Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 497
La meg starte med å si, jeg er en av de som er positiv til AI. Og syns vel at selvom de språk AI’ene i dag stort sett er ganske ubrukelige. Men mitt synspunkt er at dette ER en naturlig fremgang i utviklingen.

Men hvorfor får spesifikt Snapchat AI’en så mye pepper for målrettet reklame? Er den så mye verre enn hva aktører som Google har drevet med så lenge jeg kan huske?

Eller er er det rett og slett som jeg mistenker at de har veldig begrenset innsikt i den slags teknologi
BRAND ∞ STRONG
Sitat av 420master Vis innlegg
Men hvorfor får spesifikt Snapchat AI’en så mye pepper for målrettet reklame?
Er den så mye verre enn hva aktører som Google har drevet med så lenge jeg kan huske?
Vis hele sitatet...
og før det igjen, da man ennå ikke hadde eller kunne håndtere de enorme mengdene data som Google har, vokste
DM-byråene frem gjennom 90 tallet både, egne selskaper som fungerte som et mellom ledd mellom reklamebyrået og
kunden eller in-house avdelinger i reklamebyråene.

Innholdet og estetikken i reklame har jo alltid vært spisset mot den gruppen de vil nå, men baserte seg også i stor grad på mengde for å nå fleste mulig.
Sist endret av vindaloo; 30. mai 2023 kl. 16:45.