Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 687
Hei, nettopp fått skole pc'n I posten og skal kjøpe dual boot med Seven og Crunchbang.

Sliter med et lite problem derimot, når windows setup restarter så stopper den under restarten og sier jeg må disable driver signature enforcement som jeg nå har gjort, til ingen nytte.
Så prøvde jeg å disable secure boot I biosen, men jeg får ikke adgang. Noen som vet om noen andre metoder eller en måte å få adgang på? Holder ikke ut med det jeg har nå.

(Windows 8 fans som prøver å overtale meg til å bli kan dra til helvete, NÅ. Gjelder det ikke deg er du hjertelig velkommen til å kommentere hva du vil.)


Takker for svar
Er det bare Metro dritten du vil ha bort så kan du bruke f.eks Start8 eller StartIsBack.
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Er det bare Metro dritten du vil ha bort så kan du bruke f.eks Start8 eller StartIsBack.
Vis hele sitatet...
Driter i hele windows 8, er ikke det som dekker mine behov (tvert i mot, ville heller gått for OSx som jeg misliker sterkt).
Men jeg har løst problemet, måtta bare stille inn BIOS passord (viste seg at når den spurte om passord ville den bare at jeg skulle skrive inn ett og ikke lage ett).
Pleier å være god med PC, men gjorde en liten tabbe.
For å løse inkompitable formater på HDD installerte jeg crunchbang via linux og formaterte. Installerte så etterpå windows 7 på samme hdd på et annet partisjon.

Så da kan jeg bruke alle de nødvendige programmene og snarveiene effektivt igjen.
Hvis noen andre sliter, bare send PM så kan jeg gjøre mitt beste.