Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 4707
Heisann.
Jeg er 27 år gammel, har hvert yrkesaktiv siden 2010, hvor 6 av disse årene har hvert i 70-100% stilling.

Jeg har jobbet som dørvakt, resepsjonist og nå avdelingsleder. Så skal jeg flytte til en ny by, og fått meg 55% stilling. Jeg tenkte da og fylle resten med deltidsjobb også så jeg har nok penger til å klare meg.

Men jeg ser nå en trend at jobber jeg trodde jeg lett skulle få intervju på, får jeg nei etter nei etter nei. Og det er type jobber som butikkmedarbeider og til kiosker.

Samboeren min mener dette er pga. alderen min, da disse type arbeidsplasser leter etter ung og billig arbeidskraft. Men der ser jeg selv fra når jeg har hatt intervju med søkere som ønsket og jobbe hos oss, så jeg på erfaring og alder over budsjettet.

Det er btw ikke primadonna fakter her, jeg er ikke så stor på meg selv at jeg går til offentligheten og lager opprør fordi en arbeidsgiver sa nei. Men det har hvert så mange av dem nå at jeg lurer på om samboeren min kan ha rett?

Er det noen butikkmedarbeidere eller ledere som har et svar?
Jeg har tenkt tanken å spørre de som har sagt nei, men da jeg kun har fått generelle mailer som blir sendt til alle som ikke har kommet videre ønsker jeg ikke å skille meg ut ved å spørre "Hvorfor vil dere ikke ha meg", selv om jeg er klar over at det er det jeg gjør her.
Det er helt innafor å spørre de du søkte hos hva det var som var utslagsgivende. Ikke dermed sagt at du alltid får et ærlig svar, men det er vare å spørre.
Det er en pandemi, forventer du at det skal være lett å få slike typer jobber nå?