Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  615 52205
Kvalifisert idiot
TheDarkOne's Avatar
Jeg har da opprettet en DayZ server for freaks.

Den har en privat HIVE, noe som sier at den du ikke kan ta med det du har fra andre servere til den og vice verca. Det er 30 slots på serveren og jeg skal prøve å holde den oppe 24/7.

Er ingen spesielle regler, bortsett fra hacks o.l ikke er tillatt.

Server Navn: nFF@Dayz
Passord: norskFreakForum

Skulle det være noen problemer med innlogging til serveren gjør dette:
1.Start spillet på nytt
2.Funker ikke dette, restart pcen og sjekk at du har DayZ og betaen av Arma 2 installert.
3.Funker ikke dette heller, send meg en PM!

Happy playing
Sist endret av TheDarkOne; 4. juli 2012 kl. 03:48.
Ah hvor rått! Da vil jeg begynne å spille igjen. Bra tilltak=)
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Six-Launcher finner ikke serveren så folk må inn i selve spillet og finne serveren der.
Utenom det så fungerer serveren flott og vi har hatt det jævlig morro der.
Plages med å joine jeg.. 2500 i ping, og får connection failed når jeg prøver å koble til.
Veldig god server.
Med privat HIVE som ikke sjonglerer med hundretusener av spiller, merker jeg en deilig ytelse.
Det som kommer til å skje nå er...
-"Hvor får får jei ikke tinga mine på anndre servere?"
...fordi folk greier ikke å lese
Mtp at det er privat HIVE, kan du da konfigurere serveren, som å sette items man kan spawne med osv?

Hadde vært kjekt om du kunne satt makarov til spawn igjen, kanskje? hehe
Nice nice! Kommer innom en tur når eg kommer hjem til helga
Det eneste jeg har merket med serveren som er litt rart er at det noen ganger er helt tomt for items i hus. Har f.eks. flere ganger opplevd at det ikke har vært så mye som en empty tin can på brannstasjonen både på flyplassen og i Cherno selv om jeg har spawnet langt unna. Bortsett fra det er det utrolig digg å ha en server som ikke lagger like mye som public-serverene.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av drittunge Vis innlegg
Det eneste jeg har merket med serveren som er litt rart er at det noen ganger er helt tomt for items i hus. Har f.eks. flere ganger opplevd at det ikke har vært så mye som en empty tin can på brannstasjonen både på flyplassen og i Cherno selv om jeg har spawnet langt unna. Bortsett fra det er det utrolig digg å ha en server som ikke lagger like mye som public-serverene.
Vis hele sitatet...
Har og oppdaget at det ikke spawner loot noen få ganger selv om jeg har løpt langveisifra til fots, men det funker som oftest å løpe vekk og heller returne noen minutter senere.

Kan legge til at jeg har oppdaget denne buggen på flere servere, ikke bare denne.
Tror det er selve DayZ som er litt buggy.
Sist endret av Bombasa; 4. juli 2012 kl. 17:22.
Joiner nå ettersom jeg døde på NW Airstrip og mista alt.
Er det noe teamspeak server eller noe skype opplegg for denne serveren?
Kvalifisert idiot
TheDarkOne's Avatar
Trådstarter
Sitat av iSatan Vis innlegg
Joiner nå ettersom jeg døde på NW Airstrip og mista alt.
Er det noe teamspeak server eller noe skype opplegg for denne serveren?
Vis hele sitatet...
Endel av oss bruker skype, men vi skal muligens fikse en egen TS\mumble server om ikke så altfor lenge. I mellomtiden, hør med folk ingame om de joiner skype o.l
eventuelt er det åpent for å bruke voip.silentspy.net på ts3 Vi pleier å sitte noen her =)
Update'a akkurat DayZ fordi ting var bugga inne på serveren... Og nå finner jeg den ikke verken på Steam eller SixLauncher. wtf..
Halp
Sist endret av iSatan; 4. juli 2012 kl. 17:58.
Kvalifisert idiot
TheDarkOne's Avatar
Trådstarter
UPDATE: Serveren er nede ATM, faila maks under en oppdatering å skal reversere serveren.
Den burde være oppe om en 10-15 min, avhengig om jeg kan reversere den uten problemer.
Sitat av TheDarkOne Vis innlegg
UPDATE: Serveren er nede ATM, faila maks under en oppdatering å skal reversere serveren.
Den burde være oppe om en 10-15 min, avhengig om jeg kan reversere den uten problemer.
Vis hele sitatet...
Det forklarer det, lykket til bro
Hobby Filosof
Joine kansje iløpet av kvelden!
(sinnsykt lenge siden jeg har spilt armaII grunnet crappy pc, men gir det en sjangs til!)
Hvordan er nFF serveren med bandits som dreper for loot?
Kvalifisert idiot
TheDarkOne's Avatar
Trådstarter
Sitat av WhyNot! Vis innlegg
Joine kansje iløpet av kvelden!
(sinnsykt lenge siden jeg har spilt armaII grunnet crappy pc, men gir det en sjangs til!)
Hvordan er nFF serveren med bandits som dreper for loot?
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke blitt drept av andre enda, selv om det var nære på da jeg disconnected fra gruppen min i 10 min og kom tilbake til at alle var døde
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av WhyNot! Vis innlegg
Joine kansje iløpet av kvelden!
(sinnsykt lenge siden jeg har spilt armaII grunnet crappy pc, men gir det en sjangs til!)
Hvordan er nFF serveren med bandits som dreper for loot?
Vis hele sitatet...
hehe, vi lånte trådstarters bil (og en hel del loot) mens han var afk.
Det endte med tre stykker døde, all loot og bilen var vekk.

