekt over her på feriestedet litt tidligere på dagen og lekte med tidenes søteste tremenninger. Har vært en ganske bra dag.
Er det bare jeg som finner det grotesk, at folk på minnemarkering skal stå og juble? Utenfor det, så syntes jeg det er flott å se hvor mange som har møtt opp, dog sier den kyniske delen av meg, at folk flest liker å sørge/deppe fra tid til annen.

Jeg håper nå denne saken kan forlate nyhetene, og vi endelig kan la de pårørende være i fred. Utnyttelsen og media maset rundt denne saken har vært helt forkastelig. Hvordan har jeg brukt dagen? Jeg leste gjennom A-magasinets reportasje om en av heltene. Jeg ble litt rørt, det er en forbanna trist sak, men det får være grenser på hvor mye penger det er lov til å skvise ut av en tragedie.
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Sitat av downing Vis innlegg
Det er vel ikke noe konflikt i å være stolt av det norske handlingsmønsteret selv om andre land også har reagert likt? Jeg skjønner delvis poenget ditt, men syns det er litt tynt. I tillegg vet jeg at mange av høyreguttene er mer stolte av USA enn de er av Norge..
Vis hele sitatet...
For all del, Norges ikke minst nordmenns reaksjoner etter 22.juli var fremragende siviliserte og solidariske - men det jeg prøvde å få frem med innlegget mitt var at også i andre land, deriblant i det til tider krigerske USA finnes det menneskelig solidaritet og en stor evne til å gi støtte til berørte personer som har gjennomgått noe lignende som 22/7.

Så mannen i gatas handlingsmønster var av sånn art at det bør være et eksempel for mange andre ute i verden. Derimot - det norske rettsapparatets myke behandling av Abb og stadige flashing av Abb's stygge tryne (medias skyld også) er virkelig noe som i allefall _jeg_ mener man ikke bør være spesielt stolt av.

Jeg tviler igrunn litt på at Unge Høyre-medlemmer flest er mer stolte av USA enn Norge, men det stemmer at de ser opp til USA i vel mye, så der har du delvis rett. Dog, hadde de vært mer stolte ville det det blitt en del emigrasjon fra Norge. Tror jeg da.

[CENTER][/CENTER]
Sist endret av aeon_illuminate; 22. juli 2012 kl. 22:44.
Må si at jeg syns det bli litt i det meste laget når konferansieren leste opp alle disse "nasjonalistiske" tekstene.
Jeg elsker Norge, osv.
Ellers var minnekonserten verdig i mine øyne.

Håper snart at ABB kan få dommen sin, godta den og bli sittende inne for seg selv, mens media og den vanlige mannen i gata kan få han og handlingene hans litt på avstand.
Jeg har ihvertfall fått nok av groteske skildringer, beretninger om fornektelse og savn og all tragedien som fulgte etter terroren.
Sitat av lefsaker Vis innlegg
Hvis Bruce Springsteen skal spille, så håper jeg han drar "we went down to the river" eller "Born to run" for å få opp stemningen litt. Det må vel være greit iom. At de spiller "All my friends are dead" på festene/samlingene til AUF?
Vis hele sitatet...
Sitat av ViceR Vis innlegg
De gjør ikke det.
Vis hele sitatet...
Sitat av Fanz44 Vis innlegg
Nehei? Kilder?
Vis hele sitatet...
De gjør faktisk det. Hør gjennom denne dokumentaren.
Sist endret av Waffaz; 24. juli 2012 kl. 15:53.