Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2441
Siden man nå har både privat- og arbeidstelefon ønsker jeg å oppgradere til en telefon med Dual-SIM slik at jeg slipper å ha 2 fysiske telefoner tilgjengelig til en hver tid.

Nå har jeg hatt Samsung Galaxy J5 i kikkerten en periode da den ser veldig lovende ut, men Samsung bekrefter at de ikke har Dual-SIM i norden - jeg må finne en annen produsent.

Dual Sim telefoner säljs inte i Norden tyvärr.
Vis hele sitatet...
Bare enkel (SM-J500FZWANEE) selges i Norge, ikke dobbel (SM-J500FZWDINS).

Skulle sett til at telefonen kommer med Android og utbyttbart batteri og et over gjennomsnittet bra kamera (bedre enn iPhone 6 iaf.)

Noen som har erfaring og/eller forslag å komme med?
Windows Phone Lumia 950 har vel det tror jeg :-)
waf
Ocupado...
waf's Avatar
Trådstarter
Norske forum i et nøtteskall.

Som jeg skriver ser jeg helst til at telefonen kommer med Android, og du burde også vite om telefonen kommer med Dual-SIM eller ikke - ikke bare komme med noe du tror. Sjekk før du svarer kan være lurt.

Nå har jeg sjekket opp - selv om dette er en Windows Phone - og ser at denne har Dual-SIM, men koster tett mot 6000 kr. Til denne prisen er det mye annet jeg kjøper før en Windows Phone.
https://oneplus.net/2 har dualsim, android og en grei pris ($349).

Kan handles på nett, men finnes ikke i norske butikker (gråimport og blodpris teller ikke), så minuset her blir bare mangelen på norske forbrukerrettigheter.
Støtter opp under oneplus2. Har den ikke selv, men en kompis får ikke lovpriset den nok ovenfor meg.

Usikker på kamera og slikt vs iPhone. Men android og dual-sim. Han har hatt telefonen i et drøyt år og er veldig fornøyd!
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sony har flere dual-telefoner, men jeg ser at feks. Z5 dual kun selges i norge av litt sketchy sider. Kan være verdt å vite om de dersom du tenker å importere.
Sist endret av Freddy_fred5; 7. mars 2016 kl. 13:21.
waf
Ocupado...
waf's Avatar
Trådstarter
OnePlus2 så veldig lovende ut, men kjedelig at den ikke er å få kjøpt i Norge + OxygenOS ikke er på norsk (ja, det er en fordel for enkelte).
Sitat av waf Vis innlegg
OnePlus2 så veldig lovende ut, men kjedelig at den ikke er å få kjøpt i Norge + OxygenOS ikke er på norsk (ja, det er en fordel for enkelte).
Vis hele sitatet...
Har OxygenOS 2.2.0 på min oneplus 2, med norsk språk. Har alltid hatt norsk språk. Har aldri prøvd dual sim på denne, men telefonen fungere bra og har mye bedre dekning enn oneplus 1 (litt off topic her).

Mvh.
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Har du sett noe på Huawei? Honor 7, som jeg selv har, støtter 2 simkort. Ikke utbyttbart batteri da, og hvordan kameraet er i forhold til iPhone 6 vet jeg ikke.
Fornøyd med alle xaomi telefonene jeg har handlet, de fleste er med dualsim og du finner dei på aliexpress for eks
Her har jeg luket ut mobiltelefoner med Android, dual-sim og utskiftbart batteri. Så får du nesten vurdere ut fra de.