Ingen som ble bannet av det. Kan man stjele admins bil uten ban så er nok litt PvP lov, men sniper dere folk for kills og lulz så kommer jeg personelig til å prøve å hevne alle de stakkers døde.
Sist endret av Bombasa; 4. juli 2012 kl. 18:45.
Vil inn
TS - post en melding når den er oppe igjen!
er serveren oppe ??????

kan man få en uppdate på serveren ?
Kvalifisert idiot
TheDarkOne's Avatar
Trådstarter
UPDATE: Holder på å sjekke at serveren fungerer som den skal.
Hvis jeg har flaks, er den oppe om 5 min
goddy woddy
Kvalifisert idiot
TheDarkOne's Avatar
Trådstarter
Og der er serveren oppe igjen!
Må jeg kjøpe Arma 2 for og spille eller holder det med demoen?
Sist endret av kullon; 4. juli 2012 kl. 19:39.
Sitat av kullon Vis innlegg
Må jeg kjøpe Arma 2 for og spille eller holder det med demoen?
Vis hele sitatet...
Du trenger Arma II: CO for å spille. Du kan spille med Arma2free+OA, men da med veldig crappy textures.
Jeg kan ikke se zeds, loot, debug monitor (om det er) eller tingen som kommer opp når du spawner med location og sånt.
Update'a beta og spillet, funker på alle andre servere
Wat is going on? halp meee
Sist endret av iSatan; 4. juli 2012 kl. 20:37.
ser dårlig ut detta gitt. ikke får jeg loot. selv om andre spawner zombis. kan jeg se dem. men ikke aggro dem. jeg kan plukke opp items og loote når andre har vert i område og spawnet dem. jeg kan loote andre players. men dem kan ikke se meg . testet 2 pathcer ned op opp igjen til den nyeste. ingen forsjell .så jeg aner ikke hva som er problemet. spille dayZ kan jeg uten problemer så da aner jeg ikke lengre. noen hjelp og få ?

