Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 888
har et stort problem med snorking som gjør det vanskelig å dele seng sammmen med folk, hos meg virker det som om ganen henger litt langt nede og det er der problemet ligger, har tidligere brent bort vev i nesa på sykehuset uten hell og lurer på om det finnes noen andre mes vellykkede behandlinger som kan dele litt erfaring, hadde håpt å slippe å sove med en slik pustemaskin da det jo er ekstremt lite praktisk når jeg ikke sover hjemme f,eks
Jeg sliter med det samme som deg. Jeg snorker visst som et uvær til tider.
Kjerringa ender ofte opp med å legge seg inn på gjesterommet osv.

Men en ting jeg har hørt, er at å spille på didgeridoo kan forebygge snorking og søvnapne, fordi det hjelper deg til å stramme opp musklene i ganen og halsen.

Jeg kan riktignok ikke bekrefte dette 100% selv, men jeg har planer om å gå til innkjøp av en didgeridoo for å prøve det selv for å se om det kan ha noen effekt på meg.

Jeg vet ihvertfall at det er mange som har hatt gode resultater av det.

Bare et lite tips!
Nå vet jeg lite om fysikken din men jeg har også høvla bort no greier oppi nesa men hjalp lite.
Gikk så ned noen kilo og ble kvitt dobbel haka, snorking ga ble borte og mye bedre søvnkvalitet.

Du kan be legen om henvisning til øre nese hals spesialist, for å finne ut om det er noe annet enn nesa som er problemet
Ørennes ahls spesialist er rette stedet og begynne, kjenner mange som har fått høvla ned både i ganen og nesa uten at det hjalp.

Selv så merket jeg stor forbedring ved å se gå ned et en par kilo, og tilsvarende forverring da jeg gikk opp igjen.
Driver å går ned i vekt og etter ca. 15kg forsvant snorkinga helt og nå selv snart ett år senere sier sengekammeraten min at jeg fortsatt aldri snorker.
Vet ikke noe om din situasjon, men vekttap funket for oss.
Sove i fosterstilling kontra på ryggen kan også forebygge snorking da det blir friere luftveier i den stillingen. Ellers bør snorkere gå ned noen kilo for å fremme søvnhelse. CPAP gjør også underverker.
Trådstarter
er nå litt på pluss sida 181cm og 90 kg men litt muskler finnes også så vil ikke si jeg er direkte overvektig, har snorka sånn hele livet også når jeg var en spinkel gutt, uansett hvordan jeg ligger så snorker jeg men selvsagt mer når jeg ligger på ryggen/har drukket alkohol, får ringe fastlegen i morgen å se hva som skjer der, aleris osv er også et alternativ da et par 10 000 lett er noe jeg betaler for å få stopp på det her, ca 80% av alle jeg sover med sliter med søvnen pga den snorkinga og har selvsagt ikke lyst å sove på forskjellige rom som partneren min når den tid kommer, takker for gode tips
Sitat av freebird Vis innlegg
er nå litt på pluss sida 181cm og 90 kg men litt muskler finnes også så vil ikke si jeg er direkte overvekti
Vis hele sitatet...
Høyde (i cm) - 100 er en bra vekt som gjelder for omtrent alle høyder.

Ellers er jeg enig om at fastlegen er riktig steg å gå da du sier du har slitt med dette hele livet.
Kjøpt deg micropore tape. Tape over munnen om natten. Snorking forsvinner og du får en dypere søvn . Bare å google. Funker som bare det.
Sitat av Drugs Vis innlegg
Kjøpt deg micropore tape. Tape over munnen om natten. Snorking forsvinner og du får en dypere søvn . Bare å google. Funker som bare det.
Vis hele sitatet...
Dette er det faktisk en del idrettsutøvere som driver med. Høres jævlig ut spør du meg, men så sliter jeg heldigvis ikke med snorking heller.
Åpne luftveier med spray er også en greie
Sitat av Nature Vis innlegg
Dette er det faktisk en del idrettsutøvere som driver med. Høres jævlig ut spør du meg, men så sliter jeg heldigvis ikke med snorking heller.
Åpne luftveier med spray er også en greie
Vis hele sitatet...
Sliter ikke mye med snorking selv, men merker jeg puster med munnen og ikke nesen om natta. Tapen økte min REM søvn betraktelig og jeg føler meg mer uthvilt.
Sjekk deg selv for skjev septum og nesemuslinger. Få riktig kroppsvekt.