Sitat av exbeer Vis innlegg
ser dårlig ut detta gitt. ikke får jeg loot. selv om andre spawner zombis. kan jeg se dem. men ikke aggro dem. jeg kan plukke opp items og loote når andre har vert i område og spawnet dem. jeg kan loote andre players. men dem kan ikke se meg . testet 2 pathcer ned op opp igjen til den nyeste. ingen forsjell .så jeg aner ikke hva som er problemet. spille dayZ kan jeg uten problemer så da aner jeg ikke lengre. noen hjelp og få ?
Vis hele sitatet...
fant ut av det. som en mulig fix, kjøre oppdatering på dayz luncheren
ha den på når man kjørere multiplayer
Kvalifisert idiot
TheDarkOne's Avatar
Trådstarter
Sitat av iSatan Vis innlegg
Jeg kan ikke se zeds, loot, debug monitor (om det er) eller tingen som kommer opp når du spawner med location og sånt.
Update'a beta og spillet, funker på alle andre servere
Wat is going on? halp meee
Vis hele sitatet...
Bruker du Six-launcher?
Du må beise sjarken!
jeg bruker six launcher og alt men får at den chernarus fila mangler. hva gjør jeg?
Sitat av TheDarkOne Vis innlegg
Bruker du Six-launcher?
Vis hele sitatet...
Finner ikke serveren via Six Launcher, men bruker det vanlighvis.
Bruker Steam forå komme på nFF serveren
joda. men fant ut atte man måtte ha den i bakrunden for atte ikke spille skulle bøgge seg.
Kvalifisert idiot
TheDarkOne's Avatar
Trådstarter
Six-launcher er fyfy, for du finner ikke serveren min bare der, KUN ingame
Sist endret av TheDarkOne; 5. juli 2012 kl. 01:44.
Der det er kluss, er det alltid Sux Launcher.
Hobby Filosof
Siden DayZ-Updateren freezer konstant lastet jeg ned Six Launcher for og update DayZ, Joinet nFF serveren, men får ikke opp 'debugmonitoren' der du ser blood, murders etc.

Any help? legger meg no, så ja ..
EDIT:
Fant den.
Sist endret av OkaBall; 5. juli 2012 kl. 03:00.
Kvalifisert idiot
TheDarkOne's Avatar
Trådstarter
UPDATE: Servern blir nede en times tid nå, skal restarte pcen, og gjøre den dedikerte serveren klar til launch.

UPDATE: Serveren er oppe igjen
Sitat av TheDarkOne Vis innlegg
UPDATE: Servern blir nede en times tid nå, skal restarte pcen, og gjøre den dedikerte serveren klar til launch.

UPDATE: Serveren er oppe igjen
Vis hele sitatet...

så den er oppe nu ?

Sitat av exbeer Vis innlegg
så den er oppe nu ?
Vis hele sitatet...
eller hvor iall verden befinner den seg ?
Sitat av TheDarkOne Vis innlegg
UPDATE: Servern blir nede en times tid nå, skal restarte pcen, og gjøre den dedikerte serveren klar til launch.

UPDATE: Serveren er oppe igjen
Vis hele sitatet...
Trenger du å låne en dedikert VPS eller? Ser ut til at du sliter litt :P
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Savner serveren atm!
Sitat av FatMan Vis innlegg
Savner serveren atm!
Vis hele sitatet...
eru ikke alene om
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Er det noen mulighet for å spille på flere profiler? Sånn at jeg kan spille med kompis 1(som er i cherno) mens jeg venter på at kompis 2(som er langt faen nordpå) skal logge på, for så å bytte profil og være nordpå etterpå?

Derfor det er så greit med private-server, så får man spilt litt uten å stikke fra alle kompisene.
Game disconnected
pokemon's Avatar
Det hørtes veldig praktisk ut faktisk, hva skjer om du bare lager en ny profil å logger inn?
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Hovedprofilen min er Henning.
Jeg logget ut i la oss si nw airfield.
Når jeg lagde en new profile med navnet Bob Joey spawnet jeg på samme sted som Henning logget ut, med samme gear.
Har også samme Player ID på begge profilene.
Game disconnected
pokemon's Avatar
Kjipt. Hadde vært gøy å kunne løpt litt solo mens kompisene mine ikke er på
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Indeed. Har en venn som nevnte han hadde gjort noe lignende, skal høre med han når han kommer seg hjem.
aktiver serveren
Kvalifisert idiot
TheDarkOne's Avatar
Trådstarter
Serveren er oppe igjen, etter at jeg glømte å starte den når jeg la meg
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av TheDarkOne Vis innlegg
Serveren er oppe igjen, etter at jeg glømte å starte den når jeg la meg
Vis hele sitatet...
Noob..

Joiner serveren snart, bare spise og rydde litt først.
Sist endret av Bombasa; 5. juli 2012 kl. 18:16.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Er det gøy å spille på freakservern? Da gearet ikke overføres og du trenger jo ikke bekymre deg for banditter der heller.
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Er det gøy å spille på freakservern? Da gearet ikke overføres og du trenger jo ikke bekymre deg for banditter der heller.
Vis hele sitatet...
Har man bra gear på "de andre" serverne, er det ganske forfriskende å begynne på nytt. Det er bandits på freakserveren også, men føler folk er generelt mye mer vennlig.